Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

[...]

"POWER SW" har to ledningar, ei kvit og ei raud, begge i ein slik dobbel plastting.

"RESET SW" har to ledningar, ei kvit og ei svart, igjen i ein slik dobbel plastting.

 

Den tredje svarte ledninga har også ei kvit og ei raud mindre ledning inni seg. Den kvite har ein enkel slik svart plastting der det står "POWER LED-", medan den svarte ikkje har noko slik ende. På den raude berre stikk kobbartrådane ut (eller kva dei no er laga av). Manglar eg her ein slik plastting (har dette eit namn? :p) der det skal stå "POWER LED+" kanskje?

 

Stemmer, POWER LED har to ledere, + og -; den er som nevnt polarisert dvs. tilkoblingsveien spiller en rolle, i motsetning til reset- og på-knappene. Det høres ut som selve pinnen på den positive lederen har slitt seg, det skulle altså sitte en plastpinne på denne. For å være ærlig, vet jeg ikke hva disse heter. Du kan kontakte selger eller Fractal, men det er ikke så mye de kan gjøre med saken. Hvis du har en gammel vifte eller pc med pinner som ikke er i bruk, så kan du mekke noe selv.

 

 

 

Og kvar er reset-knappen på kabinettet? Eg finn berre ein rund knapp frampå, som eg no brukar som power-knapp.

 

Jeg sleit også med å finne den, her er to bilder jeg tok etter jeg fant den:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1251485&st=0&p=16137801entry16137801

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Et lite spm anngående kabinettet. Følger det med skruer, kabler o.l som jeg trenger for å montere hovedkort og alt det andre som skal på plass?

 

Skal ned å hente pakkene nå :dribble:

ja :) hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar

Et lite spm anngående kabinettet. Følger det med skruer, kabler o.l som jeg trenger for å montere hovedkort og alt det andre som skal på plass?

 

Skal ned å hente pakkene nå :dribble:

ja :) hold oss oppdatert!

Fant skruene etter litt leting, haha.

 

Har kommet et lite stykke på vei, men siden det er første pcen jeg skrur sammen selv, går det nokså tregt :)Har fått på plass hovedkortet, prosessoren og prosessorkjørenen. Jobber med psuen nå :D Er festlig arbeid faktisk. Storkoser meg :)

Lenke til kommentar

Tjhhooooooo!!!! *LETTET*

 

Er ferdig å bygge nå :D Ble først litt småstresset når maskinen ikke ville på, men så etter litt feilsøking så jeg at psu-en var slått av x) hahaha.

 

Det gikk veldig greit å bygge egentlig, støtte egentlig ikke på noen problemer under veis. Det tok vell mer eller mindre 6 timer (- pizza spising, dasspauser o.l) å bygge den. Kan vell egentlig si meg veldig fornøyd. Så var det bare det tekniske igjen :new_woot:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer vel an på hva slags vifter og hvilke vifteplasser du bruker, maskinen jeg satt sammen er veldig stille (2x Fractal i front, 1x Scythe Slipstream i bunn, 1x Nexus bak). Alt jeg hører er et svakt sus fra luften som blir dyttet ut bak samt svak knatring fra harddisken når den jobber hardt.

 

Dette stemmer veldig godt over ens med mine observasjoner også. Jeg har enda tilgode å teste den med noen tyngre oppgaver. Holder på å laste ned SC 2 trailen som fulgte med skjermkortet, så får jeg se hvordan det høres da :) En god porsjon videoredigering venter også.

Lenke til kommentar

Da var Gigabyte GA-P55A-UD3 på plass igjen. USB3 og SATA3 foretrekkes foreløpig framfor SLi / Crossfire, til en litt lavere pris. :)

 

Hva med Gigabyte GA-P55A-UD4, verdt de ekstra kronene? (har ikke tenkt på sli i første omgang i mitt bygg, men kanskje kjekt hvis jeg kjøper til en ny GPU seinere.)

 

og hva med ASUS P7P55D-E? Bortsett fra mobo tror jeg at jeg har det klart, selvfølgelig med god hjelp fra denne herlige tråden. :thumbup: Syns hovedkort-valg ble litt komplisert..

 

utennavny.jpg

 

Lenke til kommentar

Det var et hyggelig resultat! Takk skal du ha, Lch.

