Gå til innhold

Acer Timeline X 4820TG


eLjay

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg kunne lage en liten tråd om denne laptopen.

 

Har bestilt en selv fra netshop i påsken, men leverandøren dems har fingern ett godt stykke opp i ratata og sliter med å få den ut tror jeg. Begynner å bli litt utålmodig egentlig :p

 

Men jeg syntes det virket som mye pc for pengene så jeg slo til og får vell smøre meg med tålmodighet!

 

Er det noen som har en slik, og har lyst å dele sine erfaringer?

 

Min skal brukes til arbeid i officepakken, sosiale medier og kanskje litt mw2 og AoC på begrenset grafikk.

 

Håper den er like mye "bang for the buck", som jeg tror :)

Den ser jo utvilsomt smooth ut:

Acer-Aspire-4820t.jpg

har core i5, ati grafikk, 4gb ram, 500gb hdd, w7, og 8+ timer batteri :)

 

 

Mvh.

eLjay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Obs på at det finnes to forskjellige TG versjoner, en med ATI HD5470 som ikke gir super spillytelse og en med ATI HD5650 som gir grei spillytelse. Jeg hadde helt klart gått for den med HD 5650 da man allikevel har like lang batteritid når man kjører på intel grafikken, men har mye bedre graffikytelse når man kjører på ATI grafikken.

 

Versjonen med ATI HD 5650 er på lager hos komplett/mpx.no ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg visste ikke at ATI støtta bytte mellom integrert og dedikert grafikkkort? Forresten - finnes denne modellen også med 1080p-skjerm, eller er det bare en skrivefeil i artikkelen? Spørsmålstråd.

 

Ser ellers veldig lovende ut.

 

ATI HD 5xxx serien støtter switching, men få (ingen?) produsenter har benyttet seg av dette enda, dessverre. Den er dog ikke like "transparent" som nvidia sin optimus teknologi som switcher automatisk om grafikkbelastningen øker. ATI sin løsning er bundet til at man selv velger å bytte, via software eller via en fysisk knapp som enkelte modeller har. Strømprofiler kan settes opp slik at f.eks strømsparingsprofilen bare bruker intel grafikk, og høy ytelse profilen bruker AMD grafikk. Det trengs så klart ikke noen restart av maskinen.

 

Jeg liker AMD sin måte bedre da man selv kan velge hvilken GPU man vil benytte, f.eks en del strategispill burde kjøre helt greit med intel grafikk, så slipper man økt varme/strømforbruk.

 

Har ikke sett 1080p skjermer nevnt noen plass på nettet.

Lenke til kommentar

Jeg har samme som du har bestilt, TimelineX 4820-

 

Pros: Lav varme, lite støy, "fast i fisken", bra tastatur/mus og ganske kjapp.

 

Cons: "Bare" 5,5 timer batteritid med intel skjermkortet og sterkt nedsatt lysstyrke, får ikke fullskjerm i AoC, den hakker veldig når jeg spiller AoC, selv om den virker ganske kjapp så synes jeg den skuffer litt. Har ikke prøvd andre spill enn AoC.

 

Er ikke helt fornøyd, men midt på treet egentlig...

Lenke til kommentar

Jeg har samme som du har bestilt, TimelineX 4820-

 

Pros: Lav varme, lite støy, "fast i fisken", bra tastatur/mus og ganske kjapp.

 

Cons: "Bare" 5,5 timer batteritid med intel skjermkortet og sterkt nedsatt lysstyrke, får ikke fullskjerm i AoC, den hakker veldig når jeg spiller AoC, selv om den virker ganske kjapp så synes jeg den skuffer litt. Har ikke prøvd andre spill enn AoC.

 

Er ikke helt fornøyd, men midt på treet egentlig...

 

Problemet ditt er vel at du ikke får fullskjerm, mener ytelsen i spillet blir bra mye dårligere da. 5650 har null problemer med å dra AoC med rimelig høye innstillinger.

Lenke til kommentar

Jeg har samme som du har bestilt, TimelineX 4820-

 

Pros: Lav varme, lite støy, "fast i fisken", bra tastatur/mus og ganske kjapp.

 

Cons: "Bare" 5,5 timer batteritid med intel skjermkortet og sterkt nedsatt lysstyrke, får ikke fullskjerm i AoC, den hakker veldig når jeg spiller AoC, selv om den virker ganske kjapp så synes jeg den skuffer litt. Har ikke prøvd andre spill enn AoC.

 

Er ikke helt fornøyd, men midt på treet egentlig...

 

Har du versjonen med HD5650 skjermkort?

 

Om du har versjonen med HD5470 skjermkort er dette mye svakere og du må nok ganske langt ned på grafikksettings i AoC, pass på å sette oppløsningen i spillet til maks som skjermen støtter, da burde du få full skjerm.

 

Det kommer nye ATI drivere snart som gir mindre "stuttering" dvs smålag/hakking i enkelte spill.

Lenke til kommentar

Nylig bestilt denne PC'en med HD5650. Virker som en av de beste allround-maskinene for øyeblikket, men er litt skeptisk til byggekvaliteten. Gleder meg uansett til maskinen kommer i hus for testing :)

 

 

Har HD5470, men det bør da være mer enn bra nok til å kjøre AoC smertefritt, det krever jo ikke så mye. Får ikke fullskjerm uansett hvilken jeg prøver av de tre oppløsningene som finnes i AoC.

 

Har du prøvd andre spill for å se om fullscreen fungerer der?

Lenke til kommentar

Nylig bestilt denne PC'en med HD5650. Virker som en av de beste allround-maskinene for øyeblikket, men er litt skeptisk til byggekvaliteten. Gleder meg uansett til maskinen kommer i hus for testing :)

 

 

Har HD5470, men det bør da være mer enn bra nok til å kjøre AoC smertefritt, det krever jo ikke så mye. Får ikke fullskjerm uansett hvilken jeg prøver av de tre oppløsningene som finnes i AoC.

 

Har du prøvd andre spill for å se om fullscreen fungerer der?

 

 

Fått maskinen ennå? Vurderer på det sterkeste denne jeg også, men som deg er jeg usikker på byggekvaliteten.

Lenke til kommentar

Bestiller fra de jeg og, om det blir kjøp!

 

Har sett endel forskjellige bilder av denne maskinen, og lurer på om de som er på komplett.no er sånn den faktisk er? På komplett ser den jo skikkelig nice ut..

 

Noen som har den kan bekrefte det?!

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Nylig bestilt denne PC'en med HD5650. Virker som en av de beste allround-maskinene for øyeblikket, men er litt skeptisk til byggekvaliteten. Gleder meg uansett til maskinen kommer i hus for testing :)

 

 

Har HD5470, men det bør da være mer enn bra nok til å kjøre AoC smertefritt, det krever jo ikke så mye. Får ikke fullskjerm uansett hvilken jeg prøver av de tre oppløsningene som finnes i AoC.

 

Har du prøvd andre spill for å se om fullscreen fungerer der?

 

Får fullscreen i andre spill ja.

 

Byggekvaliteten er meget bra så det trenger dere ikke bekymre dere for.

Lenke til kommentar

Skjermen er ok, er ikke veldig imponert over svartfargen men ellers ok.

 

Lyden derimot er forferdelig til å være en så moderne PC synes jeg, min 3 år gamle 14" HP er waaay bedre.

 

 

Lyden er forferdelig, sier du! Hva legger du i det? Skal da være greit lydkort i den(?).

 

Og hvordan er innsynsvinkelen på skjermen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...