Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.

Jeg har nå to ganger opplevd FC på selve Sense (process com.htc.launcher). Det liker jeg dårlig. Telefonen tar seg opp igjen, men man ser at hele desktopen forsvinner (ser kun bakgrunnsbildet) mens en slik venteboks snurrer en liten stund, og så er alt oppe igjen.

 

Skulle gjerne visst hva som forårsaker dette. Den andre gangen det skjedde var det når jeg trykket på back-knappen (den fysiske) når jeg var i nettleseren. Jeg har ikke installert mye på telefonen, og har ingen aktive taskkillers heller.

 

Det som også har skjedd to ganger, er at folk har prøvd å ringe meg og kommet direkte på mobilsvar, selv om jeg ikke har sittet i telefonen. Den andre gangen dette skjedde er det mulig at det sammenfalt med FCen på Sense, men jeg er ikke helt sikker.

 

At samtaler går direkte til mobilsvar sliter jeg også mye med på min hero. Tydelig at det er noe med android som gjør dette, eventuelt sense. Skjer flere ganger for dagen at jeg får inn tekstmelding fra mobilsvar med folk som har prøvd å nå meg, dette til tross for at tlf har lagt ubrukt i lommen.

 

Nå henter jeg nok desire på posten i dag, og håper virkelig ikke at det samme problemet er med denne tlf også, for det er en utrolig irriterende og unødvendig feil.

 

FC på sense får jeg nå og da, uten å vite hvorfor jeg får det. Skjer forøvrig relativt ofte med sms programmet jeg bruker også.

Lenke til kommentar

Er det mulig at batteritiden kan bli bedre ved en eventuell fremtidig software-oppgradering? Vurderer frem og tilbake om jeg skal gå for Desire eller ikke. Noen som har erfaring med eller link til en sammenligning av batteri kapasitet på Desire og Legend?

 

huff, håper ikke du har blitt skremt pga snakk om batteri.

Det er snakk om en kraftplugg som må tilpasses ditt behov, og mulighet for ladning.

Vær trygg min gode tviler, denne kraftpluggen vil ikke skuffe. Promise

 

Snø

Lenke til kommentar

Hmm.

Jeg har nå to ganger opplevd FC på selve Sense (process com.htc.launcher). Det liker jeg dårlig. Telefonen tar seg opp igjen, men man ser at hele desktopen forsvinner (ser kun bakgrunnsbildet) mens en slik venteboks snurrer en liten stund, og så er alt oppe igjen.

 

Skulle gjerne visst hva som forårsaker dette. Den andre gangen det skjedde var det når jeg trykket på back-knappen (den fysiske) når jeg var i nettleseren. Jeg har ikke installert mye på telefonen, og har ingen aktive taskkillers heller.

 

Det som også har skjedd to ganger, er at folk har prøvd å ringe meg og kommet direkte på mobilsvar, selv om jeg ikke har sittet i telefonen. Den andre gangen dette skjedde er det mulig at det sammenfalt med FCen på Sense, men jeg er ikke helt sikker.

 

At samtaler går direkte til mobilsvar sliter jeg også mye med på min hero. Tydelig at det er noe med android som gjør dette, eventuelt sense. Skjer flere ganger for dagen at jeg får inn tekstmelding fra mobilsvar med folk som har prøvd å nå meg, dette til tross for at tlf har lagt ubrukt i lommen.

 

Nå henter jeg nok desire på posten i dag, og håper virkelig ikke at det samme problemet er med denne tlf også, for det er en utrolig irriterende og unødvendig feil.

 

FC på sense får jeg nå og da, uten å vite hvorfor jeg får det. Skjer forøvrig relativt ofte med sms programmet jeg bruker også.

Ok, da er altså ikke dette et helt ukjent problem. Greit å vite, selv om det ikke hjelper på selve problemet. Du får holde oss oppdatert med dine erfaringer med Desire, siden du har erfaring fra Android-universet.

Lenke til kommentar

Yxflash virker, men siden vi ikke har tilgang til fullversjonen her i Norge, blir det litt begrenset. HTC skal visstnok komme med en oppdatering snart som gir støtte for DivX/XviD.

 

Det er fullt mulig å kjøpe yxflash via hjemmesiden til leverandøren, du taster inn en kode for å gjøre programmet til fullversjon.

Lenke til kommentar

MIn erfaring er at batteritiden er katastrofalt dårlig. Vurderer å kvitte meg med den, kan ikke ha en telefon som må lades 2 ganger om dagen. Dette er altfor svakt htc.

 

Kan ikke dømme batteritiden etter første lading, da :hmm: Alternativt må du kjøpe deg noe annet enn en smarttelefon med stor skjerm.

 

Ladet ikke fullt før etter ca 1 døgns bruk og klattlading. Batteriet holdt etter det ca 1 døgn med rundt 30 min samtale og 2,5 - 3 timer browsing, spill og moro.

Bluetooth og WiFi var stort sett avslått.

Dette er ikke noe værre en min gamle TYTN II, og jeg regner med at det blir enda bedre etter et par ladinger til.

