Gå til innhold

Unge muslimer med forskrudd kultur


Anbefalte innlegg

Jeg har mange venner som er muslimer, og de er de mest hyggelige menneskene å ha med å gjøre, og viser respekt til meg selv om jeg er en ikke-troende etnisk nordmann, vel og merke er dette folk på min egen alder, (godt over 20), men jeg blir rett og slett forbanna når jyplinger med en forskrudd forståelse av ære kommer fem stykker med balltre og faenskap og skal gi meg juling fordi jeg sendte meldinger til dama til en av dem for å invitere henne og venninnene hennes på festen jeg hadde i helga. Fem innvandrere mellom 16 og 20 kom for å gi meg juling fordi jeg SNAKKA med dama til den ene... hva feiler det dere?? ikke nok med at man overreagerer, men at man skal ha med seg FIRE andre for å hjelpe... dette er tydeligvis folk som har blitt opplært i ære av noen som ikke vet hva ære handler om, det var mer en tilfeldighet at jeg hadde et par kompiser på besøk som trente kobudo i hagen min som gjorde at det ble en høylytt og hissig diskusjon istede for en veldig ensidig rundjuling.

 

Kan noen her fortelle meg hvorfor i H#####E slik tåpelighet får lov til å florere iblant muslimske ungdommer? Jeg har lyst til å ta kantakt med en lokal imam jeg kjenner sønnen til for å lære disse dritungene hva ære er. og hvordan gode muslimer løser problemer....

 

noen som har en bedre ide??

 

-frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres faktisk ut som en god ide. De eneste disse "radikale" ungdommene hører på er stort sett Imamer og sine foreldre. Det kan slå tilbake hvis ikke Imamens sønn får gjennom budskapet sitt godt nok, siden drittungene stort sett har et skrudd syn på ting. De kan til og med komme på tanken på å "hevne" seg fordi du, som "vantro" har vært respektløs. Ikke aner jeg hvor de får tankegangen sin fra, men bråkmakere er stadig på utkikk etter anledninger til å holde på som de gjør.

 

Og jeg er helt enig med deg, sanne muslimer(som ikke går etter sharia og leser koranen slik den bør bli lest) er faktisk like hyggelige som de fleste kristne mennesker jeg kjenner. Selv om kristne har endel råtne egg de også. Ganske like de to religionene egentlig.

Lenke til kommentar

Merkelig form for "ære" ihvertfall...

 

De skal altså "ære" dama du kontaktet ved at fire-fem stykker skal banke deg med balltre.... Men hvor er æren i det liksom? De går jo så på trynet når det gjelder ære her at jeg ikke kan få sagt det!!!

 

Men jeg har etterlyst det samme da jeg har vært ute for en del "æresfulle" muslimer jeg og og ikke en eneste gang har de turt å gå på meg elene! Er de to så kanskje, tre er tja, fire og fem og seks, DA er de tøffe da!! (eller en med kniv/våpen)

 

Men dette med "ære" burde kanskje imamene ta opp ja, da det her i landet aldri har vært "æresfullt" å fly mange på en, ei heller sparke å slå noen som ligger nede.

 

Vi kan sette hardt mot hardt og si at skal vi respektere deres "æres" kodeks må de gjøre det samme med vår.

 

På en annen side, hvor mye "ære" er det å få en tekst melding da? I mine øyne missoppfattet ære dette....

Lenke til kommentar

Jeg tror det er viktig å reflektere over en ting her.

Det finnes moderate muslimer, men det finnes intet moderat islam.

Hva hadde skjedd dersom situasjonen var lik, men lokasjonen var endret til Iran eller Saudi-Arabia?

Jeg setter pengene mine på sirkulasjonssvikt, grunnet manglende hode.

Da er spørsmålet mitt - dialog eller konfrontasjon?

 

Vil alternativ B være tilgjengelig særlig mye lenger?

 

Se på Norsk utflytting fra Grønland. Se på Svensk utflytting fra Malmø, spesiellt jødisk.

