Gå til innhold

VM: Gruppe G (Brasil, Nord-Korea, Elfenbenskysten, Portugal)


Latias

Gruppe G  

111 stemmer

  1. 1. Hvem går videre?



Anbefalte innlegg

Hvorfor dét? Er alltid morsomt med et lag ingen vet noe om, uforutsigbart med andre ord.

 

e: @Haawy

 

Joda, er egentlig enig med deg der og uttalte meg nok litt "sterkt".

 

Men jeg forventer absolutt ingen overraskelse og plankekjøring for de andre lagene i gruppa. Det er ikke så morsomt å se på. Hadde mye heller foretrekt Sverige, Irland, Russland (eller Norge :p).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har troen på Brasil og Portugal videre. Begrunnelse nedenfor.

 

1. Selv med ett spesielt laguttak på Brasil virker de samspilte. En del fine mål har de også lagd i treningskampene. Robinho virker leken og kommer til å være vital for dette laget. Jeg er ikke sikker på at det holder til semifinale og finale, men Brasil vil ikke ha noen problemer med å komme seg videre fra gruppespillet.

 

2. Portugal mistet netopp Nani, som jeg tror kunne ha vist seg skikkelig fram i VM. Synd både for Portugal og han selv at han er ute. Likevel er jeg mer enn nok sikker på at Portugal tar andreplassen bak Brasil. De var kanskje ikke imponerende i kvaliken, særlig med en ikke-scorende Ronaldo. Han er sikkert skikkelig tent etter en sesong i skyggen av Messi, og får med seg lagkameratene og spiller fotball for anledningen. Skal de videre må Elfenbenkysten slås, siden djeg tro Brasil blir for sterke i det oppgjøret.

 

3. Elfenbenkysten er et godt lag, men jeg tror ikke det holder mot Brasil og Portugal. Kanskje det mest skuffende laget under Afrikamesterskapet. De har en lavere stjernefaktor enn de to andre storlagene, og med en halvskadet Drogba tror jeg det blir for dårlig i kamp om avansement.

 

4. Nord-Korea kan selvsagt plutselig overraske og spille praktfotball, men hvorfor skal de det? Greit at de kan være samspilte og være taktiske geneier siden ingen levner de noe fokus, men det skal mer enn det til for å slå de tre resterende lagene. Uten skikkelige stjernespillere er det over og ut nesten før alvoret starter.

Lenke til kommentar

Hvordan brekker man hånda? Knekker alle ledd som går ut fra håndledd til fingrene?

 

Høres ubehagelig ut. Håper det er det som har skjedd med Drogba.

 

Hehe, i smiled.

 

Nettopp dette er grunnen til at jeg tok Portugal sammen med Brasil på vote`en.

Om Drogba ikke spiller blir det tøft for Ivory gjengen.

Lenke til kommentar

Brasil mot Nord-Korea, har jeg veddet 3500kr på Brasil, vinner jeg:P? Stor sjanse, I know, men kan Nord-Korea plutselig komme med overraskelser?

Du vinner. Gratulerer.

 

Hehe, for håpe det.

Kampen Tyskland mot Australia i morra, burde jeg vedde der? Regner med at Tyskland vinner, men er litt redd for uavgjort. Men Ballack kommer uten tvil med sin magi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...