Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, kom med et eneste argument som ikke er basert på "jeg er egentlig bedre enn ratingen min, men får alltid trollz på laget, buhu" så jeg er lutter øre :)

 

Hvis du mener at teorien er grei, men praksisen ikke stemmer for deg, får du begynne å sutre på uflaks, ikke elo-hell, som tro det eller ei er en teori.

Lenke til kommentar

Så du tror virkelig at du er den eneste som kommer med dårlige lag og trolls, og at hele spillet er lagd for å ødelegge for deg?

 

dat_philosophy

Tvert i mot, skjer med alle. Bare i hvor stor grad, er helt tilfeldig fra person til person. Det er hva jeg tror.

 

Haha, kom med et eneste argument som ikke er basert på "jeg er egentlig bedre enn ratingen min, men får alltid trollz på laget, buhu" så jeg er lutter øre :)

 

Hvis du mener at teorien er grei, men praksisen ikke stemmer for deg, får du begynne å sutre på uflaks, ikke elo-hell, som tro det eller ei er en teori.

Jeg innser når jeg gjør feil, og lærer fra det via Replay.

Endret av _NympH
Lenke til kommentar

Tvert i mot, skjer med alle. Bare i hvor stor grad, er helt tilfeldig fra person til person. Det er hva jeg tror.

Helt tilfeldig= LAW OF BIG NUMBERS, hvis du faktisk mener det er helt tilfeldig sier du per definisjon at du er enig i at det vil jevne seg helt ut når utvalget blir stort nok :)

 

Er det deler av denne teorien du ikke skjønner? Jeg kan gjerne forklare nærmere.

 

 

edit: Jeg forstår at det kan virke veldig teoretisk og virkelighetsfjernt, men jeg har problemer med å forstå hvordan noen kan vite hvordan law of big numbers fungerer, og fortsatt mene at det er en slags kosmisk regel unik for dem som gjør at den ikke påvirker dem.

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tvert i mot, skjer med alle. Bare i hvor stor grad, er helt tilfeldig fra person til person. Det er hva jeg tror.

Helt tilfeldig= LAW OF BIG NUMBERS, hvis du faktisk mener det er helt tilfeldig sier du per definisjon at du er enig i at det vil jevne seg helt ut når utvalget blir stort nok :)

 

Er det deler av denne teorien du ikke skjønner? Jeg kan gjerne forklare nærmere.

 

 

edit: Jeg forstår at det kan virke veldig teoretisk og virkelighetsfjernt, men jeg har problemer med å forstå hvordan noen kan vite hvordan law of big numbers fungerer, og fortsatt mene at det er en slags kosmisk regel unik for dem som gjør at den ikke påvirker dem.

 

Litt av problemet med denne teorien er jo at, du har faktoren tid. Det gjør at ja teorien fungerer flott den , men over hvor lang tid må det går for at det jevnes ut: du må spille over ganske lang tid for at dette skal begynne å ha noe effekt. Så ja du kan være uheldig å få møkk resultat i et halvt år for så gjøre det dritbra neste halvår, eller du kan kanskje være uheldig å få drittlag i 2 år. Vel og merke er alt dette teoretisk :) Det er problemet med sansynlighet.

 

Og er det flere spillere som troller så er jo sansynligheten større for at man ender opp med noen slike på laget. Her øker jo også utvalget hele tiden, og regner med det kommer fler nybegynnere enn at folk får super skills så det skurrer også litt for teorien :)

 

Hvorfor teorier sjeldent fungerer i den virkelige verden er jo akkurat det at den virkelig verden er så mye mer kompleks :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt cookiecutter:

 

Solo top: Bruiser (Tanky DPS)

 

Solo mid: AP carry

 

Jungle: veldig valgfritt, men vanlig med bruiser / tank der og

 

Bot: Support og AD carry.

 

 

 

 

Men det finnes mange måter å fucke dette opp i soloqueue, dette er bare det som er optimalt med det tenkte scenarioet om at alle spiller perfekt, sære lanes kan funke fjell i low level / low elo games.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt av problemet med denne teorien er jo at, du har faktoren tid. Det gjør at ja teorien fungerer flott den , men over hvor lang tid må det går for at det jevnes ut: du må spille over ganske lang tid for at dette skal begynne å ha noe effekt. Så ja du kan være uheldig å få møkk resultat i et halvt år for så gjøre det dritbra neste halvår, eller du kan kanskje være uheldig å få drittlag i 2 år. Vel og merke er alt dette teoretisk :) Det er problemet med sansynlighet.

 

Og er det flere spillere som troller så er jo sansynligheten større for at man ender opp med noen slike på laget. Her øker jo også utvalget hele tiden, og regner med det kommer fler nybegynnere enn at folk får super skills så det skurrer også litt for teorien :)

 

Hvorfor teorier sjeldent fungerer i den virkelige verden er jo akkurat det at den virkelig verden er så mye mer kompleks :)

Takk, du forklarte det bedre enn jeg noen gang kunne gjort.

