Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Israel vender ryggen til alt det internasjonale verdenssamfunnet sier om bosettninger og okkuperte områder, men straks det brenner i Israel hyler og sipper de og ber det internasjonale verdenssamfunnet om hjelp:

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7408135

 

Patetisk... :roll::roll::roll::roll:

 

 

Jepp, i aller høyeste grad! Israel fortjener å "seile sin egen sjø" som det kalles!

 

Evakuering av fengsel

Israelsk politi opplyser at alle de 40 som mistet livet var fangevoktere. De var på vei for å hjelpe til med evakueringen av 500 innsatte fra Damon-fengselet i brannområdet i Karmelfjellene i nærheten av Haifa. De fleste fangene der er palestinere.

40 fangevokter døde fordi de prøvde å sikre sikkerheten til palestinske fanger.

Hvor ond må man være for å ha "glede" over andres død?

Endret av Vaio
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Et demokrati kan ikke basere seg på at én utvalg etnisitet skal styre staten og alltid den demografiske overpart. Det bryter med demokratisk tankegang. Det er etnokrati.

Helt enig. Derfor har Israel-arabere både stemmerett og egne representanter i Israels nasjonalforsamling.

 

Forstår ikke hvordan man kan velge en side i en konflikt som palestina/Israel, synes begge parter er idioter.

 

Edit: Burde vi ikke boikotte Kina også? De bryter jo ytringsfrihet, henretter folk og driver totalitært styre? Men såklart nei, de kan vi ikke boikotte, fordi de produserer så mye varer vi trenger, og de er jo også kommunister og kjemper mot den onde kapitalismen. GO KINA!

At begge sider kan gjøre feil betyr ikke at den ene ikke har rett. Israel er et moderne demokrati, og fortjener derfor vår støtte mot forsøk på å gjøre hele Midtøsten til et samlet diktatur.

Et demokrati som har undertrykt den palestinske befolkningen i flere tiår. Det at det har støtte i folket betyr ikke at det er bra.

Den tyske befolkningen ble også undertrykket da de allierte invaderte Tyskland mot slutten av andre verdenskrig. Slik er det i krig. Man må kontrollere motstanderen så lenge krigen fortsatt er i gang.

 

Palestina har ikke brutt folkeretten. Palestina som stat fins ikke. Om du mener PA (Palestinian Authority) så vet jeg ikke om noen folkerettsbrudd som de har gjort nei. Og Al-Quds har aldri uttrykt noen støtte til Hamas.

Logikken er altså at fordi det ikke er noen palestinsk stat, kan palestinerne skyte raketter mot israelske sivile uten at det gjør noe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Israel vender ryggen til alt det internasjonale verdenssamfunnet sier om bosettninger og okkuperte områder, men straks det brenner i Israel hyler og sipper de og ber det internasjonale verdenssamfunnet om hjelp:

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7408135

 

Patetisk... :roll::roll::roll::roll:

 

Ja, alt Israel gjør er patetisk, nazistisk, facistisk og demonisk. Dere setter alt negativt mot Israel, uansett hvilken sak det dreier seg om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Israel vender ryggen til alt det internasjonale verdenssamfunnet sier om bosettninger og okkuperte områder, men straks det brenner i Israel hyler og sipper de og ber det internasjonale verdenssamfunnet om hjelp:

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7408135

 

Patetisk... :roll::roll::roll::roll:

Ehm, nå har faktisk Israel en LANG historie bak å hjelpe land utsatt for naturkatastrofer.

Både når det gjelder jordskjelv, branner, flom etc.

 

Over til noe annet:

Palestinerne fordømmer den Gresk-ortodokse kirken i Palestina, fordi de takket Israelske myndigheter for å forbedre veiene og fremkommligheten for de gresk-ortodokse kirkene og hellige stedene.

