Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler alle som installerer SPB Mobile Shell å ta en tur innom dette forumet for å se på alle modsa som finnes til dette programmet: http://bit.ly/91pXjG

Takk for tipset! Ser at de på forumet opplever som meg, at operatørnavn ikke viser i øverste venstre hjørne, der står hele tiden "Søker ...", selv om det står at dette er fikset i siste versjon (3.7.0 / 598), som jeg bruker.

Dessuten viser værwidgeten bare varsel for en dag, nemlig dagen i dag, temmelig liten verdi i det, vi vet som regel været for dagen vi er i! :nei:

 

Noen andre som opplever dette, og ev. har fått fikset det? Jeg har også sendt en mail til SPB om problemet. Er veldig i tvil om jeg skal kjøpe SPB Shell, det må i alle fall funke 100%.

Lenke til kommentar

Noen gode forslag tip apps? lurer spesielt på nytteprog, går siv.ing. på ntnu og lurte på om noen hadde gjort seg opp noen formening om noen avanserte matte kalkulatorer?

 

edit: noen som vet om noen text editor som er brukbar?

Endret av bokorm
Lenke til kommentar

Det var mye styr det. For de som er like pirkete som meg. Nå har jeg testet opplasting av bilder med Ovi og opplasting med Pixelpipe.

 

Pixelpipe gir ingen merkbar reduksjon av bildekvaliteten. Ovi gjør desverre det.

 

Så konklusjon: Last ned Pixelpipe:)

 

PS: Pixelpipe er også god på video opplasting

 

 

 

Men er det trygt å gi dette programmet tilgang til min facebook profil? Ovi er selvsagt safe.

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Dessuten viser værwidgeten bare varsel for en dag, nemlig dagen i dag, temmelig liten verdi i det, vi vet som regel været for dagen vi er i! :nei:

 

Noen andre som opplever dette, og ev. har fått fikset det? Jeg har også sendt en mail til SPB om problemet. Er veldig i tvil om jeg skal kjøpe SPB Shell, det må i alle fall funke 100%.

 

Selve widgeten som du har på en av homescreenene (bedre med hjemmeskjernene på norsk??) kan du forandre utseende på. Velger du den største får du 4-dagers varsel opp.

Går du inn på selve applikasjonen, så har du 2 skjermbilder. Det ene viser været i dag (nåværende forhold), mens det andre viser langtidsvarsel (4 dager). DU swiper til siden for å bytte mellom disse.

 

Jeg har kun N97, men jeg antar jo at dette er likt på N8, siden det er det samme programmet...

Lenke til kommentar

Det var mye styr det. For de som er like pirkete som meg. Nå har jeg testet opplasting av bilder med Ovi og opplasting med Pixelpipe.

 

Pixelpipe gir ingen merkbar reduksjon av bildekvaliteten. Ovi gjør desverre det.

 

Så konklusjon: Last ned Pixelpipe:)

 

PS: Pixelpipe er også god på video opplasting

 

 

 

Men er det trygt å gi dette programmet tilgang til min facebook profil? Ovi er selvsagt safe.

 

Vet akkurat hva du mener med pirkete. Er slik selv. Så kan tro det irriterte meg at det ikke var en simpel last-opp-til-fb-vei å gå :p

Så for meg ble Pixelpipe en redning! He he.

Hvem vet, kanskje kommer det en oppdatering for akkurat det fra Nokia. Jeg synes det bør være med..

(Igjen, kan det være at det henger igjen fra Htc Desire, at det er derfor jeg mener det er et must. Men brukte den metoden en del, så greit å få en tilsvarende en) :roll:

Lenke til kommentar

Vet akkurat hva du mener med pirkete. Er slik selv. Så kan tro det irriterte meg at det ikke var en simpel last-opp-til-fb-vei å gå :p

Så for meg ble Pixelpipe en redning! He he.

Hvem vet, kanskje kommer det en oppdatering for akkurat det fra Nokia. Jeg synes det bør være med..

(Igjen, kan det være at det henger igjen fra Htc Desire, at det er derfor jeg mener det er et must. Men brukte den metoden en del, så greit å få en tilsvarende en) :roll:

 

Det følger med en enkel opplaster til facebook, men den stjeler for mye av bildekvaliteten, skjønnar du.

