Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ELO Hell finnes! Hvertfall på East. Kommer på troll game gang på gang.

 

Følger ranked statsa med når jeg server changer til West?

 

Vennligst fortell meg hvor dette "ELO-hell" er, og hvorfor det er så utrolig mye annerledes enn annen rating slik at det fortjener navnet.

Lenke til kommentar

ELO Hell finnes! Hvertfall på East. Kommer på troll game gang på gang.

 

Følger ranked statsa med når jeg server changer til West?

 

Vennligst fortell meg hvor dette "ELO-hell" er, og hvorfor det er så utrolig mye annerledes enn annen rating slik at det fortjener navnet.

 

Under 1200-1300 er det. Møter bare folk som akkurat har blitt lvl 30 "Å nå kan jeg spille ranked, jippi!" som ikke har peiling på LoL, og de som troller. Banner champen du sier du skal spille osv. Og da blir det nesten umulig å komme over 1300 elo og ut av det.

 

Han er artig og spille en gang iblant. Litt avbrekk fra all type AP/AD champs og bare stacke mana istedenfor.

 

Tips angående en 3150 champ, helst en god jungle/solotop. Tenker litt på Udyr/GP eller Olaf. Ser jo nesten ikke Olaf lenger.

 

GP er artig å spille han. Funker fjell med atmogs og wriggles som starter.

 

Enig der. Kan både gå tank og dps!

Endret av Chillin123
Lenke til kommentar

Det finnes på alle ELO's, men i de lavere ELO plasseringene er det flere av de. Det er fordi de ikke har noe å tape på at de troller et game. Ergo er alle ELO's, ELO hell, men de lavere ELO nivåene er værre.

 

BTW, folk som chaser isteden for å cappe points i Dominion er bæsj. Tapte nettopp et game på grunna av det.

 

 

Og EU East er vell den serveren det er flest av disse? (De som har dårlig elo og driter i det)

Endret av Chillin123
Lenke til kommentar

ELO er ranking systemet. Du får og mister poeng utifra om du taper eller vinner en kamp, etc. ELO-hell er en slags unnskyldning for at man ligger lavt nede på ELO eller ranking stigen.

 

Jeg er fortsatt for at ELO-hell finnes, men ikke at det ikke finnes troll, etc på høyere ELO. Det vil alltid være trolls, men i større grad på lavere ELO. Det er fordi man ikke taper noe på å spille dårlig da i tillegg til at det er veldig mange som er på lav ELO i forhold til høy ELO. Så klart man finner sin posisjon på ELO stigen etter x antall runder, men om det er noe artig å spille gjennom rundene med troll er noe annet.

Lenke til kommentar

Har folk enda ikke forstått det...? ELO hell finnes ikke. Hvis du definerer det såkalte ELO-hell som trolls/instalockers/leavers, finnes dette i all rating, uansett hvor du befinner deg. Spill nok games, og du vil etterhvert komme på den ELOen du faktisk fortjener. Har man la oss si 500 games i ranked, og fortsatt tror man ikke hører til i 1200ish ELO, har man liten til svært liten grad av selvinnsikt når det gjelder LoL.

 

Nå snakker du som om du har vært fra 800 Elo til 2200 Elo. Elo Hell finnes fra begge disse nummerene, men i hvor stor grad?

Jeg har TreeEskimo og HawkDon som jeg spiller med ganske så ofte, ergo jeg spiller oppe med 2000 Elo spillere; ser jeg noen insta-locker der? Nesten aldri, noen ganger, ja, men svært, svært sjeldent.

Faktisk så kommuniserer de hele tiden; "let's pick jungle and support first, yes?", "what you want as jungle?" osv.

Spiller jeg i min egen Elo, så insta-locker folk på sekundet, ikke bare én, men to-tre stykk. Resten velger ikke en dritt som har med laget å gjøre.

 

Dette er ikke det eneste problemet. Prøv med LoLNotes, så får du se all info du trenger om andre spillere (t.o.m. i Blind Pick i Normal games). La meg gi deg et eksempel, jeg har vunnet 3 matcher på rad, men på den fjerde, så blir jeg satt sammen på lag med elendige spillere mot spillere i mitt eget nivå.

Det skal ikke mer enn én person for å ødelegge for alle andre, men fremdeles, blir alle andre straffet like mye.

 

Ser du poenget her?

 

Vel, greit. Hvis ikke dette vil overbevise deg, hva med Elementz fra CLG?

 

Hey Riot.. Your games not fun below 1500 elo

Endret av _NympH
Lenke til kommentar

Dere snakker om forskjellige ting. At det fins troll gjør ikke at det er umulig å klatre i ELO.

Det kommer da helt an på hvor mange du møter. Ikke slikt at det på et magisk vis, spill 500 games, så havner du der du skal. Nei, det er mye mer turbulent enn det.

 

Matchmaking i LoL fungerer ikke på at du blir satt sammen med spillere på samme nivå, du blir satt sammen der alle har en såkalt "50/50%" sjanse for å vinne.

Noe som er langt fra sannheten, når du gjør det bedre enn runder du har spilt totalt, så blir du satt sammen med ræva spillere. Ikke prøv å motsi dette, for jeg har sjekket det selv med LoLNotes, og prøv det selv om du vil.

 

Sist men ikke minst, si meg forskjellen på spillere som insta-locker med resten som ikke velger noe som komplimenterer laget, og en som velger Eve med Rally og Teleport? Ikke en døyt forskjell, for 2 AP top eller 2 Melee AD bot er akkurat det samme. Du er dømt til å tape.

