Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke rage. Du bør kunne spille alle roller, men spesialiser deg gjerne i en eller to roller. Mid og top er gjerne de mest etterspurte rollene i silver, så å bli en god jungler eller support kan sikkert være lurt. Lær deg å spille champions som kan brukes i flere posisjoner. Eksempler er Cho (mid, top, jungle), Khazix, Zed, Nidalee, Lee, Malphite etc. Selv gikk jeg fra 1200 til nesten 1700 elo mot slutten av season 2 ved å spille Cho mid og jungle i 80% av matchene mine. En annen ting som kan være lurt er å spille champions som blir sett på som veldig sterke/OP atm. F.eks. inntil nylig Akali, Hecarim, Jarvan, Xin, Rumble, Kha, Zed, Thresh, Nasus, Amumu, Volibear, TF, Singed etc. Dette vil forandre seg hele tiden, med nerfs/buffs, men hvis du hele tiden spiller champions som har høy winrate vil du forhåpentligvis klatre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har tips til en silver 5 spiller?

 

Som SPRCO skriver så bør du kunne alle roller men "maine" en eller to. Velger du å maine top eller mid må du krangle med folk hvert game. Selv spiller jeg jungle og jeg får da spille det i så og si hvert game. Det samme gjelder support, en rolle som skys som pesten i de lavere divisjoner. Det ble diskutert for noen sider tilbake, men kort og godt; å maine support er utrolig effektiv for å klatre ut av "elo-hell". Dette fordi nesten ingen ønsker å spille det, så om du melder deg frivillig blir det med en gang god stemning i laget. I og med at de fleste "tvinges" inn i supportrollen er de heller ikke veldig gode, så om du lærer deg rollen ut og inn kan du gjøre en stor forskjell og faktisk bære laget til seier.

Andre tips; aldri rage! I verste/beste fall gi konstruktiv kritikk, men som regel bør du holde deg til noen oppmuntrende ord i stedet. Konsentrer deg om ditt eget spill. Uansett hvilken rolle du spiller må du kjøpe wards. Wards win games.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke rage. Du bør kunne spille alle roller, men spesialiser deg gjerne i en eller to roller. Mid og top er gjerne de mest etterspurte rollene i silver, så å bli en god jungler eller support kan sikkert være lurt. Lær deg å spille champions som kan brukes i flere posisjoner. Eksempler er Cho (mid, top, jungle), Khazix, Zed, Nidalee, Lee, Malphite etc. Selv gikk jeg fra 1200 til nesten 1700 elo mot slutten av season 2 ved å spille Cho mid og jungle i 80% av matchene mine. En annen ting som kan være lurt er å spille champions som blir sett på som veldig sterke/OP atm. F.eks. inntil nylig Akali, Hecarim, Jarvan, Xin, Rumble, Kha, Zed, Thresh, Nasus, Amumu, Volibear, TF, Singed etc. Dette vil forandre seg hele tiden, med nerfs/buffs, men hvis du hele tiden spiller champions som har høy winrate vil du forhåpentligvis klatre.

Mainen min er top, men jeg kan spille et fåtall av champs. Egentlig kan jeg bare spille en, Riven, men ho blir lett kontret. Fra bronze 4 til 1 gikk det relativt lett siden ingen tenkte på å kontre, og om de gjorde det, var de så dårlige at jeg vant uansett. Da jeg kom til Silver endret dette seg, og nå taper jeg mye mer enn jeg vinner. Siden top har blitt vanskeligere har jeg prøvd å fokusere på andre posisjoner, spesielt bot. Det har gått greit, men som en support kan jeg ikke carrye teamet i samme grad som jeg kan med Riven. Har faktisk blitt fortalt at supporten min er gold 5-3 verdig, men hvordan en silver 5 skal vite dette forstår jeg ikke helt. Jeg tok det ihvertfall til meg. Den eneste rollen jeg ikke kan er jungle. Ganksa mine er dårlige, veldig dårlige. Jeg flamer sjelden, men om jeg gjør det erbdet fordi en annen på laget flamer og klager så mye at jeg ikke klarer å overse det mer. Om jeg flamer så gjør jeg det på en sarkastisk måte, så sier jeg det ihvertfall ikke rett ut. Vet man kan ignorere, men plutselig sier de noe fornuftig, og man går glipp av pingsa til vedkommende også, gjør man ikke? Skal prøve å spille mer op champs, men sliter med å finne champs jeg virkelig liker. Så langt har det vel vært tre eller fire. Win raten med Riven har gått fra cirka 70% til 43% Endret av bojalborg
Lenke til kommentar

Mainet top før i gold-plat nivå, men orket det ikke lenger i solo queue.

