Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Northug_43723d_large.jpg

 

Skisportens versjon av "gg easy"

Vel, han ble ganske furten på en kompis som acet han i CS og så ropte "Barneskirenn" på TG for et par år si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Systemet fungerer slik. I Bronze 1, Silver 1, osv så blir LP du får justert ned. Dette er Riots måte for å forsikre at du er klar for å rykke opp en league.

 

Oppfølgerspørsmål:

 

Nå vant jeg nettopp en match i Bronze 1, og fikk +27 LP og ligger nå på 92 LP.

Recall; når jeg var ny i Bronze 1 fikk jeg 4-6 LP for seier.

 

Jeg har spilt veldig bra og har vel vunnet 16/20 matcher. Så de 27 LP jeg får når jeg nærmer meg silver er fordi jeg har vært stabil, og Riot er sikker på at jeg fortjener å rykke opp?

Lenke til kommentar

Prøvde LoL for første gang. Greit spill :)

 

Noen spørsmål. Hvilken character er best å begynne med? Jeg startet med Wayne, synes ikke han var så god. Angrepene skader ikke nok og han mister livene alt for fort, dør nesten med en gang. Kjøpte noen ting som gjorde at jeg fikk attack damage (riktig?), og det kom seg men synes ikke han skadet så mye før i slutten når jeg hadde samlet en del.

 

Spilte mot bots, av en eller annen grunn var de ganske gode :/

Lenke til kommentar

Vayne er en champ som trenger masse gull før hun begynner å gjøre dmg og da gjør hun kjempemasse dmg. Fokuser på å drepe minions i begynnelsen og pass på at det er du som får kill på minionen og ikke dine minions. Av de champsene som er gratis denne uken og som gjør masse damage tidlig så passer kassadin ahri og xin zhao

Lenke til kommentar

Var Xin Zhao nå nettopp. Gikk mye bedre, men likte ikke at jeg måtte gå så nærmt for å skade. Gikk fra 0-20-2(haha, så noobish :p) i den første matchen med Vayne til 3-16-1 med Xin Zhao nå siste runde :) All fremgang er god fremgang :D

 

Likte egentlig Vayne best selv om han ikke var noe særlig god i begynnelsen. Begynner også å bruke angrepene mine, ikke kun venstre-museknapp som i første runde :p

Lenke til kommentar

hahaha, du er på jordet når det gjelder Kassadin,cowboy. Har du spilt han?

 

Kassadin er blant de svakeste mid champsa før lvl 6, så vil absolutt ikke anbefale han for en nybegynner!

Han spiller mot bots, er stor sjanse for at han ikke går mid engang. så det går nok helt fint

 

edit: Haha ja ser man det ja. Bruk abilitiene dine svigermors drøm

Endret av cowboy bob
Lenke til kommentar

Prøvde LoL for første gang. Greit spill :)

 

Noen spørsmål. Hvilken character er best å begynne med? Jeg startet med Wayne, synes ikke han var så god. Angrepene skader ikke nok og han mister livene alt for fort, dør nesten med en gang. Kjøpte noen ting som gjorde at jeg fikk attack damage (riktig?), og det kom seg men synes ikke han skadet så mye før i slutten når jeg hadde samlet en del.

 

Spilte mot bots, av en eller annen grunn var de ganske gode :/

 

Alle må jo starte en plass! :rofl:

Det beste og starte med er recommended champions til du finner ut hva du vil gå. Med mindre du har noen venner som er proff så går du sikkert ikke over til PvP i første omgang. Så det du trenger er rett og slett erfaring, spill mye, prøv nye lanes og ikke vær redd for å prøve nye champions!

 

Vayne? Vil egentlig si at Vayne er en av de vanskeligste AD carries i League. Men hvis du liker Vayne veldig godt syntes jeg du skal kjøpe. Vayne har en sinnsyk ability til og snu selv de vanskeligste matcher, har gjort det selv og sett andre gjøre det. Vayne er RÅ! Min favoritt adc! :dribble:

 

Noen enkle og starte med kan være:

Annie, Ryze, Xin Zhao, Caitlyn, Ashe, Garen, Malzahar, Miss Fortune og Sona.

