Gå til innhold

"Oslostyle kebab" i Bergen?


Anbefalte innlegg

Som innflytter i den fantastiske byen Bergen, (fra Oslo) er det et par ting som plager meg. Jeg har lært meg å like det schizofrene været, de søte pikene, utestedene, stoltzen, prosesjoner, utepils (Du kan seriøst ikke nyte utepils før du har bodd i Bergen) osv. Men det er et kjempeproblem! Jeg har ikke funnet en kebab som jeg kan ta til mitt bryst. Jeg må fortsatt ta flyet over fjellet til hjembyen for å få min kebabfix.

 

For å oppklare, slik at vi unngår misforståelser:

Min definisjon av kebab er:

1. Pitabrød/lefse fylt med diverse salat, dressing og kjøttfarse

2. Kjøttfarsen tilsvarer den kjøttfarsen som blir brukt i store deler av Oslo. (Bislet Kebab, Kebabbiten osv.)

 

Punkt 2 er alfa omega her. For i Bergen har jeg ikke en eneste gang funnet denne farsen.

 

Håper noen har funnet noe som kan minne om "Oslobabben"

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også fra andre siden av fjellet, nærmere bestemt Moss, der har jeg smakt den beste kebaben jeg har kommet over i Norge, nemlig Campino kebaben syns nå jeg. Den beste jeg har smakt er fra Daniels ute i Laksevåg, var verdt å gå 50 minutter dagen derpå for å smake på den ;)

Lenke til kommentar

Den beste babben i byen finner du som tidligere nevnt på Daniels på Laksevåg. Mamma Mia på lønborg har også veldig gode kebaber.

Dessverre er det INGEN kebaber inne i sentrum som når helt opp. Det inkluderer også Ali Baba. Jeg syntes kebaben der var smakløs og kjedelig. Muligens bedre enn andre sjapper inne i sentrum, men fremdeles ikke god nok. Kanskje de bruker riktig type kjøtt og sånt, men så lenge det ikke smaker godt bryr det meg fint lite.

Dessuten har de en av byens desidert beste Pizzasjapper (Aspendos) rett over gaten, og da skal det mye til før jeg ender opp med en middels god kebab.

 

I Oslo var jeg veldig imponert over Bislett. Campino i Moss har også fantastisk gode kebaber :)

 

Dog har jeg aldri fått med meg at de bruker annet kjøtt på østlandet enn hva de gjør her.

Lenke til kommentar

Det er meg rivende likegyldig om farsen er laget av katt/rotte/esel så lenge det er godt. Jeg skjønner ikke hvorfor Bislet Kebab ikke åpner en filial i Bergen...

Viktig at smaken er delt, hvis ikke hadde vi hatt problemer.

Et annet problem i Bergen er at de vet å ta seg godt betalt for minimalt med mat. Skulle tro det var kartelltilstander her.

Lenke til kommentar

Har spist sånn farse en gang i drammen, og må si jeg ble uggen, ekte kebabkjøtt er SÅÅÅ mye bedre!

 

Men smaken er vel som baken, todelt

 

Hvor i Drammen spiste du kebab?

 

Beste babben i Drammen "sentrum" er Snappy's :thumbup:

 

No idea, vi bare kjørte inn i sentrum og fant ei sjappe. Men vet værtfall at jeg aldri skal ha farseterninger med kebabkrydder mer. Kebab skal ha ekte kebabkjøtt!

Lenke til kommentar

Har spist sånn farse en gang i drammen, og må si jeg ble uggen, ekte kebabkjøtt er SÅÅÅ mye bedre!

 

Men smaken er vel som baken, todelt

 

Hvor i Drammen spiste du kebab?

 

Beste babben i Drammen "sentrum" er Snappy's :thumbup:

 

No idea, vi bare kjørte inn i sentrum og fant ei sjappe. Men vet værtfall at jeg aldri skal ha farseterninger med kebabkrydder mer. Kebab skal ha ekte kebabkjøtt!

 

Hørtes ut som ei luguber sjappe :p

 

Såvidt jeg vet,

har Snappy's ordentlig kebabkjøtt,

er en sånn rull som de skjærer skiver av,

viss det sier deg noe.

 

Edit: Kebabnett.no har gitt Snappy's 5 stjerner viss det er til overbevisning :thumbup:

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Lurer fremedes på hvor du har vært å spist siden du har disse forferdelige erfaringene av bergenskebaben.

 

De fleste rundt omkring i sentrum. I området rundt kinoen - Garage. Poenget er ikke om det er bra eller dårlig kebab, men at det er "feil"

 

Jeg er ute etter en type farse, da er det uvesentlig om en sjappe har god kyllingkebab.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan ikke forstå denne opphausingen av Daniels. Skal man ha god kebab i Bergen må man dra helt ut på Åsane senter, nærmere bestemt Åsane Grill. Den smaker rett og slett godt. Drukner ikke i kvalmende dressing, slik den på DAniels gjør.

 

Godt at ikke alle er like! Åsane Grill var kongen på haugen i årevis, men det var før de flyttet inn i nye lokaler. Etter dette har det blitt mer og mer thousand island-kebab.

 

Både Åsane og Daniels smaker selvsagt godt, men for meg er det Svingen som har den beste kebaben.

Lenke til kommentar

Kan ikke forstå denne opphausingen av Daniels. Skal man ha god kebab i Bergen må man dra helt ut på Åsane senter, nærmere bestemt Åsane Grill. Den smaker rett og slett godt. Drukner ikke i kvalmende dressing, slik den på DAniels gjør.

 

This.

 

Kjip farse, alla Bislet, får du på "Bergen Kebab", som vis á vis teateret.

 

Den koster selvsagt langt mindre enn kebaben fra steder for de bruker kjøtt (30-35kr).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...