Gå til innhold

Hvorfor fåes ikke Canons Zoomobjektiver i sort?


Anbefalte innlegg

Dette er kanskje å banne i kjerka, men jeg føler jeg må ta opp teamet allikevel. Har kikket litt på Zoom objektiver til mitt Canon 7D og jeg kan ikke akkuratt si at Canons Zoom objektiver i den gråhvite fargen er direkte vakre. Hadde proffhusene kommet i samme farge så hadde vel folk nesten latt vær med å kjøpe de.

 

Har dog fått høre at de har denne fargen fordi de ikke skal bli så varme i sola som kan være en pest og en plage på andre breddegrader enn der vi i norge stort sett befinner oss. Synes dog det er synd at 70-200 som er veldig populær og kommer i flere utgaver rent teknisk ikke kommer i samme sortfarge som kamerahusene. Der slipper ihvertfall Nikon eiere å plages med en bastard av et objektiv rent fargemessig på sine hus.

 

Nå som de relanserte 70-200 før vinter OL så var det rart at de ikke også utgav en sort versjon? De selger vel såpass mye av 70-200 at det hadde forsvart seg økonomisk. Noen andre her som har samme tanker som meg?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kamerahusene er heller ikke særlig glad i varme. Man skulle jo tenke at hvit/sølv hadde senket temperaturen der også...

 

Uten at jeg har sjekket så har vel ikke alle L-objektivene fluorittglass. Den skitne hvitfargen har blitt et slags varemerke. Akkurat som fargen på ringen.

Lenke til kommentar

Stemmer at hvitfargen er for å minske temperaturen inne i objektivet. Hvit reflekterer bort mye av sollyset, mens sort absorberer og dermed også varmeenergien.

 

Dette er for å få bedre bildekvalitet. Kort oppsummert iallefall. ;)

 

Samt at hvitfargen er også blitt ett "varemerke" i seg selv som også nevnt.

Lenke til kommentar

Jeg elsker mitt gråhvite 70-200mm f/4L IS. Med det så tror folk at jeg er mye flinkere til å ta bilder enn jeg egentlig er :)

 

Må si jeg var skeptisk til fargen og den medfølgende glo-faktoren, men det har gått overaskende greit.

 

Den gir deg tilgang og andre amatørfotografer flytter seg i ærefrykt :)

Lenke til kommentar

Jeg elsker mitt gråhvite 70-200mm f/4L IS. Med det så tror folk at jeg er mye flinkere til å ta bilder enn jeg egentlig er :)

 

Må si jeg var skeptisk til fargen og den medfølgende glo-faktoren, men det har gått overaskende greit.

 

Den gir deg tilgang og andre amatørfotografer flytter seg i ærefrykt :)

 

Sånt sett kan det være greit, men det betyr også at man må levere! :-)

Lenke til kommentar

Jeg elsker mitt gråhvite 70-200mm f/4L IS. Med det så tror folk at jeg er mye flinkere til å ta bilder enn jeg egentlig er :)

 

Må si jeg var skeptisk til fargen og den medfølgende glo-faktoren, men det har gått overaskende greit.

 

Den gir deg tilgang og andre amatørfotografer flytter seg i ærefrykt :)

 

Sånt sett kan det være greit, men det betyr også at man må levere! :-)

 

Det er jo ingen som vet åssen resultatet blir av de som flykter fordi man har en hvit dings foran på kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...