Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Hei! Begynte å spille LoL for noen dager siden. Prøver å finne denchampen som på en måte er "min" champ, men uten lykke.

 

Har dere noen tips til en litt tankish champ som i tillegg gjør en del damage?

 

Nasus!!!!

 

Kom helst med en grunn til hvorfor jeg burde prøve den.

 

Btw, har funnet ut at Graves passer meg veldig bra. Greit med liv, kan gjøre masse damage på kort tid. OG det at han er ranged gjør saken bare enda bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tankish champ som gjør skade? Personlig foretrekker jeg Malphite. Han kan gjøre rimelig vondt early-mid game, og har god innitiate med ultien og kan både slowe movement og attack speed. Late game gjør han nok ikke så vondt lenger da. Blir mer en pure tank rolle, men har hørt flere si at han kan spilles rimelig greit som tanky dps også.

 

Ellers (uten at jeg kan gi noen grunn til å prøve de) shyvanna, lee sin, wu kong, garen, trundle og... vel komme ikke på flere. Men har sett at de som regel blir spilt som type tanky dps champions.

Lenke til kommentar
Noen ganger så lurer jeg på om det er bra at det finnes guides på nettet..

De fleste guider har core og situational items, men husker selv da jeg først begynte med dette spillet, så gikk jeg bare etter én og samme build for Garen, fordi det var det eneste jeg husket og syntes det ble for mye å pugge med alle de andre alternativene.

Nå som jeg kan alle items inn og ut, så er det ingen problem å følge en guide. Ikke guides som er problemet, heller de som prøver å lære fra dem. Én ting er sikkert, heller ha folk følge etter guides enn recommended items

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Det er jo sant, men de fleste guides er enten laget med f.eks "inf edge" OR "Bloodthirster". Ønsket at disse som ikke var klar over hva de skal bygge når kunne gå ned i "items"-delen av guiden og lese begrunnelsen til når man skal kjøpe de forskjellige itemsa.

Lenke til kommentar

Synes at Riot skulle gjort en bedre jobb med å lære nye spillere om akkurat dette. Ikke bare items, men også team setups. Noe som at hvis du valgte rollen support, deretter Blitzcrank, så fikk du kategorier basert på enten effektene eller spillets stadier med items som er relevant til Blitzcrank som en support. Itillegg til at du blir satt sammen med andre spillere som har valgt andre roller.

Mange vil vel mene at dette vil ta bort mye av strategien i spillet, noe jeg kan forstå, men det er fortsatt mange avgjørelser som må tas, bl.a. hvordan hver champion komplimenterer hverandre og fungerer mot andre champions som er valgt (f.eks. heal & poke, ultimate stockpiling, tanky sustainability, glass cannoning osv.).

Av en eller annen grunn ser jeg sjelden konflikter med picks i normal games, mens så snart jeg kommer i ranked games, er egoet helt enormt. Siden de fleste har et ego problem og synes bare de kan carry-e match-en, og bare de er gode nok til å gjøre det.

Dog et slikt queue system kunne vært bare for ranked games, så om man vil prøve noe dristig og nytt, så har man normal-, custom- og ranked team games til det.

Lenke til kommentar

Du har blitt helt borte du SNORLX, slutta å spille eller har bare friendlisten bugga seg?

 

Har pause fram til jul... Ble rett og slett lei av spillet, og tenkte det var bedre å fokusere på skole siste måneden nå :p

 

Kommer tilbake i juleferien tho, så hvis du fortsatt er keen på å lage team kan vi sikkert få til noe da.

Lenke til kommentar

Synes at Riot skulle gjort en bedre jobb med å lære nye spillere om akkurat dette. Ikke bare items, men også team setups. Noe som at hvis du valgte rollen support, deretter Blitzcrank, så fikk du kategorier basert på enten effektene eller spillets stadier med items som er relevant til Blitzcrank som en support. Itillegg til at du blir satt sammen med andre spillere som har valgt andre roller.

Mange vil vel mene at dette vil ta bort mye av strategien i spillet, noe jeg kan forstå, men det er fortsatt mange avgjørelser som må tas, bl.a. hvordan hver champion komplimenterer hverandre og fungerer mot andre champions som er valgt (f.eks. heal & poke, ultimate stockpiling, tanky sustainability, glass cannoning osv.).

Av en eller annen grunn ser jeg sjelden konflikter med picks i normal games, mens så snart jeg kommer i ranked games, er egoet helt enormt. Siden de fleste har et ego problem og synes bare de kan carry-e match-en, og bare de er gode nok til å gjøre det.

Dog et slikt queue system kunne vært bare for ranked games, så om man vil prøve noe dristig og nytt, så har man normal-, custom- og ranked team games til det.