 

Jeg mener at du ikke traff sykdommen, men symptomet.

Sykdommen er ikke muslimer - den er islam.

Som du selv sier så finnes det bra folk blandt muslimenes rekker, utvilsomt, men de er bra fordi de har distansert seg til deler av islams budskap.

 

At du i det hele tatt har muslimske venner beviser denne påstanden, da koranen helt spesifikkt sier at muslimer ikke skal ta kristne og jøder til venner, da muslimen da blir en av "dem" og mister adgang til paradis.

 

Eksempelvis...

O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people.

 

Kilde (og mye mer relevant lesning): http://www.thereligionofpeace.com/Quran/009-friends-with-christians-jews.htm

Lenke til kommentar

Jeg har mange venner som er muslimer, og de er de mest hyggelige menneskene å ha med å gjøre, og viser respekt til meg selv om jeg er en ikke-troende etnisk nordmann, vel og merke er dette folk på min egen alder, (godt over 20), men jeg blir rett og slett forbanna når jyplinger med en forskrudd forståelse av ære kommer fem stykker med balltre og faenskap og skal gi meg juling fordi jeg sendte meldinger til dama til en av dem for å invitere henne og venninnene hennes på festen jeg hadde i helga. Fem innvandrere mellom 16 og 20 kom for å gi meg juling fordi jeg SNAKKA med dama til den ene... hva feiler det dere?? ikke nok med at man overreagerer, men at man skal ha med seg FIRE andre for å hjelpe... dette er tydeligvis folk som har blitt opplært i ære av noen som ikke vet hva ære handler om, det var mer en tilfeldighet at jeg hadde et par kompiser på besøk som trente kobudo i hagen min som gjorde at det ble en høylytt og hissig diskusjon istede for en veldig ensidig rundjuling.

 

Kan noen her fortelle meg hvorfor i H#####E slik tåpelighet får lov til å florere iblant muslimske ungdommer? Jeg har lyst til å ta kantakt med en lokal imam jeg kjenner sønnen til for å lære disse dritungene hva ære er. og hvordan gode muslimer løser problemer....

 

noen som har en bedre ide??

 

-frank

 

Som en pakistaner selv så skjønner jeg akkurat hva du snakker om. Må være uhyggelig å få besøk av 4-5 hissige personer som vil jule deg opp. Men når det er sagt, så ligger det som oftest en grunn bak det. I ditt tilfellet var det en ubetydelig liten grunn ja. Men det som er lite og ubetydelig i norsk kultur, kan være sensitivt og betydningsfullt i andre kulturer. Så det gjelder å prøve å lære litt om andre kulturer. Folk fra asia og delvis fra afrika har et annet syn på kvinner enn det vi har i vesten, der man kan føle trang til å være overbeskyttende. Og da kan man oppføre seg umodent som de gutta gjorde i ditt tilfelle, ihvertfall når man er så ung som 16 åring.

 

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor dere kaster all skylda over MUSLIMER i denne diskusjonen? Dette har jo ingen verdens ting med muslimer å gjøre. Men heller KULTUR. Jeg vet om lingende hendelser der det har vært sri lankere og vietnamesere som har stått bak, og de er hinduer og buddhister. Heller ikke afrikanere har helt ren mel i posen, og de fleste av dem er ikke muslimer. Ikke alle nordmenn heller for den saks skyld. Så jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn har ensidig syn på at det er muslimer som står bak alt faenskapet i verden...

Endret av Pakistyle
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg mener at du ikke traff sykdommen, men symptomet.

Sykdommen er ikke muslimer - den er islam.

Som du selv sier så finnes det bra folk blandt muslimenes rekker, utvilsomt, men de er bra fordi de har distansert seg til deler av islams budskap.

 

 

 

Jeg mener det motsatte av det du sier. Og som en muslim selv så regner jeg med at jeg vet bedre enn deg hva jeg snakker om. Sykdommen er ikke islam - det er kulturen. Men ingen kultur er perfekt, heller ikke den norske kulturen. Alt er snakk om å forstå hverandre og handle deretter.

