Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Eksamen 2010 - "Liv" - 10'ende trinn


Husk å stemme på BEGGE når du må slette stemmen din!  

155 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Bokmålseksamen - Skjønnlitterær

    • Oppgave 1: Velg en tidsepoke, en verden eller en kultur, og skriv en fortelling som handler om det å leve der
      15
    • Oppgave 2: Skriv en skjønnlitterær tekst der du får fram at en hobby eller fritidsaktivitet kan gi gode opplevelser
      9
    • Oppgave 3: Naturopplevelser kan være både gode og ubehagelige. Skriv en skjønnlitterær tekst der en naturopplevelse gjør inntrykk på hovedpersonen
      16
    • Oppgave 4: Skriv en skjønnlitterær tekst om et vendepunkt i livet.
      76
    • Oppgave 5: Foreningen Sikker Trafikk har lyst ut en novellekonkurranse. Vinnernovellen skal inngå i den neste kampanjegn for bruk av bilbelte. Skriv novellen.
      34
    • Oppgave 6: La deg inspirere av bildet over og skriv en skjønnlitterær tekst om de mulighetene livet gir
      5
  2. 2. Hvilken oppgave valgte du på Nynorskeksamen - Sakprosa

    • Oppgave 1: Med datamaskinar og mobiltelefonar kan vi vere pålogga og tilgjengelege heile tida. Kva har dette å seie for det livet vi lever? Skriv ein sakprega tekst.
      17
    • Oppgave 2: ”Lykke kan ikkje kjøpast for pengar”, heiter det. Ta utgangspunkt i påstanden og skriv ein artikkel eller eit lesarinnlegg.
      30
    • Oppgave 3: Oppgåve 3 ”Hvorfor er mennesket egentlig til, og hva skal det her nede på jorden? Det kommer inn av en dør og går ut en annen – hvorfra, hvorhen?” skreiv den norske forfattaren Gabriel Scott. La deg inspirere av sitatet og skriv ein sakprega t
      7
    • Oppgave 4: Skriv ein sakprega tekst om kva livsførselen til menneska kan ha å seie for livet på jorda.
      3
    • Oppgave 5: Ein del av oss søkjer meir spenning i livet enn andre. Skriv eit lesarinnlegg eller eit kåseri der du får fram dine tankar om dette.
      9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kommer opp i ett eller annet uansett.. :cry:

 

Wrong.

 

 

Du kan vere så heldig at du ikkje kjem opp i noko :cool: Det sa i alle fall læraren vår :yes:

 

Det er kun på VGS at man kan være så heldig og ikke komme opp i noe. Ikke i 10. klasse.

 

Jeg fikk 6 i matte prøvemuntlig. Noen som joiner selvmordspakt om vi kommer opp i 2. fremmedspråk? :new_woot:

 

Jeg blir ikke med! Var så smart at jeg byttet til Norsk fordypning i 8 :) skal gå på media, så slipper språk uansett :)

Lenke til kommentar

Awww.. fuck.. :ermm: Da håper jeg at jeg kommer opp i noe veldig lett - Som engelsk ellerno... Og så får jeg håpe at Shakespeare ikke blir oppgaven :innocent:

Jeg kom opp i "Love" på engelsk prøvemuntlig. Det var et utrolig teit tema å komme opp i, syntes jeg. Temaet har jo ikke noe svar? Hvertfall ikke som kan forklares i 20 minutter. Fikk trekk fordi jeg trakk meg så mye utenfor temaet. (Shakespeare og hans skuespill, dikt, musikk og sånt. Misfornøyd med "sensoren" vi hadde, da :p )

 

Jeg fikk 6 i matte prøvemuntlig. Noen som joiner selvmordspakt om vi kommer opp i 2. fremmedspråk? :new_woot:

JA til selvmordspakt! :D

2. fremmedspråk muntlig er BARE TULL. Det er ingen som kan klare å snakke 20 minutter fransk/spansk/tysk, med mindre de har spesielle egenskaper (foreldre derfra, familiemedlemmer etc).

 

Vi har ikke hat noe prøveeksamen :o Og noen av dere sier dere har fri så lenge, hvorfor det? Vi har kun fri på mandagen...

Vi får fri mens de andre klassene har deres eksamen (engelsk og matte) og forberedning til de.

 

Man kan ende opp med å slippe muntlig eksamen pga streik (som kan bryte ut i akkurat den tidsperioden) eller om de har for få senorer.

 

Ser noen får fri når de andre har eksamen. HVORFOR GJØR IKKE VI DET?!?

Vi får fri mens de andre klassene har deres eksamen (engelsk og matte) og forberedning til de.

Lenke til kommentar

Ååå faen!

Kom til å tenke på at jeg skrev sånn fortid i starten av teksten min og nå tid i slutten :p Hihi

 

Tror dere det er veldig FYFY?

 

Ja.

 

Du kan fort gå ned en karakter eller to på dette da sensor i det hele tatt kan få et dårlig inntrykk av deg som setter spor på hele vurderingen.

 

Er en ganske stor feil, du får i hvert fall ikke 6.

 

Krysser likevel fingrene for deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...