 

Jeg er i utgangspunktet enig i at mange hadde hatt godt av å lære om team setups. Problemet med å gjøre det på den måten du beskriver er at meta forandrer seg hele tiden, og derfor er ingen roller satt i stein. Det er også veldig mange builds som kan fungere for forskjellige champs, og mange champs kan fungere i flere roller. Riot har heller ikke lyst til å lage et setup, og si "det er slik spillet bør spilles". De vil at spillere skal få velge setup og strategier selv, de vil ikke bestemme hva som er optimalt setup.

Lenke til kommentar

Synes at Riot skulle gjort en bedre jobb med å lære nye spillere om akkurat dette. Ikke bare items, men også team setups. Noe som at hvis du valgte rollen support, deretter Blitzcrank, så fikk du kategorier basert på enten effektene eller spillets stadier med items som er relevant til Blitzcrank som en support. Itillegg til at du blir satt sammen med andre spillere som har valgt andre roller.

Mange vil vel mene at dette vil ta bort mye av strategien i spillet, noe jeg kan forstå, men det er fortsatt mange avgjørelser som må tas, bl.a. hvordan hver champion komplimenterer hverandre og fungerer mot andre champions som er valgt (f.eks. heal & poke, ultimate stockpiling, tanky sustainability, glass cannoning osv.).

Av en eller annen grunn ser jeg sjelden konflikter med picks i normal games, mens så snart jeg kommer i ranked games, er egoet helt enormt. Siden de fleste har et ego problem og synes bare de kan carry-e match-en, og bare de er gode nok til å gjøre det.

Dog et slikt queue system kunne vært bare for ranked games, så om man vil prøve noe dristig og nytt, så har man normal-, custom- og ranked team games til det.

 

Jeg er i utgangspunktet enig i at mange hadde hatt godt av å lære om team setups. Problemet med å gjøre det på den måten du beskriver er at meta forandrer seg hele tiden, og derfor er ingen roller satt i stein. Det er også veldig mange builds som kan fungere for forskjellige champs, og mange champs kan fungere i flere roller. Riot har heller ikke lyst til å lage et setup, og si "det er slik spillet bør spilles". De vil at spillere skal få velge setup og strategier selv, de vil ikke bestemme hva som er optimalt setup.

 

 

This. Det var endel snakk om dette på East-forumet for et par måneder siden der det var reds inn i bildet også, men som Blodappelsin sier kan de ikke lage en video/guide der de sier "du SKAL gå solotop, apcarry mid, jungle og support/ad bot", da metagame hele tiden er i forandring. Hvem vet, kanskje duojungle, 2 mid og 1 bot/top blir nye meta neste uke?(huehuehue).

De sa de skulle tho ta det opp på kontoret, om de skulle lage en champion spotlight-ish video med informasjon for generelle ting - hva jungle er ting, baron/dragon, wards etc.

Lenke til kommentar

Jeg er i utgangspunktet enig i at mange hadde hatt godt av å lære om team setups. Problemet med å gjøre det på den måten du beskriver er at meta forandrer seg hele tiden, og derfor er ingen roller satt i stein. Det er også veldig mange builds som kan fungere for forskjellige champs, og mange champs kan fungere i flere roller. Riot har heller ikke lyst til å lage et setup, og si "det er slik spillet bør spilles". De vil at spillere skal få velge setup og strategier selv, de vil ikke bestemme hva som er optimalt setup.

This. Det var endel snakk om dette på East-forumet for et par måneder siden der det var reds inn i bildet også, men som Blodappelsin sier kan de ikke lage en video/guide der de sier "du SKAL gå solotop, apcarry mid, jungle og support/ad bot", da metagame hele tiden er i forandring. Hvem vet, kanskje duojungle, 2 mid og 1 bot/top blir nye meta neste uke?(huehuehue).

De sa de skulle tho ta det opp på kontoret, om de skulle lage en champion spotlight-ish video med informasjon for generelle ting - hva jungle er ting, baron/dragon, wards etc.

Jepp, akkurat det som er.; metaen endres seg sakte men sikkert. Dog jeg glemte å nevne at de kunne hatt en focus group av høyt rangerte Elo spillere; de har allerede f.eks. Stonewall som gjør frivillig arbeid for Riot, der han tester ut absolutt alle champions med alle slags relevante runes, masteries og builds, for å finne ut hvordan en champ egentlig er i praksis.

Aldri heller sett metaen endre seg utenom fra turnéeringer, av åpenlagte årsaker, men gjør det ikke mindre sant heller. Ettersom metaen endres seg, så endres matchmaking-en også.

Ikke for å forsvare denne idéen, for jeg har selv skjønt at det vil ta noe vanvittig mye arbeid for å ikke bare gjennomføre dette, men også vedlikeholde det.

Ville bare poengtere at dette er svært mulig og gjennomførbart, bare Riot som vil bli avhengig av en hel gruppe spillere, om ikke en helt egen avdeling innen sitt eget selskap også.

