Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

tips til leikebil!


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

No har no det seg sånn at eg har bestemt meg for og invistere i en såkalt leikebil, men er litt usikker på hvilken type bil jeg bør velge, har lyst på en bil som går litt godt og som er gode muligheter for og trimme syykt mye, så har tenkt en del på volvo med Turbo og intercooler, noe som er litt vannsklig og finne, men har no bestemt meg for og spør dere etter tips!

 

Krav jeg har til bilen.

 

Skal dra bak

gode trim muligheter, helst turbo, vil klare og presse bilen godt

og den skal ha potensial til og sjå bra ut.

 

Bilen kan godt ha mindre feil og mangler, men ser helst at den er i kjørbar stand og eu godkjent, gjerne gjort skiftet litt deler på etc. er ikkje intrisert i og fortsette på et prosjekt eller starte ett, vil ha en bil som kunne vært brukt som en fult opprativ bil.

 

bilen vil for det meste bli brukt til herjing og burning og litt kosing me om vinteren, men vil og ha en bil som kjeme seg fra A-Å litt over gjennomsnittet.

Ønsker og en bil som er lett og skru på, karroseri messig trenge den ikkje og vær så fin, men helst uten rust.

 

Noen tips?:)

 

tenker og legge inn opptil 30.000 +- litt såklart (:

 

takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en 940 2.3 med lavtryksturbo, 135 hp originalt som fort kan bli 200+ ved bytting av en pling å en plong samt justering av ladtrykk. på den andre siden kan du fort bekke 30 000 bare for en noenlunde strøken bil og begynne med,

740 tic er jo også en favoritt når det gjelder lekne volvoer :)

 

ellers har du jo gammle bmwer med rekkesekser og da helst 2.3 litern eller større i e21/e30/e34

Lenke til kommentar

Nå begynner enkelte 200sx S13 å bli styggelig billig, så en på autodb for en par dager siden til 25.000 (var ikke eu ok men små mangler vist jeg husker rett). Er vel biler som muligens blir litt over budsjette ditt vist du ikke har tålmodigheten med deg, for med jevne mellomrom er det noen virkelig kupp ute å går blant de!

 

Ellers er det jo en del Volvo du kan snuse på, helt greie biler til en ofte fornuftig pris!

Endret av Rick
Lenke til kommentar

Nå begynner enkelte 200sx S13 å bli styggelig billig, så en på autodb for en par dager siden til 25.000 (var ikke eu ok men små mangler vist jeg husker rett). Er vel biler som muligens blir litt over budsjette ditt vist du ikke har tålmodigheten med deg, for med jevne mellomrom er det noen virkelig kupp ute å går blant de!

 

Ellers er det jo en del Volvo du kan snuse på, helt greie biler til en ofte fornuftig pris!

Jeg var og så på den 200-en du snakker om. For å si det slik: Det var MASSE som måtte gjøres med den. Bulker så og si overalt, tilgomed på taket. Masse rust i kanaler osv. Men motoren gikk fint. sorry off-topic.

Lenke til kommentar

joaa, mange gode forslag :D

BMW er uaktuelt, livsfarlige biler dårli fordelte etc.

ønsker også og kjøpe en bil som ikke er eigd av ungdom før, for og kunne ha det gøy i litt mer en 3 timer før ting ryker :p

 

noen linker til AB eller finn med noen gode tips?

 

 

Hvordan kan du mene BMW er dårlig balanserte biler..? Er jo noe av det som er finest å leke seg med! Alle biler kan holde i bare tre timer vist du finner galt eksemplar, finner du det rette kan de derimot vare lenge! Dette er uansett om det står Opel, Volvo Ford, Nissan, Mercedes eller BMW i fronten på den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

joaa, mange gode forslag :D

BMW er uaktuelt, livsfarlige biler dårli fordelte etc.

ønsker også og kjøpe en bil som ikke er eigd av ungdom før, for og kunne ha det gøy i litt mer en 3 timer før ting ryker :p

 

noen linker til AB eller finn med noen gode tips?

 

 

Hvordan kan du mene BMW er dårlig balanserte biler..? Er jo noe av det som er finest å leke seg med! Alle biler kan holde i bare tre timer vist du finner galt eksemplar, finner du det rette kan de derimot vare lenge! Dette er uansett om det står Opel, Volvo Ford, Nissan, Mercedes eller BMW i fronten på den.

 

Jojo, klart det, men di gammle E30ene som ville blitt det einaste alternative er ikkje akkurat kjent for og være bra ballanserte, såklart nyere BMWer er jo gode biler allerede men e30 og e 36 er dødsmaskiner, ubalanserte biler som er lett og få ei kraftig understyring på og med delt bakaksel gjør det og senke bilen i grunnen bare værre, samme prinsippe som på W126 mercedes, såklart alle kan være uheldige men er ingen hemmelighet at Ford ikkje akkurat e Mercedes når de gjelde kvalitet, og at opel kanskje e litt meir brune en bila flest, men kvar einaste bil e individuel produksjon, men gammle bmwer er som og kjøre trillebår.

Lenke til kommentar

joaa, mange gode forslag :D

BMW er uaktuelt, livsfarlige biler dårli fordelte etc.

ønsker også og kjøpe en bil som ikke er eigd av ungdom før, for og kunne ha det gøy i litt mer en 3 timer før ting ryker :p

 

noen linker til AB eller finn med noen gode tips?