Endret av _NympH
Lenke til kommentar

Dere snakker om forskjellige ting. At det fins troll gjør ikke at det er umulig å klatre i ELO.

Det kommer da helt an på hvor mange du møter. Ikke slikt at det på et magisk vis, spill 500 games, så havner du der du skal. Nei, det er mye mer turbulent enn det.

 

Matchmaking i LoL fungerer ikke på at du blir satt sammen med spillere på samme nivå, du blir satt sammen der alle har en såkalt "50/50%" sjanse for å vinne.

Noe som er langt fra sannheten, når du gjør det bedre enn runder du har spilt totalt, så blir du satt sammen med ræva spillere. Ikke prøv å motsi dette, for jeg har sjekket det selv med LoLNotes, og prøv det selv om du vil.

 

Sist men ikke minst, si meg forskjellen på spillere som insta-locker med resten som ikke velger noe som komplimenterer laget, og en som velger Eve med Rally og Teleport? Ikke en døyt forskjell, for 2 AP top eller 2 Melee AD bot er akkurat det samme. Du er dømt til å tape.

Law of large numbers over tid vil det være like mange troll som drar det andre laget ned som det andre, og det vil ikke være en faktor. OVER TID vil det bli tilnærmet nøyaktig 50/50 med win/loss pga. trolls, feeders, russere etc. Over tid er den eneste faktoren som påvirker klatring eller tap rent statistisk DEG. DU er forskjellen, for better or worse!

 

Det er helt irrelevant å sutre over "folk som instalocker, support uten CV qq", poenget er at laget du spiller mot har akkurat samme fordeling av "dømt til å tape".

 

Jeg har litt over 1600 rating nå med 100 wins. Har vært høyere, og hadde jeg spilt bedre hadde jeg fortsatt vært høyere.

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Law of large numbers over tid vil det være like mange troll som drar det andre laget ned som det andre, og det vil ikke være en faktor. OVER TID vil det bli tilnærmet nøyaktig 50/50 med win/loss pga. trolls, feeders, russere etc. Over tid er den eneste faktoren som påvirker klatring eller tap rent statistisk DEG. DU er forskjellen, for better or worse!

 

Det er helt irrelevant å sutre over "folk som instalocker, support uten CV qq", poenget er at laget du spiller mot har akkurat samme fordeling av "dømt til å tape".

 

Jeg har litt over 1600 rating nå med 100 wins. Har vært høyere, og hadde jeg spilt bedre hadde jeg fortsatt vært høyere.

Du snakker som om det er så enkelt. Noe som er langt fra sannheten. Det andre laget kan ha like stor ulempe som deg en runde, men det betyr ikke du eller de har det neste runde.

Når jeg blir puttet på lag med spillere som har akkurat blitt level 30 med 20 runder, men de jeg spiller mot har også det samme, så betyr ikke det at de to level 30 spillerene er like god, tvert imot.

Så, teoretisk sett har vi en 50/50% sjanse å vinne, men i praksis er det en helt annen historie. Det er mange faktorer som spiller inn at du kan ikke forestille deg engang.

Law of large numbers og Elo ville hatt mening om det var én mot én, ikke fem mot fem. Én spiller kan ødelegge for hele laget.

Endret av _NympH
Lenke til kommentar

Det virker ikke som du skjønner hvordan law of large numbers fungerer her: Det er ikke snakk om at du har 50/50 sjanse for å vinne hvert enkelt game, men at det vil være den gjennomsnittlige sjansen med et stort nok utvalg. Law of large numbers ville ikke hatt innspill i det hele tatt hvis det var 1v1, så jeg skjønner ikke helt hva du mener der, og ELO fungerer kjempefint for lagspill, se på det som en beregning over din gjennomsnittlige evne til å påvirke lagets vinnersjanse positivt.

 

Ja, én spiller kan ødelegge. Og én spiller kan ødelegge for det andre laget like mye som det kan ødelegge for ditt lag. Og law of large numbers sier at uansett hvor mange små nyanser det er som påvirker vinn/tap, er du den eneste variablen som ikke blir tilnærmet nøyaktig 50/50 med et stort nok utvalg.

 

At du fortsatt kommer med enkelteksempler (folk på laget som nettopp har blitt 30, osv) får meg bare til å mistenke at du ikke skjønner hva det er snakk om her i det hele tatt. JA, folk ødelegger games. Poenget er at alle har like stor sjanse for å få med disse feederne på laget. Ikke hvert game, men gjennomsnittlig over tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge man spiller nok runde vil man etterhvert havne der man hører hjemme.

 

Jeg har hatt god erfaring med ryze solo top og mid. Carry hard :p

Du kunne ikke ærlig ha sagt din Win/Loss stat og hvor mange matcher du har spilt?

 

Ser ikke hvordan det var relevant for inlegget. Jeg ville vise at jeg hadde hatt en del gode runder med ryze den siste tiden.

Lenke til kommentar

Poenget er at alle har like stor sjanse for å få med disse feederne på laget. Ikke hvert game, men gjennomsnittlig over tid.

Teoretisk sett. Ferdig arbeid.

 

Ser ikke hvordan det var relevant for inlegget. Jeg ville vise at jeg hadde hatt en del gode runder med ryze den siste tiden.

Mente ikke å blande deg inn i noe, ville bare vite. Men glem det bare uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...