 

Det var det eg ikke likte. så derfor pixelpipe. Ovi komprimerer bildefilen ned til ca 40kb size. Pixelpipe har omtrent det dobbelte, men pixelpipe klarer å beholde bildekvaliteten:)-----

Lenke til kommentar

Det er snakk om sånne vær-widgets.

Noen som har prøvd denne? AccuWeather.com WRT Widget

ser den inne på OVI...

 

http://store.ovi.com/content/10512?clickSource=related%2Bcontent&contentArea=applications

 

 

Og denne, Snaptu

http://store.ovi.com/content/1611?clickSource=homepage&terminalId=N8-00

 

Koster det noe å bruke sånne greier? :blush:

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Selve widgeten som du har på en av homescreenene (bedre med hjemmeskjernene på norsk??) kan du forandre utseende på. Velger du den største får du 4-dagers varsel opp.

Går du inn på selve applikasjonen, så har du 2 skjermbilder. Det ene viser været i dag (nåværende forhold), mens det andre viser langtidsvarsel (4 dager). DU swiper til siden for å bytte mellom disse.

Nei, her eren feil, jeg har både fire-dagers varsel (stor) og èn dags varsel, i dag viser de ingen info i det hele tatt, trykker jeg oppdatering får jeg nå "Ingen data". Samtidig har jeg den frittstående SPB Weather, hvis jeg går tilbake til Nokia hjemmeskjermen og klikker SPB Weather, så funker alt der fint, der får jeg også været for andre valgte byer i Norge og utlandet ved å sveipe sidelengs.

 

Vurderer å avinstallere SPB-skallet og heller punge ut for den frittstående SPB-værapplikasjonen (for den er stilig!), om ikke en bugfiks kommer raskt både for vær og operatørlogo. Men tatt i betraktning at SPB shell for Symbian ^3 og N8 ble lansert for bare tre dager siden (12.10.) så må man kanskje forvente både bugs og diverse fikser, um ikkje så brått. :)

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere N8-eiere :) Har dere prøvd en god nettside eller et bra program til et valutaprogram med norsk vinkling? (tenker på at man kan stille inn NOK som standardvalutaen.) Prøvde Xchange, men det fungerte ikke noe særlig... Takk for all hjelp!

Jeg lastet ned GetHoliday fra Ovi til N8 i dag, jeg synes den funker bra. Den viser også internasjonal tid, vær og telefonprefiks for land du velger.

 

Går riktignok ikke å stille NOK som standard, men kjapt gjort å endre fra / til - valuta. Appen kobler seg opp på nettet og laster ned siste gjeldende valutakurs før utregning.

 

Ellers er jo finns valutakalkulator fin å bruke, både på PC og i mobtlf., der er NOK standard Fra-valuta.

Finns valutakalkulator

Lenke til kommentar

Likte den testen fra aftenposten. Den var kanskje noe i det mer positive i forhold til andre tester.

 

Men de valgte å fokusere på spesifikasjonene som faktisk betyr noe for oss N8 eiere:)

 

Er i grunn shitfornøyd med min N8, selv om det har dukket opp noen utfordinger underveis den siste uken.

 

We have to take the good with the bad

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere N8-eiere smile.gif Har dere prøvd en god nettside eller et bra program til et valutaprogram med norsk vinkling? (tenker på at man kan stille inn NOK som standardvalutaen.) Prøvde Xchange, men det fungerte ikke noe særlig... Takk for all hjelp!

Jeg lastet ned GetHoliday fra Ovi til N8 i dag, jeg synes den funker bra. Den viser også internasjonal tid, vær og telefonprefiks for land du velger.

 

Går riktignok ikke å stille NOK som standard, men kjapt gjort å endre fra / til - valuta. Appen kobler seg opp på nettet og laster ned siste gjeldende valutakurs før utregning.

 

Ellers er jo finns valutakalkulator fin å bruke, både på PC og i mobtlf., der er NOK standard Fra-valuta.

Finns valutakalkulator

 

Ah, takk! Skal absolutt testes ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...