 

 

Hvordan kan du mene BMW er dårlig balanserte biler..? Er jo noe av det som er finest å leke seg med! Alle biler kan holde i bare tre timer vist du finner galt eksemplar, finner du det rette kan de derimot vare lenge! Dette er uansett om det står Opel, Volvo Ford, Nissan, Mercedes eller BMW i fronten på den.

 

Jojo, klart det, men di gammle E30ene som ville blitt det einaste alternative er ikkje akkurat kjent for og være bra ballanserte, såklart nyere BMWer er jo gode biler allerede men e30 og e 36 er dødsmaskiner, ubalanserte biler som er lett og få ei kraftig understyring på og med delt bakaksel gjør det og senke bilen i grunnen bare værre, samme prinsippe som på W126 mercedes, såklart alle kan være uheldige men er ingen hemmelighet at Ford ikkje akkurat e Mercedes når de gjelde kvalitet, og at opel kanskje e litt meir brune en bila flest, men kvar einaste bil e individuel produksjon, men gammle bmwer er som og kjøre trillebår.

 

Hvorfor mener/tror du det?

Lenke til kommentar

Det er fordi bilen har et oppsett som gjør at den ikke responderer helt optimalt. Den veier for mye foran eller bak til at bilen blir "balansert". Om den er for tung foran, snurrer du lett, selv om hekken kommer raskt. Er den for tung bak, kommer hekken sent, og du får den aldri inn igjen. Ender også med snurr. Den delte bakakselen gjør at den spinner litt merkelig, men det er mer en vanesak enn en feil. At den understyrer tror jeg kommer av at styrestaget er festet litt for høyt, sammen med en kombinasjon av at du ikke får nok kraft ned på forhjulene til å svinge skikkelig.

Lenke til kommentar

Ja, det kan det, du bør lære deg hvordan bilen er balansert og hvordan den oppfører seg i sladd før du sitter i det. Lær deg litt grunnleggende bilkontroll, som venstrebremsing, linjekjøring, basic sladding etc. før du prøver deg på NFS stunts.

Lenke til kommentar

så da kan det være farlig å kjøre med da for en fartsglad idiot som meg?

 

 

For og gjøre det enkelt og greit; Ja.

 

Nå veit ikkje eg ka bil du har, men viss du har en E30 kan du stå på siden på bilen og se den klart haller framover, hjulopphenge bak er en dårli patent, og bilen har lettare en andre bila for og glippe bak, noke som e farligare en og glippe frame sia du har en liten sjangs til og styre dei hjula du har framme me mindre du får heilt jævla mongo styring på bilen din.

Lenke til kommentar

så da kan det være farlig å kjøre med da for en fartsglad idiot som meg?

 

 

For og gjøre det enkelt og greit; Ja.

 

Nå veit ikkje eg ka bil du har, men viss du har en E30 kan du stå på siden på bilen og se den klart haller framover, hjulopphenge bak er en dårli patent, og bilen har lettare en andre bila for og glippe bak, noke som e farligare en og glippe frame sia du har en liten sjangs til og styre dei hjula du har framme me mindre du får heilt jævla mongo styring på bilen din.

 

Hvis du mener BMW E30 er dårlig balansert, så tror jeg ikke du har mye snøring på hva du snakker om. I den klassen så klarer jeg bare å tenke meg Porsche 944 som en bedre balansert bil. BMW har i alle år strebet om 50/50 vektfordeling på bilene sine. Og det er derfor bilene har så gode kjøreegenskaper som de har. Det er ikke tillfeldig at mange som bygger "værstingbygg" baserer seg på BMW som plattform.

Lenke til kommentar

så da kan det være farlig å kjøre med da for en fartsglad idiot som meg?

 

 

For og gjøre det enkelt og greit; Ja.

 

Nå veit ikkje eg ka bil du har, men viss du har en E30 kan du stå på siden på bilen og se den klart haller framover, hjulopphenge bak er en dårli patent, og bilen har lettare en andre bila for og glippe bak, noke som e farligare en og glippe frame sia du har en liten sjangs til og styre dei hjula du har framme me mindre du får heilt jævla mongo styring på bilen din.

 

Hvis du mener BMW E30 er dårlig balansert, så tror jeg ikke du har mye snøring på hva du snakker om. I den klassen så klarer jeg bare å tenke meg Porsche 944 som en bedre balansert bil. BMW har i alle år strebet om 50/50 vektfordeling på bilene sine. Og det er derfor bilene har så gode kjøreegenskaper som de har. Det er ikke tillfeldig at mange som bygger "værstingbygg" baserer seg på BMW som plattform.

 

 

Håper ikke du er seriøs ..

Du kan se, kjøre, føle at en E30 e en dårlig balnsert bil, dei om bygger det du kaller "værstingbiler" bygger jo en bil heilt på nytt med nytt understell og alt, og da meinakje eg sånn jalla senkesett til 5000 kr du får på bsbildeler da er et fult understel med veltebur, en vanlig e30 er omtrent som e gammal volvo, eller en mercedes for den saks skyld, dårlig balansert, greit nok at nyare bmwa er godt balansert med tanke på dei nye chassia og teknologien, men at en E30 e godt balansert må du lenger inn i skogen med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...