Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Så du er enig i at Israel er en moderne demokratisk stat?

Eller hvorfor mener du Store Norske Leksikon og Wikipedia tar feil?

 

Man kan ha stemmerett OG være underlagt et totalitært styresett samtidig.

Vår venn Saddam Hussein hadde jo valg han og. Det holder vel til å havne i demokratilisten til wikipedia?

 

Observer forøvrig at en nasjon ikke kan være et moderne, velfungerende demokrati når befolkningen består av, flott ordvalg forresten, indoktrinerte zionister, uavhengig av styresett. Det blir som om noen skulle innføre partivalg i nord korea.

Folk ville stemt på Kim Jong og hans nullakseptspolitikk uansett fordi noe annet ville være landssvik i øynene til livredde, isolerte nord koreanere.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du er enig i at Israel er en moderne demokratisk stat?

Eller hvorfor mener du Store Norske Leksikon og Wikipedia tar feil?

 

Man kan ha stemmerett OG være underlagt et totalitært styresett samtidig.

Vår venn Saddam Hussein hadde jo valg han og. Det holder vel til å havne i demokratilisten til wikipedia?

Uten å ha sjekka, tviler jeg på at hverken Wikipedia eller Store Norske Leksikon definerte Irak under Saddam som et demokrati.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å ha sjekka, tviler jeg på at hverken Wikipedia eller Store Norske Leksikon definerte Irak under Saddam som et demokrati.

 

Jeg skjønner ikke hvor du vil hen, men for å ro tilbake til temaet mener jeg det er like bekymringsverdig at israel har atomvåpen som iran.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å ha sjekka, tviler jeg på at hverken Wikipedia eller Store Norske Leksikon definerte Irak under Saddam som et demokrati.

 

Jeg skjønner ikke hvor du vil hen, men for å ro tilbake til temaet mener jeg det er like bekymringsverdig at israel har atomvåpen som iran.

Jeg kan si hvor jeg vil hen:

Du tar feil når du påstår at Israel ikke er et demokrati.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan si hvor jeg vil hen:

Du tar feil når du påstår at Israel ikke er et demokrati.

 

Oki greit, Israel er et papirdemokrati der hele befolkningen samles om grunnideen om at de vil utslette nabofolket sitt med alle tilgjengelige midler, og at alle som hjelper de på noen måte ikke bare er antisemitter, men forrædere.

 

Så israel er nærmere et totalitært militærdiktatur enn et demokrati, men om du er ute etter leksikondefinisjonen av styresettet er Israel, i likhet med Burma og Iran, et demokrati :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan si hvor jeg vil hen:

Du tar feil når du påstår at Israel ikke er et demokrati.

 

Oki greit, Israel er et papirdemokrati der hele befolkningen samles om grunnideen om at de vil utslette nabofolket sitt med alle tilgjengelige midler, og at alle som hjelper de på noen måte ikke bare er antisemitter, men forrædere.

 

Så israel er nærmere et totalitært militærdiktatur enn et demokrati, men om du er ute etter leksikondefinisjonen av styresettet er Israel, i likhet med Burma og Iran, et demokrati :thumbup:

 

 

Amen, veldig fint skrevet ;)

Lenke til kommentar

Ja nettopp, folket i de arabiske statene er Israel-kritiske, lederne derimot dilter etter USA og Israel etter hemmelige samtaler i bakrommet. Men det gjelder forsåvidt ikke bare de arabiske statene, se bare hvordan Sveriges myndigheter nå har brutt egen grunnlov med viten og vilje bare for å dilte etter USA. Det er folket mot eliten.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2010/12/06/nyheter/utenriks/hai/14604176/

 

 

Slett ikke umulig at Mossad står bak dødshai, hevder egyptiske myndigheter.

 

 

Forrige uke angrep en hai fire turister i Sharm el-Sheikh. I går omkom en tysk kvinne.

 

Fra egyptisk hold hevdes det nå at det ikke er umulig at haien kan ha blitt satt ut i sjøen av den israelske etterretningstjenesten.

Lenke til kommentar

Virkelig? Jeg lo faktisk høyt da jeg leste den overskriften, jeg orket engang ikke å lese artikkelen.

Da ser vi i allefall hvor lavt Anti-Israel folket setter standeran for argumenter. At det er mulig..

 

..

....

.

KILLER SHARKS!? VIRKELIG!?

Endret av Sarion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2010/12/06/nyheter/utenriks/hai/14604176/

 

 

Slett ikke umulig at Mossad står bak dødshai, hevder egyptiske myndigheter.

 

 

Forrige uke angrep en hai fire turister i Sharm el-Sheikh. I går omkom en tysk kvinne.

 

Fra egyptisk hold hevdes det nå at det ikke er umulig at haien kan ha blitt satt ut i sjøen av den israelske etterretningstjenesten.

Hahahahahhahhahahahah! At det går an :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Å kalle Israel en apartheidstat er i beste fall historieløst, men enda verre, et hån mot faktiske ofre for apartheid-politikk.

Det syns ikke de som selv var ofre for apartheid-politikken.

 

Mothlanthe fra ANC:

"the current situation for Palestinians in the OPT is worse than conditions were for Blacks under the Apartheid regime."

 

Erkebiskop Desmond Tutu, en av apartheidregimets skarpeste offentlige kritikere:

"I've been very deeply distressed in my visit to the Holy Land; it reminded me so much of what happened to us black people in South Africa. I have seen the humiliation of the Palestinians at checkpoints and roadblocks, suffering like us when young white police officers prevented us from moving about."

