Gå til innhold

Forumet ekstremt ustabilt de siste ukene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ikke bare at serveren er treg innimellom, men den forsvinner ofte helt i ca 10min ,og da svarer den ikke på ping heller :cry:

Pinger du serveren? Du må ikke finne på å pinge serveren mens den er nede! Du gjør jo alt tusen ganger verre!

 

Fra spøk til revolver: Det er litt uvisst nøyaktig hva som foregår, men så snart drift får oppgradert til IP.Board 3.1 vil det bli merkbart bedre.

Lenke til kommentar

hos meg stå nettleseren og venter (lenge ) på noe som har adressen static.tek.no.

hvis det er en slags form for statistikk så må det gå for f... ann koble den ut til problemet er løst.

Selv om det utifra navne kan virke som om static.tek.no har noe å gjøre med statistikk, så er det feil. Det som kommer fra static.tek.no er de fleste bildene på forumet (ikke de som dere poster selv) og cssen.

 

For eksempel så lever det lille smilefjeset på venstre side av "Mine innlegg" i menyen på følgende adresse:

 

http://static.diskusjon.no/menu_icons/my_threads.png

Lenke til kommentar

Fra spøk til revolver: Det er litt uvisst nøyaktig hva som foregår, men så snart drift får oppgradert til IP.Board 3.1 vil det bli merkbart bedre.

Kan du forklare meg hvorfor det skal bli bedre etter oppgradering? :) Forumet blir vertfall ikke raskere med 3.1 (om du faktisk bruker funksjonene der, facebook/twitter connect osv..), tvert imot. Drift bør finne feilen før de oppgraderer, da en oppgradering kan gjøre dette problemet verre.

Lenke til kommentar

Fra spøk til revolver: Det er litt uvisst nøyaktig hva som foregår, men så snart drift får oppgradert til IP.Board 3.1 vil det bli merkbart bedre.

Kan du forklare meg hvorfor det skal bli bedre etter oppgradering? :) Forumet blir vertfall ikke raskere med 3.1 (om du faktisk bruker funksjonene der, facebook/twitter connect osv..), tvert imot. Drift bør finne feilen før de oppgraderer, da en oppgradering kan gjøre dette problemet verre.

Nå har jeg ingen teknisk forklaring, men det hadde noe å gjøre med DELETE-spørringer og store forum, som dette. Drift kontaktet IP.Board som bekreftet feilen og kom med en løsning i 3.1.0.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ingen teknisk forklaring, men det hadde noe å gjøre med DELETE-spørringer og store forum, som dette. Drift kontaktet IP.Board som bekreftet feilen og kom med en løsning i 3.1.0.

Rart at det skal gi en periodevis serverbelasting som er 100 ganger høyere enn normalt. Virker som det er noe galt med hardwaren på serveren. F.eks RAM eller HDD. Da RAM'en røk på vår server fikk vi også en periodisk serverbelasting som var 100 ganger høyere enn normalt. Grunnen var at serveren gikk tom for minne. Etter bytting av ram fungerte den som normalt igjen :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ingen teknisk forklaring, men det hadde noe å gjøre med DELETE-spørringer og store forum, som dette. Drift kontaktet IP.Board som bekreftet feilen og kom med en løsning i 3.1.0.

Rart at det skal gi en periodevis serverbelasting som er 100 ganger høyere enn normalt. Virker som det er noe galt med hardwaren på serveren. F.eks RAM eller HDD. Da RAM'en røk på vår server fikk vi også en periodisk serverbelasting som var 100 ganger høyere enn normalt. Grunnen var at serveren gikk tom for minne. Etter bytting av ram fungerte den som normalt igjen :)

Hvis du går på diskusjon.no sin facebook-side og blar tilbake til mai en gang så finner du link til den tekniske forklaringen. Slik jeg har forstått det så stackes delete-spørringene fordi de ikke rekker å utføres. Så får plutselig serveren for seg at alle de spørringene skal utføres på en gang. Dermed kneler serveren.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er dritt lei dette. Se vedlagte bilde.

 

Som Norske nest største forum synes jeg dere kan spytte ut de $100 ekstra som kreves for at vi skal kunne benytte tjenestene her. Dere tjener tross alt godt over 100 ganger så mye på at vi er her.

 

(Hvis dette ikke skulle skyldes penger er jeg svært skuffet. Hvis Norge ikke klarer å finne en eneste person med høy nok IQ til å klare å dra i gang et enkelt forum blir jeg skremt)

 

PS.: Dette har vært et problem for diskusjon.no de siste 5 årene. 5 år... Ikke fortell meg at dette har noe med versjoner å gjøre...

post-64782-1282078477,6027_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er dritt lei dette. Se vedlagte bilde.

 

Som Norske nest største forum synes jeg dere kan spytte ut de $100 ekstra som kreves for at vi skal kunne benytte tjenestene her. Dere tjener tross alt godt over 100 ganger så mye på at vi er her.

 

(Hvis dette ikke skulle skyldes penger er jeg svært skuffet. Hvis Norge ikke klarer å finne en eneste person med høy nok IQ til å klare å dra i gang et enkelt forum blir jeg skremt)

 

PS.: Dette har vært et problem for diskusjon.no de siste 5 årene. 5 år... Ikke fortell meg at dette har noe med versjoner å gjøre...

 

Denne fanen har jeg også fått mye de siste ukene.

 

Meget beklagelig

Lenke til kommentar

gutta er visst EKSTREMT lite tålmodig her inne..

Ja, det er klart man må regne med at det tar noen år.............

 

lite tålmodig , jeg synes man er ganske tålmodig.

 

Klar man har det lit travelt hvis det er 10-15 poster man skal sjekke før tv programmet man ønsker å se på om ett kvarter starter.

Det er da forumet som oftest henger seg

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...