Palestinerne beskylder også den gresk-ortodokse kirken for å selge land til jøder,

og krever boikott av den gresk-ortodokse kirken.

http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=197809

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

hadde UN vert demokratisk og ikke noe diktaturisk VETO crap hadde Israel blitt straffet for sine kriminelle handlinger i dag

 

Først og fremst, når det gjelder propaganda-bildet ditt:

Med tanke på at det var jødene som oppfant atombomben bør det ikke komme som noen overraskelse for noen at Israel har atomvåpen.

For det andre, det at Israel har atomvåpen, betyr ikke at all verdens regimer bør få det av den grunn. Hvis politiet får lov å bære våpen, vil du da tillate kriminelle å bære våpen?

(Ikke at jeg nødvendigvis sammenlikner Israel med "politiet" her, men eksempelet illustrerer hvorfor logikken din failer.)

 

 

Når det gjelder FN, har nok organisasjonen sine bruksområder. Men å være en slags verdensomspennende organisasjon for å bedømme rett og galt, er den så absolutt ikke.

FN er først og fremst politkk.(Ta f.eks tiden under Soviet, da Soviet overtalte flesteparten av landene i FN til å bestemme at zionisme = rasisme. Og da Soviet gikk under, skiftet plutselig en haug med land mening om saken, og vedtaket ble omgjort.)

 

Eller som det stod i VG eller hva det var nå nylig, at Norge er skuffet over FN, da muslimske lobby-organisasjoner overtalte flesteparten av verdens land til å bestemme at homofile/lesbiske/seksuell legning ikke skal ha krav på noen spesiell beskyttelse lenger i FN-vedtak om rasisme, forskjellsbehandling, kjønn etc.

 

Israel har stort sett støtte fra Europa, Sør-Korea, Japan, og en del andre asiatiske og sør-amerikanske land i FN. Noen ganger også fra Russland, Kina etc.

Og Følgende land stemmer så godt som alltid pro-Israel i FN:

-USA

-Australia

-Canada

-Panama

-Costa Rica

-Micronesia

-Palau

-Marshall øyene

-Naruru

-Tuvalu

 

Hva Iran, Syria, Irak, Tyrkia, Libya, Nord-Korea, Cuba, Venezuela, Sudan etc mener er rett og galt, og moralsk riktig, er ikke akkuratt min oppfatning av rett og galt, selv om de ofte får gjennomslag politisk(godt backet av oljen sin) i FN.

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem som "oppfant" atombomben er irrelevant, Israel utviklet atombomben med hjelp fra blant annet Norge og apartheidregimet i Sør-Afrika.

 

Men over til noe annet:

"Højesteret hælder mod at tolerere forskelsbehandling af mænd og kvinder i israelske busser, hvis det foregår frivilligt og uden tvang. Det kan være startskuddet til nye tvekampe mellem ultraortodokse og sekulære."

 

http://www.berlingske.dk/verden/israel-tolererer-koensadskillelse

 

Trenger en Rosa Parks her også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem som "oppfant" atombomben er irrelevant, Israel utviklet atombomben med hjelp fra blant annet Norge og apartheidregimet i Sør-Afrika.

 

Men over til noe annet:

"Højesteret hælder mod at tolerere forskelsbehandling af mænd og kvinder i israelske busser, hvis det foregår frivilligt og uden tvang. Det kan være startskuddet til nye tvekampe mellem ultraortodokse og sekulære."

 

http://www.berlingske.dk/verden/israel-tolererer-koensadskillelse

 

Trenger en Rosa Parks her også.

 

Ja, virkelig grusomt, muslimene/Araberne dreper kvinner hvis de ikke går med heldekkende klær og hvilke rettigheter har arabiske/palestinske kvinner når du setter dem opp mot menn?

Jeg må ærlig si at når jeg har vært i Israel har ikke sett noen form for diskrimminering fra jødenes side, ikke fra araberne/palestinere heller bortsett fra de "jøde-Frie" sonene de har laget, lurer på hva som hadde skjedd om Israel hadde blitt et araber-fritt område, da hadde vel Norge og andre land i Europa gått til krig mot Israel og gått med Iran for å sende atombombe over dem.