 

Tidligere Sør-Afrikansk etterretningsminister Kasrils:

"Israel came to resemble more and more apartheid South Africa at its zenith -- even surpassing its brutality, house demolitions, removal of communities, targeted assassinations, massacres, imprisonment and torture of its opponents, collective punishment and the aggression against neighbouring states."

 

Dugard, tidligere FN-rapportør om menneskerettigheter i de okkuperte territoriene:

"But what is interesting is that every black South African that I've spoken to who has visited the Palestinian territory has been horrified and has said without hesitation that the system that applies in Palestine is worse."

 

Winnie Mandela:

"Apartheid Israel can be defeated, just as apartheid in South Africa was defeated."

 

Arun Ghandi:

"When I come here and see the situation [in the Palestinian territories], I find that what is happening here is 10 times worse than what I had experienced in South Africa. This is Apartheid."

 

Willie Madisha:

"As someone who lived in apartheid South Africa and who has visited Palestine I say with confidence that Israel is an apartheid state. In fact, I believe that some of Israel's actions make the actions of South Africa's apartheid regime appear pale by comparison."

 

Sidumo Diamini:

"They support Zionism, a version of global racist domination and apartheid based on the doctrine that Jews are superior to Arabs and therefore have a right to oppress them and occupy their country."

Dette er som når kreasjonister slenger rundt seg med sitater fordi de ikke har saksargumenter. Ren synsing er faktisk ikke spesielt interessant. Man må se på hva fakta viser, og fakta viser at arabere med israelsk statsborgerskap både har stemmerett og egne representanter i nasjonalforsamlingen.

 

At Israel undertrykker utlendinger (palestinere) har ikke noe med apartheid å gjøre.

 

Kreasjonister pleier også å unnlate å svare på spørsmål, som f.eks.:

 

"Hva har en vegg som er ment å hindre angripende utlendinger fra å angripe israelere med apartheid å gjøre?"

 

På tross av Israels okkupasjon og motstand mot en fredelig løsning på konflikten mellom palestinerne og israelerne hjelper palestinerne Israel med slukkingen av brannen som herjer i Israel! Samtidig er to pågrepet misstenkt for å ha startet brannen:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3934513.ece

 

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/midtosten/palestinerne-sender-hjelp-til-israel-3358231.html

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10027935

Er dette som når israelske myndigheter lar Fatah-medlemmer rømme inn i Israel når de blir forfulgt og slaktet ned av Hamas, og tilbyr dem medisinsk hjelp og beskyttelse?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel bedre at religiøse diktaturer som Israel har atomvåpen, enn at religiøse diktaturer som Iran har det.

 

Fikset innlegget ditt slik at det reflekterer virkeligheten.

På hvilken måte mener du Israel er et religiøst diktatur?

 

Jeg kan si hvor jeg vil hen:

Du tar feil når du påstår at Israel ikke er et demokrati.

Oki greit, Israel er et papirdemokrati der hele befolkningen samles om grunnideen om at de vil utslette nabofolket sitt med alle tilgjengelige midler, og at alle som hjelper de på noen måte ikke bare er antisemitter, men forrædere.

 

Så israel er nærmere et totalitært militærdiktatur enn et demokrati, men om du er ute etter leksikondefinisjonen av styresettet er Israel, i likhet med Burma og Iran, et demokrati :thumbup:

Nå får du flere forklaringsproblemer:

 

1. Forklar hvordan arabere med israelsk statsborgerskap kan ha stemmerett, hvis Israel bare er et papirdemokrati

2. Forklar hvordan arabere med israelsk statsborgerskap kan ha representanter i nasjonalforsamlingen, hvis Israel bare er et papirdemokrati

3. Forklar hvordan Israel kan ha lagt ned forbud mot et jødisk parti som oppfordret til vold mot arabere, hvis Israel bare er et papirdemokrati

4. Forklar hvordan den palestinske befolkningen kan være i vekst hvis Israels mål er å utslette den

 

I følge Wikipedia er forøvrig Burma, f.eks., et "Military Dictatorship", så der bommer du også ganske kraftig igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det der må faktisk være det dummeste innlegget jeg har sett på en stund? Hva i helsikke babler du om? At du klarer å spy ut noen ord som "terapauten din" til motdebbatanten din viser bare hvor lite seriøs og villig til å diskutere fakta fremfor drittslenging.

 

Det virker ikke som du vet spesielt mye om situasjonen eler om Israel i det hele tatt. Du høres mest ut som en propangandaavis fra Iran.

 

Sannheten gjør vondt, spesielt når noen framstiller deg som en xenofob og rasist, men Israel fører en intellektuelt og politisk uforsvarlig utenrikspolitikk, og da føler jeg meg forpliktet til å si ifra når folk rett og slett slutter å bruke logikk.

 

Det verste av alt er at du vet jeg har rett. Israelvenner flest er bare dumme rasister som glorifiserer USA, gjerne er de religiøse i samme slengen.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Patetisk bortforklaring...

 

http://www.dagbladet...srael/13960691/

 

Dette er blandt det dårligste journalistiske arbeidet jeg har sett.

Såvidt jeg kan lese fra artikkelen, er det ikke fellt noen dom i saken, og skyldspørsmålet er ikke avgjort. Likevel er artikkelen så vinklet i aktivistens favør at enhvær leser vil tenke at dette er nettopp en "patetisk bortforklaring".

 

Media skal rapportere hendelser, ikke pushe sine egne politiske preferanser. Dette er ren propaganda.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...