Gå til innhold

LOST 6x13 "The Last Recruit" (USA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha kaller du virkelig det en dårlig historie så forteller det litt om deg og din evne til å forstå ting. Er et veldig stort sjakktrekk det å ha fan-favoritter så lenge adskilt, og historien var grei nok fordi det besvarte en del spørsmål rundt Dharma.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Later som om jeg forstod det og sier: ok.

 

De kunne gjerne jobbet mer med å ha god historie, i stedet for masse tull og strekke alt til det sliter..

 

Det høres gjerne "tull" ut når du sier hele plottet høyt. Det er som den ikoniske scenen når Hurley forklarer hva som har skjedd de siste 4 sesongene til moren sin, og hun gir et fantastisk forvirrende ansiktsuttrykk tilbake igjen!

 

Lost er faktisk en serie du må se hver eneste episode for å oppdage hvor fantastisk storyen egentlig er. Det nytter ikke bare å skippe 10 episoder og forvente at du faller inn i rytmen igjen.

Ta deg god tid og se alt når det måtte passe! Jeg lover deg, det er verdt det! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Later som om jeg forstod det og sier: ok.

 

De kunne gjerne jobbet mer med å ha god historie, i stedet for masse tull og strekke alt til det sliter..

 

Det høres gjerne "tull" ut når du sier hele plottet høyt. Det er som den ikoniske scenen når Hurley forklarer hva som har skjedd de siste 4 sesongene til moren sin, og hun gir et fantastisk forvirrende ansiktsuttrykk tilbake igjen!

 

Lost er faktisk en serie du må se hver eneste episode for å oppdage hvor fantastisk storyen egentlig er. Det nytter ikke bare å skippe 10 episoder og forvente at du faller inn i rytmen igjen.

Ta deg god tid og se alt når det måtte passe! Jeg lover deg, det er verdt det! :)

 

Ser siste episode, eller en forklarende video som avslører alt senere.

 

For mange serier jeg liker godt å se, til å se masse lost, der det skjer altfor lite i hver episode.

Lenke til kommentar

 

 

Ser siste episode, eller en forklarende video som avslører alt senere.

 

For mange serier jeg liker godt å se, til å se masse lost, der det skjer altfor lite i hver episode.

 

Du vet ikke hva du går glipp av, mann! Menmen! Ditt valg! :)

 

Problemet er mest at jeg ikke aner hvilke jeg ikke har sett. Da serien startet (2-3 sesonger)fikk jeg ikke lov til å se det, først i senere tid begynte jeg å følge meg på det, så datt jeg av i en ellerannen sesongslutt og glemte å se mer. Så for meg virker alt som skjer i serien noe random.

Lenke til kommentar

Ikke rart at ting virker helt random når du bare har sett random episoder en her og en der. Anbefaler at du bare begynner fra begynnelsen og får med deg alt. Det er helt essensielt for å få noe glede av en serie som denne. Oppsummeringsepisoder KAN funke, men det er likevel ikke optimalt.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Så det er fra da alle klipp fra "verden" er?

 

Vi vet ikke at de kommer hjem igjen på nytt, denne gangen for å bli? (eller 3 nye sesonger på øva, hvem vet)

 

Jeg kan prøve å forklare litt. Tar det i en spoiler, da du heller bør se hele serien for å skjønne noe.

 

 

Under øyen er det en stor samling energi og et stort hjul. Aner ikke helt hva energien er, men det er ikke nøye. Ben snurret på hjulet, og vips forsvant øyen tilbake i tid (mener det var da, men ikke stol 100% på den biten. Det er uansett ikke nøye når de dro tilbake i tid.) De har derfor hatt en hel sesong i 1974 og 1977, og vi fikk se Dharma omtrent fra starten, Ben som liten unge og så videre. Når de prøvde å komme seg tilbake hadde Faranday en teori om den energien. Det var et utslipp av denne energien som fikk flyet til å kræsje. Om de sprengte en hydrogenbombe i energilommen i 1977 ville den bli ødelagt. Energien ville derfor ikke bli sluppet ut, flyet ville aldri ha styrtet og de ville aldri ha havnet på øyen i første omgang. Som sagt, så gjort.

 

Dessverre gikk det ikke helt etter planen. Joda, bomben gikk av den, og joda, flyet kræsjet ikke. Det fortsatte til flyplassen, landed uten noe særlig dramatikk (bare litt turbulens) og ingen oppdaget at noe var galt. Derfor kan for eksempel både Charlie, Boone og Libby fortsatt være i live, selv om alle tre for lengst er døde i den opprinnelige tidslinjen. Problemet var at livet også fortsatte som normalt på øyen. Om du så episoden med Hugo husker du kanskje at han kysset Libby og "husket" en del ting? Det som skjedde var at han "husket" alt som har skjedd på øyen, selv om det i denne tidslinjen ikke har skjedd. Med andre ord begynner denne tidslinjen å slå seg sammen med den opprinnelige tidslinjen.

