Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Spørs igjen, på enheten, men for og ta harddisk f.eks. kan du koble den til en kabel fra strømforsyningen, eventuelt via en sånn: AC_Power_Adapter_with_Molex_and_SATA_Power_plugs_Detail.jpg

 

Men går litt OT nå.

Lenke til kommentar

Som oppsettet har bevist, så er det mer enn bra nok for gaming helt opp i 1920x1200 oppløsning for de fleste spill på maks innstillinger. Selve PC'en koster 7500-7800 kroner (varierer litt) og med en skjerm fra 2200-3000 kroner får man ganske mye. Så svaret på spørsmålet ditt er et unisont ja!:thumbup:

 

Har byttet merke fra Gigabyte til ASUS for hovedkortet, da førstnevnte ble satt opp i pris og sistnevnte holder den lave prisen fortsatt. Begge er gode merker og kortene har så og si samme funksjonaliltet.

 

Har også sendt mail til folka i Prisguiden om å legge til Nexus RX-6300 630W strømforsyningen i arkivet deres, fordi den er veldig aktuell for oppsettet og selges billig hos Abbo. Videre kan man nå gjøre et kupp på 1GB-utgaven av HD 5770 direkte via Abbo, men heller ikke denne er oppdatert i prisguiden.:grumpy:

Lenke til kommentar

Spitfire Ascended

.

Spitfire2-3.png

 

Rett og slett hatt det litt moro med diverse designelementer. Har valgt komponenter etter utseendet, og ikke ytelse eller pris. Det er likevel et fullt funksjonerende og godt ytende oppsett. Prisklasse tipper jeg ligger rundt 14 000 kroner, men skal ikke poste noen handlevogn fordi det egentlig ikke har relevans til tråden. :D

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Må først takke trådstarter. Denne tråden hjalp meg veldig med å velge nye komponenter.

 

Oppgraderer nå fra core2duo 4400 med 9600gt så dette skal bli en fornøyelse :)

 

NEC MultiSync EA231WMi Black

Nexus RX-6300 82Plus MODULAR 630Watt PSU

Asus M4A89GTD PRO/USB3

Kingston ValueRAM DDR3-1333 4GB

AMD CPU Phenom II X6 1090T Black Edition

Gigabyte VGA-Card Radeon HD5770 1024MB PCI-E 2xDVI/HDMI/DisplayPort HDCP Fan

Nec AD-5240S

 

Sum 9360 kr inkl. frakt. Alt levert fra abbo.no

 

Har også planer om å kjøpe intel ssd, overklokkevennelig cpu-vifte og ekstra skjermkort til høsten. så det blir en potent oppgradering da også :)

Lenke til kommentar

Høres meget bra ut! Kunne du gjort meg den tjenesten å måle temperaturene på prosessoren ved hjelp av programmet CoreTemp, når du samtidig kjører en stresstest med programmet LinX? Er veldig enkelt og unnagjort på ganske kort tid. Er nemlig litt interessert i hvordan stock kjøleren klarer seg i et kabinett som ikke har helt like god luftflyt som mange gamer kabinett. Hvis temperaturen stiger over 70 grader, stopper du testen. Rapport vil jeg gjerne ha uansett, dersom du orker. :thumbup:

Lenke til kommentar

Høres meget bra ut! Kunne du gjort meg den tjenesten å måle temperaturene på prosessoren ved hjelp av programmet CoreTemp, når du samtidig kjører en stresstest med programmet LinX? Er veldig enkelt og unnagjort på ganske kort tid. Er nemlig litt interessert i hvordan stock kjøleren klarer seg i et kabinett som ikke har helt like god luftflyt som mange gamer kabinett. Hvis temperaturen stiger over 70 grader, stopper du testen. Rapport vil jeg gjerne ha uansett, dersom du orker. :thumbup:

 

Da må jeg informere om at delene skal inn i mitt gode gamle CM Stacker. Men en rapport kan jeg vel få til uansett :)

Lenke til kommentar

jeg har kjøpt pc idag, har satt den sammen og slått på for 1 time siden, ennå har den ikke slått seg på (skjermen er fortsatt svart, proccesoren er på). alle kablene er plugget inn korrekt..

 

Dette skjedde når jeg startet opp pcen første gang også, da var det RAM brikkene som ikke var plugget godt nok i, har du sjekket at de sitter godt fast i klypene?

 

Søk på youtube om du er usikker, de skal rimelig langt ned.

 

Sjekk også om viftene går på alle komponenter i pcen.

Lenke til kommentar

Alltid kjipt når slikt skjer, og du er neppe den eneste som har vært utfor nettopp det. Som Paperwalls sier er ofte minnet synderen, da man gjerne tror at brikkene er helt nedi, men så er de ikke det. Bruk litt kraft, slik at "bøylen" spretter helt på plass. Ellers bør du sjekke om viftene på de komponentene som har vifte, er i gang. Prøv å ta ut en av minnebrikkene, og et av skjermkortene hvis du har to.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Har oppdatert listen. Byttet ut 2 stk HD 5750 med en overklokket variant av HD 5850 til nesten samme pris. Dermed forsvant også behovet for 2 stk PCie x16 spor, og jeg kunne bytte til et rimeligere hovedkort. Prosessorkjøleren er også fjernet foreløpig, da den ikke er på lager og at stock kjøler vil være bra nok for mange. For å være helt ærlig kunne jeg ha gjort oppsettet enda billigere, men må dessverre meddele at Prisguiden fortsatt har en ganske håpløs database som mangler flere viktige produkter, samt riktig pris og lagerstatus på andre.

 

Jeg kunne kanskje linket direkte til nettbutikken, men det ville fjernet enhver nøytralitet og unyttiggjør Prisguiden, samt at det ville vært utrolig møysommelig på mine egne vegne å plusse prisene på hvert produkt manuelt og holde meg oppdatert på denne måten.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Rapport om Prisguiden:

Det har blitt bragt til min oppmerksomhet at den gamle prisguiden faktisk har alle varene som mangler i den nye. At de bruker to forskjellige arkiv, og at den nye faktisk bruker det dårligste av disse, er på grensen til det latterlige. Som en liten notis tror jeg at jeg fra nå av vil oppfordre samtlige til å bruke http://old.prisguide.no når de skal finne enkeltkomponenter. Hadde de lagt til funksjonen å lage handlevogn via denne, hadde det vært suverent. Forstår nemlig at de som har stått på og utarbeidet den nye varianten helst ikke vil la denne bli unyttiggjort, men slik tilstanden er nå, ligner den et katastrofeområde. På vegne av alle brukerne, flere hundre tusen, synes jeg at de titalls personene som laget den nye varianten bør svelge stoltheten si og gjøre det som er til kundens beste - drep Prisguiden 2 og sats videre på Prisguiden 1. :dremel:

 

Oppdatering: Ved å gå omveien om Akam for å komme til den gamle prisguiden, fungerer det plutselig å lage lister. Dette har jeg benyttet meg av, og oppsettet har derfor igjen blitt oppdatert og forbedret. Gladnyhet, folkens! :D

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...