Gå til innhold

Om Lost-finalen


  

80 stemmer

  1. 1. Hva synes du om sesongavslutningen?

    • Helt OK avslutning. Synes kanskje de burde gjort enkelte ting annerledes, men det går greit.
    • Awesome! Kunne ikke vært bedre slutt.
    • Veldig fin avslutning. Fikk ikke svar på alt jeg lurte på, men det gjør ingenting. Sitter igjen med en god følelse.
    • Huff og huff. Hva er det skaperne tenker med? Nei, dette var triste saker.
  2. 2. Kommer du til å kjøpe sesong-DVDen/samleboksen?

    • Så absolutt. Gleder meg til å få vite svar på flere spørsmål.
    • Nei. Jeg er ferdig med LOST for godt.
  3. 3. Hvilken karakter var du mest glad for å se igjen?



Anbefalte innlegg

Da er det gått en uke siden finalen, og jeg er egentlig litt nysgjerrig på hva folk mener om den. Så jeg laga en liten undersøkelse. Noe mer jeg burde ha med? Ikke nøl med å gi beskjed. Sitter på skolen, og hadde ikke noe bedre å gjøre på, så det kan godt være.

Endret av toycar007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg følte jeg ble igjen med de nødvendige spørsmålene besvart, numrene var jo sånn halv-forklart. Etter det er det lite jeg følte jeg trengte svar på.

 

Shannon var garantert best å se igjen i seriefinalen. Det var en rett og slett nydelig scene. Å Maggie Grace var i tillegg nydelig, så det hjalp en del.

Lenke til kommentar

Jeg vet nå ikke jeg altså. Jeg har fulgt med på Lost siden første episode av denne serien, og nå, når hele greia er ferdig forstår jeg ikke helt hva som var så genialt med den. Dvs, er det å lage et eneste stort rot med bare helt uforståelige handlinger oppskriften på suksess?

 

Det første var jo greit nok, at hele gjengen ble strandet på en øy, men en øy som reiser i tid, og et lys som ikke må slukne fordi øya ødelegger seg selv, og mennesker som forandrer seg selv til sandmonstre? Nei, jeg synes det var en meget dårlig slutt på serien, og serien i seg selv synes jeg ikke var veeldig bra. På en måte tenker jeg at skaperne ikke helt har visst hva dem skulle lage, og bare gjort et eller annet for å lage et eller annet. Kun flaks har gjort denne serien til en suksess.

 

Jeg sitter ikke igjen med noen spørsmål, rett og slett fordi jeg ikke engang tror utviklerne av serien noen gang har visst hvor dem ville med den.

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Litt håpløst med denne Shannon spør du meg. Sayid har hatt det romantiske forholdet til hu araberdama som er sentralt i mange flashbacks, men denne bortskjemte blonde amerikaneren som han møtte i to uker på øya var tydeligvis det som var viktigst for han. Nå var hele skjærsild-ideen for min egen del ganske unødvendig, men det virker som om Shannon ble valgt på grunn av hvilken karakter seerne hadde best forhold ti.

Lenke til kommentar

Leste en som mente at den eneste Sayid kunne være lykkelig med var Shannon siden hun ikke hadde opplevd han som den barbaren han var når han drev å torturerte folk. Nadia, derimot hadde opplevd Sayid sin verste side, og derfor var det bare Shannon som Sayid kunne starte på nytt med og få et lykkelig liv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ta en titt i spoiler tråden.

 

Vi fikk ikke svar på alle spørsmål og jeg skjønner at noen irriterer seg over det. Uansett synes jeg finalen var fantastisk. Dette var en serie som handlet om karakterene og vi fikk en en meget emosjonell finale som avsluttet karakterene på en god måte. Fikk alt jeg ønsket og synes det bare er bra vi ikke svar på alle spørsmål. Da har Lostfansen fortsatt noe å diskutere :)

Lenke til kommentar

Sjekk heller episodetråden, ikke spoilertråden...

 

Var veldig lite forklarende den siste episoden. Sa da kan du jo fortelle meg hva hele greia handlet om.

 

Du kan jo si hva du ikke forsto, så kan jeg prøve å svare på det. For noe må du jo ha skjønt etter å ha sett 120 episoder før denne.

Lenke til kommentar

Jeg har også fulgt med på LOST, fra starten av. Og jeg har sett gjennom alle sesongene flere ganger (og noen episoder ekstra mange ganger) og jeg var nok på sett og vis skuffet.

 

Det er så mange av forunderlighetene som hadde mye potensiale, men som halv-punkterte og mistet mye av luften: Jacob-"mannen med svarene", røykmonsterets tilblivelse, Mr. Alperts ikke-aldring, Dharmas egentlige drive, hviskingen i jungelen (når det var mørkt, buhuu) / The Others / Hostiles, med mer.

 

Og det faktum at de var døde.., den har jeg aldri klart å svelge.

