Gå til innhold

Acer Timeline X 4820TG


eLjay

Anbefalte innlegg

beverpower: Det er lite sannsynlig at den holder en lavere temperatur enn romtemperaturen. Bruk et annet program til å lese av temperaturene å se om du ikke får et annet resultat. Speedfan er vel beregnet på stasjonære og viser ofte feil på laptoper.

 

 

Skal prøve et annet program, men seriøst.. maskinen er kaldere en romtemperaturen! Holder jeg hånden på den, er den kaldere en omgivelsene! Herregud, den blåser jo ut kald luft..

 

Hvilket program anbefaler du da, Eivind?

 

 

Edit: Det er jo dette maskinen er så god på- å ikke yte mer enn nødvendig! iallefall på strømsparer og balansert, med Intel GMA!

 

Den er kanskje i overkant på høy ytelse i spill med HD 5650, men herregud.. Jeg er strålende fornøyd! Maskinen holder til og med i over 5 timer ved lett bruk (surfing, litt musikk og video).

 

Knall-PC!!

Endret av beverpower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, du kan jo prøve hwinfo32.

 

 

Takk!

 

Da har jeg prøvd SpeedFan, HWiNFO32 og RealTemp. Og du har helt rett, Evind! Tenkte ikke tanken engang jeg, da SpeedFan viste 12/13 grader, at kanskje dette var litt vel lavt.. Hehe!

 

Men jeg er helt nede i 25 grader ved lett bruk, så vil jo si det er bra. Skal sjekke tempen ved mer belastning senere, og komme tilbake med ressultatet;) Vet ikke hva som er normalt med denne CPU'en, jeg?!

 

Men fortsatt utrolig fornøyd med denne!! Var veldig skjeptisk til Acer, og jeg var like ved å ikke kjøpe maskinen pga det, men jeg angrer ikke et sekund.. tommel opp Acer! Til mitt bruk er den nærmest perfekt!

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

25c ved idle er bra, kan ikke klage da =) Det viktigste er temperaturene den oppnår ved hard belastning. Disse bør være så lave som mulig. Phyphaen sier "den går varm", men sier ingenting om hvilke temperaturer eller om han brukte den i fanget (og sikkert blokket luftinntaket) osv.

 

Jeg liker kombinasjonen av integrert/dedikert skjermkort. Skulle ønske min også hadde det :)

Lenke til kommentar

Spilte litt i stad med det intergrete skjermkortet, og da vekslet maskinen mellom 37-42 grader (HWiNFO32). Da hadde jeg til og med maskinen på fanget! Blokkerte jo minst mulig lufting, men den kunne sikkert vist enda lavere temp på et bord, feks!

 

Tester gradene på det dedikerte senere i helga;)

Lenke til kommentar

Har du fått testa den med dedikert HD5650, beverpower?

 

 

Dessverre, har ikke fått testet enda! Hatt lite tid foran maskinen i det siste, så blitt dårlig med spilling! Satser på at jeg får litt tid i kveld.. og da skal den testes med de forskjellige programmene jeg har!

Lenke til kommentar

Akkurat testet et par timer med Settlers 7 (maskinen på fanget), og den ligger mellom 55-60 grader (CPU på max og ATI-kortet). Noe varmere enn dette tror jeg man ikke får den, om man ikke blokkerer luftingen helt og virkelig vil at den skal bli varmere ;)

 

Ferdig med spilling for dagen, så kan måle fps senere!

 

 

Edit: Ikke 3G på min, iallefall.. vet ikke med de andre! Skal man være på nett via 3G-nettet, må man ha et abbonement, og det koster jo;)

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Syntes jeg leste noe om det, men men... Du som har litt mer pc-peiling enn meg, OC: Hva er vanlig varme under belastning for en laptop? Og er acer timeline x 5820 et godt kjøp for mitt bruk (litt spill, jobbe, internett osv)?

 

Normal temp på GPU og CPU for maskiner med dedikert GPU vil variere, men flertallet ligger i området 70-95 grader på CPU og GPU ved hard belastning, oftest noe høyere på CPU enn på GPU, men finnes maskiner der det er motsatt (f.eks MSI GX740) og GPU er varmere enn CPU. Typisk driftstemp for f.eks ATI HD5650 vil i de fleste tilfeller være 70-85 grader ved belastning, og en i5-430 CPU kan ligge på alt fra 70 grader til 100 grader avhengig av bærbar.... uten at man har noe å bekymre seg for.

 

Hvor varm maskinen føles er dog svært forskjellig, en del maskiner er designet slik at håndleddstøtte/tastatur ikke blir spesielt varmt.

Lenke til kommentar

Kan noen sjekke hvilken Windows Opplevelsesindeks TimlineX har innenfor de forskjellige kategoriene (prosessor, minne, grafikk osv.)?

 

Husk å skrive hvilken av TimlineX modellene du bruker

 

Takk på forhånd

 

 

Windows Opplevelsesindeks med 4820TG og ATI HD 5650

 

 

Prosessor - 6,7

 

Minne - 5,9

 

Grafikk - 6,7

 

Spillegrafikk - 6,7

 

Harddisk - 5,9

 

 

Edit: Med det intergrete skjermkortet er grafikk på 4,5 og spillgrafikk på 5,0.. ellers samme!

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt TimelineX 3820TG med HD5650 og 9-Cellers batteri. Men er det slik at 3820 har mindre varmeproblemer? OC-Freak?

 

Ellers, blir tastaturet vesentlig mindre praktisk på 13"eren? Vurderer å bestille nå om det ikke er noen spesielle ankepunkter. Settlers 7 er faktisk ganske tung på grafikken (med alt på max), så det imponerte meg at det går fint på denne maskinen med HD5650. Har spilt det en del med 2xHD5870@2560x1440.

 

Ellers noen sm kan fortelle litt om 9-Cellers batteriet på 13"eren? Blir det veldig upraktisk og steile-fremover aktig?

 

Hva menes med "wobbly tastatur"? At tastene såvidt bikker på seg eller mye?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...