Lenke til kommentar

snip

snip

Jepp, akkurat det som er.; metaen endres seg sakte men sikkert. Dog jeg glemte å nevne at de kunne hatt en focus group av høyt rangerte Elo spillere; de har allerede f.eks. Stonewall som gjør frivillig arbeid for Riot, der han tester ut absolutt alle champions med alle slags relevante runes, masteries og builds, for å finne ut hvordan en champ egentlig er i praksis.

Aldri heller sett metaen endre seg utenom fra turnéeringer, av åpenlagte årsaker, men gjør det ikke mindre sant heller. Ettersom metaen endres seg, så endres matchmaking-en også.

Ikke for å forsvare denne idéen, for jeg har selv skjønt at det vil ta noe vanvittig mye arbeid for å ikke bare gjennomføre dette, men også vedlikeholde det.

Ville bare poengtere at dette er svært mulig og gjennomførbart, bare Riot som vil bli avhengig av en hel gruppe spillere, om ikke en helt egen avdeling innen sitt eget selskap også.

 

Som sagt, jeg synes i utgangspunktet ideen er god, men jeg tror ikke det ville fungert så bra, hvor ingenting er fastsatt. Noe av det jeg liker med LoL, er at det er så mye forskjellig som faktisk kan fungere bra.

 

En focus group liknende det du beskriver høres flott ut. Noe liknende det man har i TF2 kunne også vært lurt, der kan man om ønskelig få en mentor, som hjelper deg med spillet i starten. Man må selvfølgelig ha en måte å holde trollene borte fra det, hvor lett det er i praksis er jeg ikke sikker på. Vi har i det minste streams, som ofte er lærerike. Godt noen gidder å bruke tiden sin på det. Det er vel kanskje det beste vi har, per nå i alle fall, for å lære om spillet.

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg synes i utgangspunktet ideen er god, men jeg tror ikke det ville fungert så bra, hvor ingenting er fastsatt. Noe av det jeg liker med LoL, er at det er så mye forskjellig som faktisk kan fungere bra.

Muligens jeg ikke var tydelig nok, men det jeg prøvde å si, var at alle champs vil bli testet i alle roller med alle relevante runes, masteries og builds; av en gruppe spillere som er ekspert innenfor et felt, som f.eks. Stonewall er i jungling (som han allerede gjør for Riot, frivillig).

 

En focus group liknende det du beskriver høres flott ut. Noe liknende det man har i TF2 kunne også vært lurt, der kan man om ønskelig få en mentor, som hjelper deg med spillet i starten. Man må selvfølgelig ha en måte å holde trollene borte fra det, hvor lett det er i praksis er jeg ikke sikker på. Vi har i det minste streams, som ofte er lærerike. Godt noen gidder å bruke tiden sin på det. Det er vel kanskje det beste vi har, per nå i alle fall, for å lære om spillet.

Indeed, et fin-fint add-on til Google Chrome for LoL streamers:

https://chrome.googl...bdcepampbncgejp

 

Noe slikt skulle vært laget til selve PvP.net client med chat, isamarbeid med Own3d.tv, Twitch.tv, Justin.tv eller Vimeo.com.

Endret av _NympH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter du har brukt 3 abilities, så får du en ekstra ability kalt Power Chord som skytes ut når du auto-attacker noen, dog den har 3 forskjellige effekter; hvis du bruker Q før du bruker Power Chord, så tar den ekstra skade, bruker du W, så gjør fienden mindre skade, bruker du E, så gir du mindre movement til fienden.

Problemet med Sona var at når du bare gikk fra et punkt til et annet, kunne Sona automatisk skyte ut Power Chord på omså en minion selvom du bare gikk bortover, noe som var vanvittig plagsomt når du skulle egentlig zone-e noen ut eller hva det enn måtte være.

Det er også en annen bug med Sona, som jeg bare elsker, er at av en eller annen grunn så skyter du ut evig med Power Chord på bygninger, særlig inhibitors og Nexus, men også turrets; m.a.o du smelter dem vekk fortere enn noen annen champion om du har litt ekstra AP items.

 

Anyone said support and backdoor? Say what?! :ohmy:

 

Uansett, skulle ønske de gjor det slik at Power Chord ikke proc-et på minions, wards, Jack in the Box osv. også; iallefall at Q-en tok skade på wards o.l. som 3 auto-attacks.

Grunn til dette er ikke bare at du sløser bort Power Chord, men du kan ikke gjøre "A + LMB" for å auto-target-e wards, som f.eks. er gjemt bak Baron.

Ikke minst, Q har en mindre range enn auto-attack når det kommer til å prioritere champs ovenfor minions, hvilket er svært frustrerende; 560 range hadde ikke skadet spørr du meg.

Endret av _NympH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...