 

Hadde de guttene fulgt islam, så skulle de først og fremst ikke ha vært frekke men diskutert rolig. Islam handler om å beherske seg selv, også aggresjonen sin. Heller ikke hadde de vært 5 mot 1, for det er feigt og har ingenting med religion å gjøre. Så ikke legg skylda for hele verdens sammfunnsproblemer på kun et livssyn, takk!

Lenke til kommentar

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor dere kaster all skylda over MUSLIMER i denne diskusjonen? Dette har jo ingen verdens ting med muslimer å gjøre. Men heller KULTUR. Jeg vet om lingende hendelser der det har vært sri lankere og vietnamesere som har stått bak, og de er hinduier og buddhister. Heller ikke afrikanere har helt ren mel i posen, og de fleste av dem er ikke muslimer.

 

For å være helt ærlig, jeg driter i religion, hudfarge, og kultur.

 

Med mindre kulturen har store inkompatibiliteter med norsk kultur.

Jeg akter ikke å akseptere en kultur hvor kvinner, jøder, handicappede, etc., etc., behandles som mindreverdige. Det fins drittsekker fra alle land, men det er ikke til å stikke under en stol at folk fra enkelte land har en tendens til å være overrepresenterte i diverse statistikker det ikke er gøy å være overrepresentert i.

 

Mange av disse landene er muslimske. Jeg tror ikke det er tilfeldig.

Jeg vet det fins mange alrighte muslimer i norge, men det er ikke de som er problemet.

 

De som lager kvalm, og nekter å akseptere norsk sosial kodeks kan dra til helvete tilbake der de kom fra  :whistle:

 

Klarer man derimot å integrere og oppføre seg, velkommen   :w00t:

 

 

Forøvrig; Svært, svært store deler av Afrika er muslimsk ;)

Religion_distribution_Africa_crop.png

Lenke til kommentar

 

 

Som en pakistaner selv så skjønner jeg akkurat hva du snakker om. Må være uhyggelig å få besøk av 4-5 hissige personer som vil jule deg opp. Men det ligger som oftest en grunn bak det. I dette tilfellet var det en ubetydelig liten grunn ja. Men det som er lite og ubetydelig i norsk kultur, kan være sensitivt og betydningsfullt i andre kulturer. Så det gjelder å prøve å lære litt om andre kulturer. Folk fra asia og delvis fra afrika har et annet syn på kvinner enn det vi har i vesten, der man kan føle trang til å være overbeskyttende. Og da kan man oppføre seg umodent som de gutta gjorde i ditt tilfelle, ihvertfall når man er så umoden som 16 åring.

 

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor dere kaster all skylda over MUSLIMER i denne diskusjonen? Dette har jo ingen verdens ting med muslimer å gjøre. Men heller KULTUR. Jeg vet om lingende hendelser der det har vært sri lankere og vietnamesere som har stått bak, og de er hinduier og buddhister. Heller ikke afrikanere har helt ren mel i posen, og de fleste av dem er ikke muslimer. Så jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn har ensidig syn på at det er muslimer som står bak alt faenskapet i verden...

 

En grunn bak.. lol Har du sett hva dine landsmenn driver å sloss for?`Det må ikke være store grunner bak. Hvordan i huleste kan du forsvare dette? Slike som deg har ikke noe å gjøre i et vestlig samfunn, et fryktelig kulturrelativstisk syn på ting. Å se på vold pga bagateller kun "på grunn av de har et annet kultursyn, som trådstarter burde være klar over." Er du seriøs??

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En grunn bak.. lol Har du sett hva dine landsmenn driver å sloss for?`Det må ikke være store grunner bak. Hvordan i huleste kan du forsvare dette? Slike som deg har ikke noe å gjøre i et vestlig samfunn, et fryktelig kulturrelativstisk syn på ting. Å se på vold pga bagateller kun "på grunn av de har et annet kultursyn, som trådstarter burde være klar over." Er du seriøs??

