Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Eksamen 2010 - "Liv" - 10'ende trinn


Husk å stemme på BEGGE når du må slette stemmen din!  

155 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Bokmålseksamen - Skjønnlitterær

    • Oppgave 1: Velg en tidsepoke, en verden eller en kultur, og skriv en fortelling som handler om det å leve der
      15
    • Oppgave 2: Skriv en skjønnlitterær tekst der du får fram at en hobby eller fritidsaktivitet kan gi gode opplevelser
      9
    • Oppgave 3: Naturopplevelser kan være både gode og ubehagelige. Skriv en skjønnlitterær tekst der en naturopplevelse gjør inntrykk på hovedpersonen
      16
    • Oppgave 4: Skriv en skjønnlitterær tekst om et vendepunkt i livet.
      76
    • Oppgave 5: Foreningen Sikker Trafikk har lyst ut en novellekonkurranse. Vinnernovellen skal inngå i den neste kampanjegn for bruk av bilbelte. Skriv novellen.
      34
    • Oppgave 6: La deg inspirere av bildet over og skriv en skjønnlitterær tekst om de mulighetene livet gir
      5
  2. 2. Hvilken oppgave valgte du på Nynorskeksamen - Sakprosa

    • Oppgave 1: Med datamaskinar og mobiltelefonar kan vi vere pålogga og tilgjengelege heile tida. Kva har dette å seie for det livet vi lever? Skriv ein sakprega tekst.
      17
    • Oppgave 2: ”Lykke kan ikkje kjøpast for pengar”, heiter det. Ta utgangspunkt i påstanden og skriv ein artikkel eller eit lesarinnlegg.
      30
    • Oppgave 3: Oppgåve 3 ”Hvorfor er mennesket egentlig til, og hva skal det her nede på jorden? Det kommer inn av en dør og går ut en annen – hvorfra, hvorhen?” skreiv den norske forfattaren Gabriel Scott. La deg inspirere av sitatet og skriv ein sakprega t
      7
    • Oppgave 4: Skriv ein sakprega tekst om kva livsførselen til menneska kan ha å seie for livet på jorda.
      3
    • Oppgave 5: Ein del av oss søkjer meir spenning i livet enn andre. Skriv eit lesarinnlegg eller eit kåseri der du får fram dine tankar om dette.
      9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starta 08:35 vi. Satser på det samme idag. Lykke til.

 

Men dere fikk ikke oppgavene da?

Vi fikk beskjed om å møte kvart over åtte, fordi eksamen visstnok starta kl halv ni, men oppgavene ble jo ikke tilgjengelige ut før kl 09.00. Så da satt vi der da, i en drøy halvtime, uten å gjøre en dritt. Antar at det ikke skjer noe før kl ni i dag heller, så da kommer jeg ikke mer enn 5-10 minutter før.

 

Den starter vel ikke før kl 09.00 i dag heller? I så fall gidder jeg ikke å komme kvart over åtte..

Nei! Udir legg ikkje ut oppgåvene før klokken 09.00

 

Var det jeg tenkte, ja.

Lenke til kommentar

Starta 08:35 vi. Satser på det samme idag. Lykke til.

 

Men dere fikk ikke oppgavene da?

Vi fikk beskjed om å møte kvart over åtte, fordi eksamen visstnok starta kl halv ni, men oppgavene ble jo ikke tilgjengelige ut før kl 09.00. Så da satt vi der da, i en drøy halvtime, uten å gjøre en dritt. Antar at det ikke skjer noe før kl ni i dag heller, så da kommer jeg ikke mer enn 5-10 minutter før.

 

 

Vi på skolen min leverer vi for hånd, og da har lærer(e?)ne allerede fått dem :)

Sikkert sånn der også :)

 

Litt feil med quoten visst :p

Endret av Ku-tips
Lenke til kommentar

Btw noen som har VG-layouten som jeg kan bruke i artikkelen min?

 

Mye snakk om den.

 

Oppskrift:

  1. Last ned VG-logo
  2. Lag to streker i Word (med Tegneverktøy elns)
  3. Fin en fet font og skriv navnet ditt, eposten din og dato
  4. Sett strekene over og under denne teksten og logoen ved siden av navnet ditt
  5. Nederst lager du kun to streker og skriver "KILDER:" og kildene dine (uten logo)

Endret av JanFr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...