Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en fin match i dag 4v5, ADC dør 2 gang og leaver.

Jungle bestemmer seg for å gå litt AP og troller siden vi kommer til å tape uansett,

vi leder med 10 kills etter 30 min men klarer ikke å pushe lanen ofte nåkk, taper etter 57 min og får masse ``ROS`` etter matchen xD

Tror kanskje vi hadde vunnet om folk hadde visst hva de skulle gjøre etter noen døde. Det ble bare vanskeligere etter de gikk som 5.

AhfTAa3.jpg

 

Er så mye lettere å konsentrere seg om 1 lane, etter 305 wins og 255 tap som kun support, etter switchen til EUW og alt resetter, det å spille alle lanes har tatt seg ut på statsen.

Har mye mer forståelse for spillet, men det å kunne spille 20ish champs er vanskelig å opprettholde alle rollene på et visst nivå.

Endret av nipton
Lenke til kommentar

klart, står i summoners code at gg easy er reportable**

 

Quoted fra Riot

Paragraph VI of the Summoner `s Code says : Show Humility in Victory, and Grace in Defeat

http://na.leagueofle..._Summoners_Code

Saying "gg easy" is very discouraging for the enemy team. It is an example of bad sportsmanship and a clear violation of the 4th paragraph of the Summoner`s Code.

Please bear in mind that you can enjoy yourself, but not at anyone else’s expense.

 

Kilde

http://euw.leagueofl...ad.php?t=722772

Endret av nipton
Lenke til kommentar

gg easy er jo fast inventar i enhver siste melding du sender når du vinner gamet.

Jeg rapporterer også de som skriver det. Det er som om fotball spillere skulle rekka finger til motstander laget etter kampen, istedet for å gi et lite håndtrykk.

 

Høflighet, kaller vi det.

Lenke til kommentar

Det betyr jo ikke at man ikke kan gjøre noe med det. Riot jobber jo knallhardt med å slå ned på dårlige holdninger, og generell drittslenging. At det er mye av det er ingen grunn til å akseptere det. Personlig har jeg faktisk merket en generell forbedring i løpet av de siste 5-6 månedene, mulig det er tilfeldig.

Lenke til kommentar

Har all chat slått av i lol, hvis de flamer i ally er det insta ignore, flamer og har bad attitude i score screen reporter jeg, ingen vits tråkke på dem som har tapt. Kanskje ikke du bryr deg, betyr det at alle som ikke har samme holdning til deg og blir brydd av det ikke skal?

Lenke til kommentar

Det har absolutt ingen hensikt å være frekk i spillet, og drittslenging fører ikke noe god med seg. Dersom folk oppfører seg godt, og faktisk er sportslige, så har de aller, aller fleste det mer gøy, og faktum er at folk spiller bedre når medspillere og en selv har en positiv holdning. Å ignorere noe som faktisk blir sett på som et problem, er en fantastisk dårlig "løsning" på problemet. Du ser ikke slik prat på høyt nivå i LoL, og lite av det i andre idretter, og det er fordi det fører svært lite godt med seg.

 

Det er mye bedre når chatten faktisk blir brukt til litt konstruktive ting. Det er jo en grunn til at Riot prøver å gjøre noe med holdningene til folk, og at de prøver å skape et bedre miljø og community, istedet for å bare si "ignore it".

 

Edit: Med høyt nivå i LoL, så mener jeg profesjonelt nivå, ikke nødvendigvis høy elo/ranking.

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar

Åh, husker jeg traff på en brite som supportet meg. Begge oss to spilte drittdårlig, men han havnet på friendslisten min. Det var fantastisk gøyt at alle var så laidback og bare chillet, selvom vi tapte så det suste. Drittslenging har ingen hensikt, og jeg ignorerer alle sammen med en gang jeg ser noe bryte ut i chat, evt bare dra chattvinduet vekk fra skjermen.

Lenke til kommentar

Naturligvis finnes det unntak (og for øvrig, dersom du har sett Sirkus Northug, så kommenterer blant annet Hellner oppførselen til Northug. Jeg fikk inntrykket av at de fleste ikke bryr seg noe om det, fordi utøverne kjenner hverandre, og de tar det mer som vennlig erting enn "jeg er god, du suger".).

Og selvfølgelig er det forskjell på trashtalk (som Northug og mange andre driver med) og regelrett drittslenging og frekkheter.

 

Som jeg skrev i editen, jeg mente på profesjonelt nivå, og for å klargjøre ytterligere, da snakker jeg selvfølgelig om LCS og andre store turneringer.

 

Og ja Refsa, det er en grunn til det, og grunnen er at Riot, og jeg vil tippe mesteparten av communityet, vil kvitte seg med det. Riot har tatt et standpunkt at det ikke er akseptabelt. I Riots ønskeverden hadde det ikke vært BM på noen nivåer, men det er vanskelig å få til. De gjør derimot mange tiltak for å kvitte seg med så mye av det som mulig.

 

Etter min mening er også det en viktig del av å få LoL til å fremstå som en god e-sport, og for å trekke nye spillere. Nye spiller som blir møtt av en vegg av flaming, gidder ofte ikke å spille noe mer. Skal det bli tatt som en seriøs e-sport, så bør frekkhetene holde seg borte fra matchene (og det gjør det absolutt stort sett i turneringer/LCS og liknende).

 

Det virker som dere har oppfattet at jeg bare snakker om "gg easy", men jeg mener generell drittsleninging og negativ holdning. Som jeg nevnte tidligere, det ser man lite av i andre idretter. Det er ekstremt sjelden en fotballspiller kjefter ned en lagkamerat i en halvtime fordi han mener at lagkameraten spiller en dårlig kamp. Det de gjør i stedet er å gi konstruktiv kritikk, fortelle hva de heller burde gjøre. Tro det eller ei, men det funker bedre. Northug oppfører seg som regel greit i sporet han og, selv om han kommer med "gg easy".

 

Doublelift holder også på med en del trashtalk, liknende Northug. Hver gang jeg har sett og hørt DL holde på sånn, så har det kommet godt frem at han ikke mener det bokstavelig. Det er mange tilfeller hvor han roser de samme spillerne han trashtalker et annet sted.

 

Jeg mener virkelig at det ikke kommer noe godt ut av å slenge dritt til medspillere/motspillere. En ting er å trashtalke, men å bare være negativ og komme med piss, kommer det ikke noe godt ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...