 

Før du slenger dritt om en hel befolkning fra et land, så burde du granske i deg selv aller først. Mine landsmenn lar ihvertfall ikke foreldrene råtne opp på gamlehjemmet for å si det sånn. Dessuten har jeg aldri forsvart vold i dette tilfellet, er du helt blind? Nå ser vi saken bare fra trådstarterens vinkel.. om han faktisk har gått rundt og kødda med andres damer så kan han ikke forvente å få roser tilbake heller. Men om det ikke er tilfellet, og de smågutta har vært kortlunta så vet vi at det er no feil med deres oppdragelse. Da burde man forsøke å satse mer på integrering og forståelse, enn å spre fordommer som folk som deg gjør. Like it or not, utlendinger er her for å bli. Da lønner det seg å satse mer på å integrere dem mest mulig i det norske samfunnet.. enn å støtte dem ut og gre alle under en kam.

Endret av Pakistyle
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Haha, så om HAN har kødda med dama til EN av de, så er det grunn nok til at han og 4 andre skal komme med balltre? Hva skal man si...

 

Jeg har ingenting imot at mennesker født i andre land/foreldre født i andre land bor i Norge, så lenge man oppfører seg. Noe disse gutta her ikke gjør. Og tydeligvis så har ikke du skjønt hvordan man oppfører seg her i Norge uavhengig av skrudd rasisme og æresyn. For det er rasisme også når 5 pakistanere skal banke opp en nordmann pga han tok kontakt med dama. Tenk om 5 nordmenn kom og banka deg opp fordi at du spurte en venninne om hun skulle være med på fest. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har mange venner som er muslimer, og de er de mest hyggelige menneskene å ha med å gjøre, og viser respekt til meg selv om jeg er en ikke-troende etnisk nordmann, vel og merke er dette folk på min egen alder, (godt over 20), men jeg blir rett og slett forbanna når jyplinger med en forskrudd forståelse av ære kommer fem stykker med balltre og faenskap og skal gi meg juling fordi jeg sendte meldinger til dama til en av dem for å invitere henne og venninnene hennes på festen jeg hadde i helga. Fem innvandrere mellom 16 og 20 kom for å gi meg juling fordi jeg SNAKKA med dama til den ene... hva feiler det dere?? ikke nok med at man overreagerer, men at man skal ha med seg FIRE andre for å hjelpe... dette er tydeligvis folk som har blitt opplært i ære av noen som ikke vet hva ære handler om, det var mer en tilfeldighet at jeg hadde et par kompiser på besøk som trente kobudo i hagen min som gjorde at det ble en høylytt og hissig diskusjon istede for en veldig ensidig rundjuling.

 

Kan noen her fortelle meg hvorfor i H#####E slik tåpelighet får lov til å florere iblant muslimske ungdommer? Jeg har lyst til å ta kantakt med en lokal imam jeg kjenner sønnen til for å lære disse dritungene hva ære er. og hvordan gode muslimer løser problemer....

 

noen som har en bedre ide??

 

-frank

 

Som en pakistaner selv så skjønner jeg akkurat hva du snakker om. Må være uhyggelig å få besøk av 4-5 hissige personer som vil jule deg opp. Men det ligger som oftest en grunn bak det. I dette tilfellet var det en ubetydelig liten grunn ja. Men det som er lite og ubetydelig i norsk kultur, kan være sensitivt og betydningsfullt i andre kulturer. Så det gjelder å prøve å lære litt om andre kulturer. Folk fra asia og delvis fra afrika har et annet syn på kvinner enn det vi har i vesten, der man kan føle trang til å være overbeskyttende. Og da kan man oppføre seg umodent som de gutta gjorde i ditt tilfelle, ihvertfall når man er så umoden som 16 åring.

 

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor dere kaster all skylda over MUSLIMER i denne diskusjonen? Dette har jo ingen verdens ting med muslimer å gjøre. Men heller KULTUR. Jeg vet om lingende hendelser der det har vært sri lankere og vietnamesere som har stått bak, og de er hinduier og buddhister. Heller ikke afrikanere har helt ren mel i posen, og de fleste av dem er ikke muslimer. Så jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn har ensidig syn på at det er muslimer som står bak alt faenskapet i verden...