 

Velvel, man får vel ta til takke med det man får.

Lenke til kommentar

 

Og det faktum at de var døde.., den har jeg aldri klart å svelge.

 

 

Håper du mener at de var døde i "flashsideways" og ikke at de var døde på øya. For det var de ikke. Mange som har gått i den fellen. Flashsideways var en slags skjærsild der de måtte være sammen med sine nærmeste for å kunne "gå videre". Alt som skjedde på øya var virkelig.

Lenke til kommentar

Leste en som mente at den eneste Sayid kunne være lykkelig med var Shannon siden hun ikke hadde opplevd han som den barbaren han var når han drev å torturerte folk. Nadia, derimot hadde opplevd Sayid sin verste side, og derfor var det bare Shannon som Sayid kunne starte på nytt med og få et lykkelig liv.

 

Er litt uenig med den forklaringa, Shannon har riktig nok ikkje sjølv blitt torturert av Sayid, men ho har sett Sayid som torturist på øya.

 

 

Personleg synest eg avsluttninga var dårleg, bar eigentleg eit stort preg av at dette var meir eller mindre forhasta arbeid og veldig avhengig av kva skodespelere dei fekk tak i.

Som f.eks Shannon, kvifor var ho viktig å ha inn i avsluttninga og ikkje f.eks Walt som var spesiell og hadde ei tilknyttning til øya?

Produksjonsmessig forstår eg det sidan han som spelet Walt sikkert ikkje var tilgjengeleg medan ho som spelte Shannon var tilgjengeleg på innspelingstidspunktet, men historiemessig gir det ikkje meining.

 

Ein anna ting som eg kjenner irriterer meg litt er at dei gjekk for den "alle er egentlig døde" løysninga som produsentane av serien hardnakka påstod ikkje var tilfelle når fan-teoriane pågjekk som verst i starten av serien.

 

Ein anna ting er kvifor var det eigentleg the others dreiv med kidnapping og drap av the oceanic 815's?

Det går tydelig fram at heller ikkje the others visste kva som foregjekk på øya og det einaste dei viste var at Jackob viste kva som foregjekk. Problemet er då at sidan Jackob ikkje kommuniserte med dei så kvifor starta the others med drap og kidnapping på eige iniativ når dei berre kunne holdt seg skjult og venta?

 

 

 

Sjølv hadde eg håpa på at når dei ikkje var i stand til å forklare/besvare alle spørsmåla så burde dei gå for ein slik sirkel tanke. Serien både startar og ender med Jack i den samme situasjonen, så kvifor kunne dei då ikkje ta det litt lengre slik at dei få overlevande etter flystyrte gradvis hadde blitt dei nye "others".

Så kunne serien avslutte med eit nytt flykræsj eller båtforlis der det er ei gruppe overlevande som ser døde personer, rare røykmonster og høyrer lydar i jungelen.

Lenke til kommentar

Leste en som mente at den eneste Sayid kunne være lykkelig med var Shannon siden hun ikke hadde opplevd han som den barbaren han var når han drev å torturerte folk. Nadia, derimot hadde opplevd Sayid sin verste side, og derfor var det bare Shannon som Sayid kunne starte på nytt med og få et lykkelig liv.

 

Er litt uenig med den forklaringa, Shannon har riktig nok ikkje sjølv blitt torturert av Sayid, men ho har sett Sayid som torturist på øya.

 

 

Egentlig enig. Hadde vært best om det hadde vært Nadia, men synes ikke det var alt for viktig til å tenke for mye over.

 

 

Ein anna ting som eg kjenner irriterer meg litt er at dei gjekk for den "alle er egentlig døde" løysninga som produsentane av serien hardnakka påstod ikkje var tilfelle når fan-teoriane pågjekk som verst i starten av serien.

 

 

Nå var de jo ikke døde noen andre steder enn i "flashsideways". På øya var de i levende live hele tiden. Synes det var kult å bli lurt til å tro at "flashsideways" var en alternativ realitet som ble skapt av judgehead, men i stedet var skjærsilden til lostisene. Akkurat som når vi ble lurt til å tro at vi så et flashback, men egentlig var et flashforward. Bare her var dette i en hel sesong.

 

Ein anna ting er kvifor var det eigentleg the others dreiv med kidnapping og drap av the oceanic 815's?

Det går tydelig fram at heller ikkje the others visste kva som foregjekk på øya og det einaste dei viste var at Jackob viste kva som foregjekk. Problemet er då at sidan Jackob ikkje kommuniserte med dei så kvifor starta the others med drap og kidnapping på eige iniativ når dei berre kunne holdt seg skjult og venta?

 

 

 

Ben og The others drev på akkurat som de selv ønsket, og Ben kidnappet Jack og co ene og alene for at Jack skulle fikse ryggen hans. Grunnen til at de kidnappet barna og Cindy var fordi de var uskyldige i alt, de var rene og skulle få slippe og leve i farene på øya.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...