 

Dette er et bevis på at en maskin til cirka 7200 kroner scorer meget bra (7,9 er maks), og at bygget som sådan er meget jevnt, nærmest uten individuelle flaskehalser. Harddisken inkluderer jeg ikke i dette utsagnet, da jeg i åpningsinnlegget anbefaler å oppgradere til SSD etter hvert når Intel X25 G3 kommer ut. :)

Lenke til kommentar

Hva skjer med rammen din? Hvorfor kjører den på så lave frekvenser?

 

EDIT: Tenker meg det fungerer som CPU-Z som vil tilsi at det kjøres på 1333mhz, men du må gjerne prøve å kjøre det på litt strammere timings. Sjangsen er ganske så god på at du får det til. Eller høyere frekvens for den slags skyld.

 

P.S Agenten - har du noe secret intel på når G3 kommer ut?

 

EDIT 2: Du kunne vel kanskje anbefale c300 64 gb versjonen? Den nye firmwaren skal fint ha klart å eliminere TRIM problemene.

 

EDIT 3: Jeg syntes min gjettning var overraskene bra ;)

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Det var et hyggelig resultat! Takk skal du ha, Lch.

 

Bare hyggelig. :]

 

 

Dette er et bevis på at en maskin til cirka 7200 kroner scorer meget bra (7,9 er maks), og at bygget som sådan er meget jevnt, nærmest uten individuelle flaskehalser. Harddisken inkluderer jeg ikke i dette utsagnet, da jeg i åpningsinnlegget anbefaler å oppgradere til SSD etter hvert når Intel X25 G3 kommer ut. :)

 

Jepp, jeg venter også på G3 før jeg kjøper SSD, selv om Crucial C300 frister veldig.

 

Jeg vet ikke om 10k RPM snurredisker oppnår høyere poengsum for diskytelse enn F3-disken jeg bruker.

 

 

 

Hva skjer med rammen din? Hvorfor kjører den på så lave frekvenser?

 

EDIT: Tenker meg det fungerer som CPU-Z som vil tilsi at det kjøres på 1333mhz, men du må gjerne prøve å kjøre det på litt strammere timings. Sjangsen er ganske så god på at du får det til. Eller høyere frekvens for den slags skyld.

 

Programmet heter Speccy; du har rett angående minnefrekvensen, 667MHz er før DDR => 1333MHz, akkurat som CPU-Z. Alt er standard, først og fremst for å gi larshans et "ærlig" Windowsytelsespoengresultat(!). Jeg skal nok se om jeg får skviset ut litt mer ytelse, vær du trygg. :]

 

 

 

P.S Agenten - har du noe secret intel på når G3 kommer ut?

 

EDIT 2: Du kunne vel kanskje anbefale c300 64 gb versjonen? Den nye firmwaren skal fint ha klart å eliminere TRIM problemene.

 

EDIT 3: Jeg syntes min gjettning var overraskene bra ;)

 

 

Nå vet ikke jeg hva slags kilder agenten vår sitter inne med, men veikartet¹ til Intel sier fortsatt Q4 for G3-oppdateringen. Ekspertene i SSD-tråden er vel de rette for slike spørsmål.

 

Crucials C300-disker er kjempebra, så hvis du er passe desperat etter SSD, så er en slik et utmerket valg.

 

[¹]post-5165-1283811013,1628_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har topphemmelige kontakter som forer meg med insider intel. :angry:

 

Neida, bruker nok samme kilde som Lch postet. Skal visstnok være ganske sikker. Er også enig i at Crucial C300 64GB er det beste kjøpet akkurat nå. Den er helt i grenseland om jeg skal legge den til i handlekurven eller ikke, men dersom ryktene stemmer med Intel X25 G3, ville man nok ha følt seg litt lurt når denne kommer ut om noen måneder. :)

Lenke til kommentar

Man blir nok fornøyd med SSD enten man kjøper nå eller venter med mindre man skal kjøre benchmarks og få best score til enhver tid.

 

SSD som gir bra opplevelse av PC vil fortsatt være bra selv om det kommer nye modeller.

 

What I have is more than I need, but now someting new came and I ought to increase the "more than I need factor" so I can stay happy. :tease:

 

Det er tankegangen kapitalismen gir oss.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...