 

 

Burde ikke først og fremst de akseptere den Norske kulturen og ikke omvendt? Muslimer utgjør jo tross alt bare 2-3% av befolkningen.

Endret av Geeder
Lenke til kommentar

Det er trist det som skjedde med TS, men jeg synes ikke det er mer greit om det kommer fra en etnisk norsk person heller. Jeg tror ikke dere synes det er greit heller, men jeg synes jeg merker en ”vi” og ”de” mentalitet i tråden her. Hadde jeg kommet til Norge som innvandrer tror jeg ikke jeg hadde følt meg særlig velkommen, ikke når flere mener at en person som kommer hit skal sendes tilbake dit han kom fra mens en etnisk norsk person som begår kriminelle handlinger skal få bli. Jeg skjønner jo såklart at den etniske norske personen trolig er født her i Norge, men jeg reagerer på at konsekvensene av den kriminelle handlingen (som etter min mening er like ille uansett hvor personen som begikk den kommer fra) skal være så ulik. Det blir en slik ”vi” og ”dem” -mentalitet, og jeg synes ikke det er rart om integreringspolitikken mislykkes om innvandrere skal bli stemplet som annerledes på en negativ måte. Hvordan integrere og ta innvandrere ”inn i varmen” hvis det alltid skal være et skille mellom ”de” og ”oss”? Såklart skal folk få lov til å være forskjellige, men det jeg snakker om nå er fellesskap. Skal ikke innvandrere kunne kalle seg norske?

 

Når det er sagt kan man kanskje finne ulike tendenser til oppførsel blant ulike grupper (kulturelle, religiøse, sosiale grupper..), men da synes jeg det er viktig å ikke generalisere ved å si at dette gjelder for alle i gruppa. Det finnes faktisk (og som TS også nevner) hyggelige muslimer også, og jeg tror de fleste følger norske lover.

 

For det er rasisme også når 5 pakistanere skal banke opp en nordmann pga han tok kontakt med dama. Tenk om 5 nordmenn kom og banka deg opp fordi at du spurte en venninne om hun skulle være med på fest.

hvis man banker opp en person pga. hudfargen er det rasisme, men i dette tilfellet var det vel dama som var motivasjonen? Ikke det at TS er hvit i huden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg tror det er viktig å reflektere over en ting her.

Det finnes moderate muslimer, men det finnes intet moderat islam.

Hva hadde skjedd dersom situasjonen var lik, men lokasjonen var endret til Iran eller Saudi-Arabia?

Jeg setter pengene mine på sirkulasjonssvikt, grunnet manglende hode.

Da er spørsmålet mitt - dialog eller konfrontasjon?

 

Vil alternativ B være tilgjengelig særlig mye lenger?

 

Se på Norsk utflytting fra Grønland. Se på Svensk utflytting fra Malmø, spesiellt jødisk.

 

Jeg mener at du ikke traff sykdommen, men symptomet.

Sykdommen er ikke muslimer - den er islam.

Som du selv sier så finnes det bra folk blandt muslimenes rekker, utvilsomt, men de er bra fordi de har distansert seg til deler av islams budskap.

 

At du i det hele tatt har muslimske venner beviser denne påstanden, da koranen helt spesifikkt sier at muslimer ikke skal ta kristne og jøder til venner, da muslimen da blir en av "dem" og mister adgang til paradis.

 

Eksempelvis...

O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people.

 

Kilde (og mye mer relevant lesning): http://www.thereligionofpeace.com/Quran/009-friends-with-christians-jews.htm

 

 

Dette verset er tatt ut av konteksten. Jeg er ganske sikker på at du ikke har lest koranen, men bare lest fra anti islamske sider. Hvis du leser før 5:51, så skjønner du at dette dreier seg om krig der folk angrep muslimer. Det står til og med hvis disse menneskene ber om nåde, så må muslimene tilgi dem.