 

Forvirret? Se heller serien i strekk. ;)

 

Det er for øvrig godt mulig jeg har misforstått en del ting eller noen detaljer er feil, så korriger meg om dere gidder.

 

Lenke til kommentar

 

 

Ser siste episode, eller en forklarende video som avslører alt senere.

 

For mange serier jeg liker godt å se, til å se masse lost, der det skjer altfor lite i hver episode.

 

Du vet ikke hva du går glipp av, mann! Menmen! Ditt valg! :)

 

Problemet er mest at jeg ikke aner hvilke jeg ikke har sett. Da serien startet (2-3 sesonger)fikk jeg ikke lov til å se det, først i senere tid begynte jeg å følge meg på det, så datt jeg av i en ellerannen sesongslutt og glemte å se mer. Så for meg virker alt som skjer i serien noe random.

 

Har forståelse for at Lost blir for sært for noen, men å se en og annen episode fungerer uansett ikke. Man vil ikke forstå noe. Selv om noen episoder har en del dødtid, er det alltid detaljer som er viktige for den store helheten. Dette er ikke Hotel Cæsar.

 

Ellers må det presiseres til svar som ble gitt av en annen ovenfor at Locke IKKE er røykmonsteret. Locke er død. Røykmonsteret er en mystisk kar som har blitt holdt fanget på øyen av nå avdøde Jacob. Denne mystiske karen/røykmonsteret kan ikke bare ta formen til Locke, men enhver avdød person.

Lenke til kommentar

Hva med at vi kanskje går tilbake til å diskutere rundt episoden :tease: ?

 

En middels god episode, hvor vi nok en gang får noen nokså enkle & logiske svar på spørsmål vi har lurt på helt siden sesong 1. Kate/Sawyer-scenen på politihuset og Desmond/Sayid-scenen ved brønnen var høydepunktene for min del.

 

Syns egentlig ikke Jin/Sun-reunionen var verdig nok for dem, etter å ikke ha sett hverandre på 3 år - føler skaperne kunne mekka sammen noe så mye bedre liksom. Og, i FS-universet - hvilke minner var det Sun fikk da hun så Locke på vei inn på sykehuset? Hun så jo skikkelig vettskremt ut der hun lå. Kunne nesten se ut som hun trodde det var Smoke-Locke som hadde kommet ut fra øya eller noe i den duren - selv om det ikke var tilfellet.

 

Må bare si det en gang til, hvor er Mr. Lapidus i Flash-Sideways? Er han død :hm:?

 

Ellers, noen flere som la merke til Flocke på slutten der? Da zoe-gjengen fyrte av en bombe over til hovedøya - og alle ble kastet hit og dit, alle unntat Flocke.

 

post-156300-1272069935,9064_thumb.png

Lenke til kommentar

Haha, ja var herlig å se Locke bare stå der helt rolig mens bombene fyker rundt ham. Er jo helt tydelig at dette er noe han ikke er redd for. Man kan ikke drepe ham på den måten.

Spent på hva Locke sin plan med Jack er. Han er tydelig viktig for ham, siden han reddet ham. Locke vet nok at Jack kanskje er den absolutt sterkeste kandidaten til å ta over for Jacob, så det er nok viktig å få ham over på sin side. Men han kunne også bare latt ham dø, og vært kvitt ham. Så en eller annen plan har han nok for ham.

Lenke til kommentar

Å hei og hå. Dette viser bare hvor gode eg synest recap'ene deres er folkens. Skulle inn og kose meg med disse, og dette var virkelig et stort savn i denne tråden nå. Men kommer vel kanskje på sikt :)

 

Forventer ingenting, men håper jo :D Det er så bra å lese og finne ut av litt forskjellig snop.

Lenke til kommentar

Må bare si det en gang til, hvor er Mr. Lapidus i Flash-Sideways? Er han død :hm:?

 

Sover kanskje. Ingen grunn til at han skal være død i ALT. Faraday, Charlotte og Miles lever alle fint i orginale tidslinjen. Det kan hende Lapidus bare jobber for fullt i Bahamas, som han gjorde litt tid etter Oceanic 815 ble funnet(som vi så i flashback-episoden til både Miles, Faraday, Charlotte og Frank), trolig fordi han fikk sparken fra Oceanic. Derfor han ikke er med så særlig enda, fordi han er i Bahamas mulig som ikke er Los Angeles hvor alle andre er.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...