 

Ikke vær redd for å gjøre feil, ignore flamers og spill hardt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Champions Bundle inneholder mange av de som er lettere å lære seg, med unntak av:

Anivia

Karthus

Katarina

Kassadin

Edit: Shaco

 

Egentlig har de fleste midlaners høy skillcap, midlaners er ofte casters eller "mages" om du vil.

 

Kan anbefale å lese disse guidene:

http://www.mobafire....-legends-277555

http://www.mobafire....-legends-195826

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Var ikke spesielt imponerende pentakill akkurat. Sion hadde 4/1/5 og 477 farm, som betyr ganske mye health. I tillegg virker det som om Ez og muligens Janna trollet det gamet, da han bare hadde gunblade med 4 kills og 200 farm. Er ganske sikker på at de visste de ikke hadde noen sjanse når de snudde og gikk mot Sion igjen.

 

Annie er ganske lett, men jeg vil ikke anbefale Malzahar for nybegynnere. Qen kan være vanskelig og beregne for nybegynnere, og de fleste som har spilt Malzahar i noen games har vel avbrutt ultimaten hans en del ganger med å gå/misklikke rett etter man brukte den.

 

Hvis motstandere pusher turret, burde man holde seg bak turreten å prøve og få minions drept så fort som mulig uten å ta mye skade. Hvis man holder turreten sin mellom seg selv og motstanderne blir det mye mer risikabelt å skulle drepe deg under turret.

Lenke til kommentar
Oppfølgerspørsmål: Nå vant jeg nettopp en match i Bronze 1, og fikk +27 LP og ligger nå på 92 LP. Recall; når jeg var ny i Bronze 1 fikk jeg 4-6 LP for seier. Jeg har spilt veldig bra og har vel vunnet 16/20 matcher. Så de 27 LP jeg får når jeg nærmer meg silver er fordi jeg har vært stabil, og Riot er sikker på at jeg fortjener å rykke opp?

 

Når du er på vei ut av en Division får du mindre LP. Det er for å forsikre at du virkelig fortjenter det.

Lenke til kommentar

Når du er på vei ut av en Division får du mindre LP. Det er for å forsikre at du virkelig fortjenter det.

 

Du leste visst ikke hva jeg skrev! I bunn av bronze 1 fikk jeg 4-6lp, men nå som jeg er rett ved promotion til Silver får jeg godt over 20lp. Motsatt av hva du sa.

Lenke til kommentar

Du leste visst ikke hva jeg skrev! I bunn av bronze 1 fikk jeg 4-6lp, men nå som jeg er rett ved promotion til Silver får jeg godt over 20lp. Motsatt av hva du sa.

 

Jo, jeg leste hva du skrev. Du får mindre LP i f. eks. Bronze 1, kontra Silver 5.

 

Det at du fikk 4-6 LP per match i bunnen av Bronze 1 vil si at du har blitt matchet med spillere med lavere MMR. Du får mer LP hvis du møter spillere med høyere MMR (jo bedre, desto mer). Matchmaking-systemet er uforutsigbart, og sånn er det.

 

Uansett, så prøver systemet å balansere, slik at du vinner 50/50. Da mener Riot at du er på rett nivå. Så vinner du over 50% av matchene dine, så stiger du selvfølgelig i divisjon. Det tar bare tid.

 

Når du spiller normals, så får du en MMR som er utilgjengelig for alle. Det kan ha noe å si hvis du stiger sakte. Men er du bedre enn Bronze/Silver division, så stiger du (time will show). Hvis ikke, må du øve mer.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=DrLm6Rhst2A Utrolig fet pentakill.

 

Angående enkle champions så veit jeg ikke helt om annie og malzahar passer inn. Heller garen, ashe, nasus, xin zhao, rammus, master yi, singed, sikkert noen fler å men kommer helt annpå.

 

For å være helt ærlig var det ikke så altfor imponerende. Du er så feeda at du hitter halve livet til alle enemies på ett slag. Hvorfor var det ingen som bygde armor? Det er definitivt et troll game for det andre laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...