 

Bra prøvd, men du feilet igjen.

 

Jeg har mange venner som er muslimer, og de er de mest hyggelige menneskene å ha med å gjøre, og viser respekt til meg selv om jeg er en ikke-troende etnisk nordmann, vel og merke er dette folk på min egen alder, (godt over 20), men jeg blir rett og slett forbanna når jyplinger med en forskrudd forståelse av ære kommer fem stykker med balltre og faenskap og skal gi meg juling fordi jeg sendte meldinger til dama til en av dem for å invitere henne og venninnene hennes på festen jeg hadde i helga. Fem innvandrere mellom 16 og 20 kom for å gi meg juling fordi jeg SNAKKA med dama til den ene... hva feiler det dere?? ikke nok med at man overreagerer, men at man skal ha med seg FIRE andre for å hjelpe... dette er tydeligvis folk som har blitt opplært i ære av noen som ikke vet hva ære handler om, det var mer en tilfeldighet at jeg hadde et par kompiser på besøk som trente kobudo i hagen min som gjorde at det ble en høylytt og hissig diskusjon istede for en veldig ensidig rundjuling.

 

Kan noen her fortelle meg hvorfor i H#####E slik tåpelighet får lov til å florere iblant muslimske ungdommer? Jeg har lyst til å ta kantakt med en lokal imam jeg kjenner sønnen til for å lære disse dritungene hva ære er. og hvordan gode muslimer løser problemer....

 

noen som har en bedre ide??

 

-frank

 

Først sier du at de fleste muslimene er veldig hyggelige, deretter angriper du alle muslimene ved å si " Hva feiler det dere "

 

"Surely those who believe, and those who are Jews, and the Christians, and the Sabians -- whoever believes in God and the Last Day and does good, they shall have their reward from their Lord. And there will be no fear for them, nor shall they grieve" (2:62, 5:69, and many other verses).

 

"...and nearest among them in love to the believers will you find those who say, 'We are Christians,' because amongst these are men devoted to learning and men who have renounced the world, and they are not arrogant" (5:82).

Lenke til kommentar

- Dette er sannsynligvis ikke religiøst motivert. Kanskje tildels kulturmessig, men som det nevnes finner man uroelementer i alle religioner og kulturer. At disse er muslimer er trolig tilfeldig, jeg satser heller pengene mine på at de kun er ute etter bråk, som en hvilken som helst hooligan du måtte treffe på byen en lørdagskveld. Fullstendig uavhengig av hudfarge, språk eller hvilken gud man tror på.

- I den grad det er religiøst/kulturelt motivert: muslimske land har i varierende grad muslimsk kultur. Om en nordmann reiser til midtøsten kan han ikke vandre rundt sørpa full i gatene som om han var på harrytur i Strømstad, og komme med slibrige bemerkninger til kvinner på hvert gatehjørne. På samme måte kan ikke muslimer emigrere til Norge og ta med seg sharia, æreskodekser og trang til undertrykkelse. Når man entrer nye miljøer skal man selv tilpasse seg det nye miljøet, ikke forme miljøet rundt seg etter sine egne normer.

Endret av srbz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det ekke til å stikke under en stol at veldig mange innvandrere faktisk er kriminelle og vanker i kriminelle miljøer. Det er disse miljøene som fostrer sånn oppførsel, og kriminelle, uavhengig om de er småkriminelle eller godt organisert, gir fullstendig beng i hvilken kultur de befinner seg i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen her som kommer kommer fra ett sted litt vekk fra de store byenes sentrum? "Ser du på dama mi eller? ska du ha bank?" må da være den vanligste setningen som ytres i bygdenorge når promillen passerer 7 pils og ett pappkrus med hjemmebrent (med "Du snakker f**n ikke med dama mi" på andreplass).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror det er viktig å reflektere over en ting her.

Det finnes moderate muslimer, men det finnes intet moderat islam.

Hva hadde skjedd dersom situasjonen var lik, men lokasjonen var endret til Iran eller Saudi-Arabia?