 

Det er ikke grenser på hva faenskap dere kan vende mot Israel og jødene, ALT Israerl gjør er galt, sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Israel vender ryggen til alt det internasjonale verdenssamfunnet sier om bosettninger og okkuperte områder, men straks det brenner i Israel hyler og sipper de og ber det internasjonale verdenssamfunnet om hjelp:

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7408135

 

Patetisk... :roll::roll::roll::roll:

 

 

Jepp, i aller høyeste grad! Israel fortjener å "seile sin egen sjø" som det kalles!

 

Evakuering av fengsel

Israelsk politi opplyser at alle de 40 som mistet livet var fangevoktere. De var på vei for å hjelpe til med evakueringen av 500 innsatte fra Damon-fengselet i brannområdet i Karmelfjellene i nærheten av Haifa. De fleste fangene der er palestinere.

40 fangevokter døde fordi de prøvde å sikre sikkerheten til palestinske fanger.

Hvor ond må man være for å ha "glede" over andres død?

 

Jeg må vel være fryktelig ond, eller så liker jeg rettferdighet.

Jeg personlig, er helt enig med Glimti, dem får faen meg miste litt blod dem også.

 

40 fangevokter døde fordi de prøvde å sikre sikkerheten til palestinske fanger.

 

Når du sier dette, lurer jeg personlig på om de palestinske fangene egentlig skulle vært i et fengsel, eller om det er noe piss terrorstaten israel driver med.

Lenke til kommentar

Jeg må vel være fryktelig ond, eller så liker jeg rettferdighet.

Jeg personlig, er helt enig med Glimti, dem får faen meg miste litt blod dem også.

Jeg ønsker ikke død til noen, verken Israel eller Palestina.

Du stille deg fint i rekken som gleder seg over andres død. Gratulerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, virkelig grusomt, muslimene/Araberne dreper kvinner hvis de ikke går med heldekkende klær og hvilke rettigheter har arabiske/palestinske kvinner når du setter dem opp mot menn?

Jeg må ærlig si at når jeg har vært i Israel har ikke sett noen form for diskrimminering fra jødenes side, ikke fra araberne/palestinere heller bortsett fra de "jøde-Frie" sonene de har laget, lurer på hva som hadde skjedd om Israel hadde blitt et araber-fritt område, da hadde vel Norge og andre land i Europa gått til krig mot Israel og gått med Iran for å sende atombombe over dem.

 

Det er ikke grenser på hva faenskap dere kan vende mot Israel og jødene, ALT Israerl gjør er galt, sant?

 

Palestinske kvinner har vært stolte og aktive i kampen mot Israel i lange tider. Det er først de seinere åra at menn har tatt mer over, antakeligvis i samspill med at okkupasjonen har blitt mer langvarig enn man tenkte, mer brutal, og mer forbrytersk, noe som har gitt mer makt til islamistiske krefter som vektlegger sosial utbygging, men også restriktive kvinnerettigheter. Og jo, Israel har jobbet helt siden 1948 med å kaste ut palestinere fra områder de mener er deres. Jerusalem er jo et godt eksempel på etnisk rensking, eller f.eks det faktum at 400 av 500 palestinske landsbyer (i dagens Israelske territorie) ble jevnet med jorda i 1948.

 

Når Israel gjør noe galt, så er det galt ja. I motsetning til deg ser jeg på etnisk rensking som en uting, noe som må bekjempes. Derfor forsvarer jeg f.eks ikke at arabiske stater i 1948 kastet ut jøder, tvert imot fordømmer jeg det gjerne. Derimot ser jeg ingen av dere gjør annet enn å forsvare Israels etniske rensking av palestinerne. Gir Holocaust jøder rett til å gjøre hva som helst for evig og alltid?

 

Jeg ønsker ikke død til noen, verken Israel eller Palestina.

Du stille deg fint i rekken som gleder seg over andres død. Gratulerer.

 

Her må jeg dessverre si meg enig med deg. Jeg klarer ikke juble over skogbranner som tar liv. Uansett hvem det rammer. Det har ingenting med palestinernes kamp for rettigheter å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...