Lenke til kommentar

Helt cookiecutter:

 

Solo top: Bruiser (Tanky DPS)

 

Solo mid: AP carry

 

Jungle: veldig valgfritt, men vanlig med bruiser / tank der og

 

Bot: Support og AD carry.

 

 

 

 

Men det finnes mange måter å fucke dette opp i soloqueue, dette er bare det som er optimalt med det tenkte scenarioet om at alle spiller perfekt, sære lanes kan funke fjell i low level / low elo games.

 

Dette er jo basert på Ranked games da, spiller du i lave lvler, så vil du nok primært se

 

2 top, en mid, 2 bot

 

Med en eller annen dmg/ap carry i midten. Hva du får på kantene er helt random, og da er det ikke lurt å spille med jungler, hvis du ikke er heldig da og har en latterlig dyktig top som klarer å spille defensivt solo :)

Endret av Zarachas
Lenke til kommentar

Top: Bruiser / Tanky DPS (svært basert på counter-pick)

Mid: AP Carry / Anti-Carry (også svært basert på counter-pick)

Jungle: Etter hva laget trenger eller også counter-pick

Bot: AD Carry / Support (basert på god synergi mellom disse to)

 

Men også viktig å tenke på hvordan alle disse komplimenterer hverandre (f.eks. heal & poke, ultimate stockpiling, tanky sustainability, glass cannoning osv.).

 

Mer informasjon om counter-picks:

https://docs.google....rowsperpage=250

 

Mer informasjon om AD og Support-synergi:

http://www.solomid.n...des.php?g=11253

 

 

Recommended Items:

Beskrivelse: Endre Recommended Items for hver champion, med verning mot at spillets patcher ødelegger endrede filer ved oppdatering.

Tips: Det jeg gjør når jeg prøver å tilpasse Recommended Items for hver champion, er å sette de grunnleggende items som brukes mest av recipes jeg sannsynligvis kommer til å kjøpe. Dette gjør det svært enkelt og kjapt for meg å finne frem det jeg trenger.

Nedlastning: http://goo.gl/PFBaz

 

Perb UI:

Beskrivelse: Kompakt og minimalisert som fjerner alt unødvendig brukergrensesnitt for best mulig oversikt.

Tips: Inne i spillet, trykk Escape for å komme til menyen og navigér deg til More Options, deretter huk av Hide Center HUD Wall og trykk Ok.

Nedlastning: http://download1650....erb+UI+0.47.zip

 

Creep Timer:

Beskrivelse: Tidtaker for alle creeps (blue buff, dragon osv.); selvom du ikke jungler eller er support, er det fint å ha oversikt nårtid de spawner, slik at du kan hjelpe andre for å counter-jungle eller nå dragon eller baron før den spawner.

Tips: Kopier og overskriv alt fra lenken her inn i Options.txt som finnes i mappen til dette programmet. Fjernet de småe campene, endret hotkeys og gjor icon bar-en mindre.

Nedlastning: http://dl.dropbox.co...Timer_1.2.1.zip

 

For flere nyttige lenker, sjekk ut denne tråden:

http://www.diskusjon...owtopic=1394651

Endret av _NympH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tvert i mot, skjer med alle. Bare i hvor stor grad, er helt tilfeldig fra person til person. Det er hva jeg tror.

Helt tilfeldig= LAW OF BIG NUMBERS, hvis du faktisk mener det er helt tilfeldig sier du per definisjon at du er enig i at det vil jevne seg helt ut når utvalget blir stort nok :)

 

Er det deler av denne teorien du ikke skjønner? Jeg kan gjerne forklare nærmere.

 

 

edit: Jeg forstår at det kan virke veldig teoretisk og virkelighetsfjernt, men jeg har problemer med å forstå hvordan noen kan vite hvordan law of big numbers fungerer, og fortsatt mene at det er en slags kosmisk regel unik for dem som gjør at den ikke påvirker dem.

 

Litt av problemet med denne teorien er jo at, du har faktoren tid. Det gjør at ja teorien fungerer flott den , men over hvor lang tid må det går for at det jevnes ut: du må spille over ganske lang tid for at dette skal begynne å ha noe effekt. Så ja du kan være uheldig å få møkk resultat i et halvt år for så gjøre det dritbra neste halvår, eller du kan kanskje være uheldig å få drittlag i 2 år. Vel og merke er alt dette teoretisk :) Det er problemet med sansynlighet.