Jeg setter pengene mine på sirkulasjonssvikt, grunnet manglende hode.

Da er spørsmålet mitt - dialog eller konfrontasjon?

 

Vil alternativ B være tilgjengelig særlig mye lenger?

 

Se på Norsk utflytting fra Grønland. Se på Svensk utflytting fra Malmø, spesiellt jødisk.

 

Jeg mener at du ikke traff sykdommen, men symptomet.

Sykdommen er ikke muslimer - den er islam.

Som du selv sier så finnes det bra folk blandt muslimenes rekker, utvilsomt, men de er bra fordi de har distansert seg til deler av islams budskap.

 

At du i det hele tatt har muslimske venner beviser denne påstanden, da koranen helt spesifikkt sier at muslimer ikke skal ta kristne og jøder til venner, da muslimen da blir en av "dem" og mister adgang til paradis.

 

Eksempelvis...

O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people.

 

Kilde (og mye mer relevant lesning): http://www.thereligi...stians-jews.htm

 

 

Dette   verset er tatt ut av konteksten. Jeg er ganske sikker på at du ikke har lest koranen, men bare lest fra anti islamske sider. Hvis du leser før 5:51, så skjønner du at dette dreier seg om krig der folk angrep muslimer. Det står til og med hvis disse menneskene ber om nåde, så må  muslimene tilgi dem.

 

Bra prøvd, men du feilet igjen.

 

Jeg har mange venner som er muslimer, og de er de mest hyggelige menneskene å ha med å gjøre, og viser respekt til meg selv om jeg er en ikke-troende etnisk nordmann, vel og merke er dette folk på min egen alder, (godt over 20), men jeg blir rett og slett forbanna når jyplinger med en forskrudd forståelse av ære kommer fem stykker med balltre og faenskap og skal gi meg juling fordi jeg sendte meldinger til dama til en av dem for å invitere henne og venninnene hennes på festen jeg hadde i helga. Fem innvandrere mellom 16 og 20 kom for å gi meg juling fordi jeg SNAKKA med dama til den ene... hva feiler det dere?? ikke nok med at man overreagerer, men at man skal ha med seg FIRE andre for å hjelpe... dette er tydeligvis folk som har blitt opplært i ære av noen som ikke vet hva ære handler om, det var mer en tilfeldighet at jeg hadde et par kompiser på besøk som trente kobudo i hagen min som gjorde at det ble en høylytt og hissig diskusjon istede for en veldig ensidig rundjuling.

 

Kan noen her fortelle meg hvorfor i H#####E slik tåpelighet får lov til å florere iblant muslimske ungdommer? Jeg har lyst til å ta kantakt med en lokal imam jeg kjenner sønnen til for å lære disse dritungene hva ære er. og hvordan gode muslimer løser problemer....

 

noen som har en bedre ide??

 

-frank

 

Først sier du at de fleste muslimene er veldig hyggelige, deretter angriper du alle muslimene ved å si " Hva feiler det dere "

 

"Surely those who believe, and those who are Jews, and the Christians, and the Sabians -- whoever believes in God and the Last Day and does good, they shall have their reward from their Lord. And there will be no fear for them, nor shall they grieve" (2:62, 5:69, and many other verses).

 

"...and nearest among them in love to the believers will you find those who say, 'We are Christians,' because amongst these are men devoted to learning and men who have renounced the world, and they are not arrogant" (5:82).

 

Problemet er ikke hva som står der, men at (en del) muslimer tar dette bokstavelig. Istedefor å bruke koranen som et utgangspunkt eller som en veileder blir denne brukt som fasit for hvordan man skal opptre, og det er klart at den bok som ble skrevet for tusen år siden, ikke kan være veldig aktuell idag. Du mener at det at man skal skal se nåde til de som ber om det er spesiellt storsinnet? Hva med at det egentlig er en ren selvfølge? Og hvorfor skal noen må se til en bok for å finne ut om man kan se nåde til mennesker eller ikke?

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...