 

Problemet med å spille top i solo queue er det at de 20 første minuttene er det til tider veldig lite du kan gjøre for å hjelpe laget dit med noe som helst. Dersom du forlater lanen din i 20 sekunder så blir du straffet ganske hardt veldig lett.

Byttet til mid og gikk vel opp 200 rating ekstremt lett etter at jeg lærte meg rollen skikkelig. Du har så utrolig mye mer kontroll early (som forsåvidt er hele matchen i solo queue) enn top.

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar

Faen da, klarer virkelig ikke å fikse dette problemet... Får BSOD noen ganger når jeg spiller LoL, men bare når jeg spiller lol, ingen andre spill. Sjekket rundt litt på googlez og har prøvd å fikse grafikk drivere etc (complete uninstall og install av nye) men har problemet enda (en stund var det hver match, det går så og si bra for har 2 pcer så logger bare inn på den andre, men faen så irriterende ;P)

 

Noen som har peil? Whocrash log ser sånn ut

 

 

On Wed 01/05/2013 23:09:52 GMT your computer crashed

crash dump file: C:\Windows\Minidump\050213-31730-01.dmp

This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x75C00)

Bugcheck code: 0xF7 (0x5C9DE132B00, 0x25C9DE132B00, 0xFFFFDA3621ECD4FF, 0x0)

Error: DRIVER_OVERRAN_STACK_BUFFER

file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe

product: Microsoft® Windows® Operating System

company: Microsoft Corporation

description: NT Kernel & System

Bug check description: This indicates that a driver has overrun a stack-based buffer.

This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.

The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

 

Kan hende det er bare jeg som er mega dum og ikke ser hva som er galt, så spør folk med mer peil ^^

Lenke til kommentar

Noen som har tips til en silver 5 spiller?

 

Lær deg mid/jungle, push lanen din så fort som overhode mulig -> Roam = Win.

Husk at kills vinner ikke gamen, objectives vinner gamen (push objectives etter successful gank).

 

EDIT: Bedre å lære seg 2-3 champs, kontra være middels på 10 champs. Desto mer du spiller en champ, desto høyere win ratio.

Endret av Swendsen
Lenke til kommentar

Jeg vil bare dele denne videoen med dere ettersom jeg syns at den er ganske morsom. Jeg er selv en ivrig lol spiller, og syns dette gjenspeiler så altfor mange lol-spillere. Nå skal det sies at jeg selv ikke spiller eller har spilt på et 700 elo nivå, men jeg er sikker på at mange, inkludert meg selv kan kjenne seg igjenn i noe av det som skjer i denne matchen. Jeg tenker spesielt på det som blir skrevet i både team chat, og i all chaten. Ta Veigaren (madafaker95) som et eksempel. Han spiller selv helt elendig, og har 25 cs etter 10 minutt. Selv om denne spilleren presterer helt elendig, skriver han at såkalte "noobs" er grunnen til at han er på denne eloen, og det er umulig for han å "klatre" oppover ettersom han alltid kommer på lag med slike noobs. Jeg vet ikke med dere, men jeg føler at jeg så alt for ofte, møter spillere som selv spiller talentløst, men som alltid skylder tapet på noen andre. Jeg vet ikke om dere er uenige eller enige med meg her, men uansett ta en titt på denne fantastiske videoen! ;)

 

Lenke til kommentar

Platinum burde få rename til League Of Throws. Early game har ingen verdens ting å si der. Er bare å se hvem som thrower hardest late game.

Det er sannsynlig at det du opplever er early game komposisjon mot late game komposisjon og mangelen på evne til å avslutte gamet tidlig med førstnevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...