 

Og er det flere spillere som troller så er jo sansynligheten større for at man ender opp med noen slike på laget. Her øker jo også utvalget hele tiden, og regner med det kommer fler nybegynnere enn at folk får super skills så det skurrer også litt for teorien :)

 

Hvorfor teorier sjeldent fungerer i den virkelige verden er jo akkurat det at den virkelig verden er så mye mer kompleks :)

Jo mer "komplekst" jo mer relevant er loven. Poenget er jo nettopp at alle disse faktorene er helt tilfeldige og derfor vil jevne seg ut over tid for begge lag :)

 

Ja, du kan være uheldig med trolls og få dårligere i 2 år for å sette det på spissen. Da har du uflaks, du blir ikke påvirket av "elo hell". Eneste problemet med sannsynlighet er folk som ikke forstår sannsynlighet. Si gjerne at livet suger og du har verdens største rekke av uflaks, men ikke kall det "elo hell", for det er en teori som kan nedargumenteres med TID. Akkurat som du sier selv, du kan få den dårlige enden av statistikken i lange perioder men det er uflaks, det er et lite utvalg, det er ikke elo hell som holder deg nede!

 

Tror du det fins en spiller på 1200 rating som er bedre enn en spiller på 2200 rating, når begge har 100 wins? Hvis ikke bør du spørre deg selv om det er elo hell du tror på, eller uflaks.

 

 

Forøvrig morsomt at Dotaleague, HoN, Warcraft 3 ladder og sikkert tusen andre spill bruker samme system for matchmaking, men LoL er det eneste communityet der folk fant ut at det var noen som var dumme nok til å tro at det var en annen grunn til den dårlige ratingen deres enn at de faktisk var dårlige selv, så de har lent seg på denne latterlige teorien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe som forøvrig digger meg, er at da ELO reseten var et faktum i pre-S2 sa alle "LOL top players kommer til å bli stuck i elo hell lolololtapere assssss", men etter et par games var de oppe på ratinga de hadde før reset. Enda en indikasjon på at er du i elo hell, lager du selv elo hell. Synes du at du fortjener høyere rating; ja, da er det ikke verre enn å spille seg opp til den.

Endret av SNORLX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det samme gjelder forøvrig i HoN også. De eneste som er stuck i det som tilsvarer "ELO Hell" er folk som ikke klarer å innse sine egne feil og forbedre seg.

 

"Teammates sukz so bad lolol, I am pro with 0.3kd, 15 creep kills per match and no map awareness, team failure"

 

Så utrolig mange som har den illusjonen

Endret av Error
Lenke til kommentar
Da har du uflaks, du blir ikke påvirket av "elo hell". Eneste problemet med sannsynlighet er folk som ikke forstår sannsynlighet.

Du blir dratt opp og ned i Elo, og fra person til person, kan det (ganske så ofte) ha veldig uflaks.

 

Fra level 30 og utover (238 wins) så har det gått slikt i Solo Que (win,win,win,lose,lose,lose,win,win,lose,lose,osv); dette er ikke fordi jeg ikke spiller godt nok.

Jeg vet hva min jobb som Support er; jeg timer de fleste spawns, prøver å hjelpe til med counter-jungling, hjelpe mid og jungler til å komme seg til Blue før den spawner, få alle til Dragon før den spawner, 15-20+ wards, counter-warding, force team fights, split push osv.

Muligens er fordi jeg spiller support, og er bare så-så mye jeg kan gjøre selv. Spiller jeg duo, går vår lane som regel bra, særlig Vayne+Janna, Corki/Caitlyn+Sona eller Tristana+Alistar.

 

Det er at jeg kan ikke forklare igjennom hele spillet hva en champion må gjøre når en annen champion bruker en viss ability, til hver og eneste person. Hadde vært noe helt annet om det var innlagt et voice-chat, som er hovedgrunn for at jeg spiller akkurat bare i premade.

Endret av _NympH
Lenke til kommentar
Da har du uflaks, du blir ikke påvirket av "elo hell". Eneste problemet med sannsynlighet er folk som ikke forstår sannsynlighet.

Du blir dratt opp og ned i Elo, og fra person til person, kan det (ganske så ofte) ha veldig uflaks.

 

Fra level 30 og utover (238 wins) så har det gått slikt i Solo Que (win,win,win,lose,lose,lose,win,win,lose,lose,osv); dette er ikke fordi jeg ikke spiller godt nok.

Jeg vet hva min jobb som Support er; jeg timer de fleste spawns, prøver å hjelpe til med counter-jungling, hjelpe mid og jungler til å komme seg til Blue før den spawner, få alle til Dragon før den spawner, 15-20+ wards, counter-warding, force team fights, split push osv.

Muligens er fordi jeg spiller support, og er bare så-så mye jeg kan gjøre selv. Spiller jeg duo, går vår lane som regel bra, særlig Vayne+Janna, Corki/Caitlyn+Sona eller Tristana+Alistar.

 

Det er at jeg kan ikke forklare igjennom hele spillet hva en champion må gjøre når en annen champion bruker en viss ability, til hver og eneste person. Hadde vært noe helt annet om det var innlagt et voice-chat, som er hovedgrunn for at jeg spiller akkurat bare i premade.

 

Hadde satt pris på om dem hadde laget en ingame-voicechat. Hadde gjort ting så mye lettere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...