Lenke til kommentar

Etter to timer er dette førsteinntrykket:

 

Utrolig "smooth" og kompakt telefon. Rask og uten lagging. Skjermen er presis og responsiv. Exchange fungerer 100% med full synk av kontakter, epost og kalender. Har vært ute i sol med den og jeg fikk ikke inntrykk av at den er noe dårligere i sollys enn Hero. Er dette et tilfelle av "amoled skal være dårligere i sollys så da er den det?"

 

Jeg hadde bestemt meg på forhånd for å komme med minst to negative ting med den. Jeg sliter virkelig med å finne noe jeg ikke liker. Det eneste måtte være at jeg ikke får til å vise kalenderhendelser på førstesiden slik som jeg hadde på hero. Satser på at det er en innstilling jeg ikke har fått til.

 

Ellers vil jeg trekke frem at touch diamond hadde lys i laderen der teksten "htc" lyste med varierende lysstyrke mens man lader. En så fiffig detalj skulle jeg gjerne hatt på denne også.

 

 

Som dere skjønner er det ikke mye å klage på foreløpig....

 

I forhold til X10 vil jeg si at X10 er en terningkast 3 mens dette er en klar 6. Først og fremst på grunn av at X10 for meg fremstår som en hero i litt større innpakning minus sense. Scape ditt og scape datt ga ikke meg noe i alle fall. Desire er hakket mer responsiv, den har herlige sense , android 2.1 og den kjennes gjennomsolid ut. Litt mer slark på X10. Prisen på X10 er også minst 1500 kroner for høy etter mitt syn.

 

Det er min subjektive mening basert på 2 dager med X10 og 2 timer med Desire. Jeg angrer altså ikke på at jeg valgte Desire.

 

 

redigert: når det gjelder batteritid så har min vært i bruk i 2 timer nå. Med wifi, bt flere samtaler og exchange synk. Batteriet er fortsatt fullt oppladet. Tror det er lurt å gi batteriet noen dager med bruk og lading før man konkluderer med god eller dårlig batterikapasitet. Vi har erfart her at med flere like telefoner og omtrent likt bruk så er brukstiden før man må lade svært forskjellig. Selv med like telefoner som er kjøpt samtidig. Dette jevner seg imidlertid ut etter hvert. (noen dager med aktivt bruk)

Svar på dette med kalender på "home-screen"!

Stå på "home-screen", trykk plusstegne eller hold og velg widget. Velg deretter kalender (HTC) og bla deg frem til den siste (tredje av tre mulige). Da får man frem neste avtale.

 

 

Ellers må jeg si jeg er veldig fornøyd med telefonen. Ikke helt blitt vant til følsomheten på skjermen, i og med at jeg hadde en HTC TD2 før, så jeg har litt lett for å komme borti.

Ellers kommer jeg nok i første omgang å gå for SurfPrat M fra Telenor for å sjekke hvor lenge 500mb holder (har aldri fått testet dette ut før).

Ellers irriterer det meg litt at ikke øreproppene virker til WiMP (tenker da på knappene som pause og play), øreproppene er dessuten veldig store for meg så jeg vil muligens prøve Apple sine.

Jeg har heller ingen problemer med verken WiFi eller dette med facebook-kontakter som noen har klaget på.

Batteritiden er også litt tidlig å klage på men den ser ikke noe spesielt dårlig ut så langt.

 

 

Edit: Ellers må jeg si at jeg er imponert over iPhone's nettleser. Så akkurat en video fra pocketnow.com som sammenlignet surfehastighet mellom iPhone, Desire og HD2. Desire vant, men iPhone var ikke langt bak og den er snart ett år. Jeg er imponert over Apple her.

 

Edit 2: Noen som vet om det mulig å endre fra .com til .no på tastaturet når man er på internett?

 

Edit 3: Hva mener folk når man sier; "jeg har hatt på gps"? Hva vil det si at man har det på?

Endret av VistaX
Lenke til kommentar

Vet noen om det er mulig å selektere ut facebook kontaktene man ønsker/ikke ønsker å ha i "telefonlisten" på mobilen. Har ikke bruk for alle vennene fra facebook og inn på telefonlisten.

 

Også lurer jeg på om hvordan dere som har kjøpt desire synes det fungerer på internett surfing. Jeg har tidligere hatt iphone og ipod touch og hvis desire er like god til internett holder det for meg.

Lenke til kommentar

Vet noen om det er mulig å selektere ut facebook kontaktene man ønsker/ikke ønsker å ha i "telefonlisten" på mobilen. Har ikke bruk for alle vennene fra facebook og inn på telefonlisten.

 

Nøyaktig samme lurer jeg på!

Og en ting til: Før Desire hadde jeg en HTC HD2, og jeg brukte en eller annen versjon av Opera som nettleser ihvertfall. Uansett, når jeg skulle zoome med den, kunne jeg enten dobbeltklikke, eller bruke begge fingrene og dra dem ifra hverandre, som dere skjønner.

Jeg lasta ned Opera 5 eller no, for android, men på denne funker bare dobbeltklikk zoominga. Må si den pinch zoominga er ganske hardt savnet.

Mulig dette var et tåpelig og dumt spørsmål, men om noen kan hjelpe, så tusen takk!

Lenke til kommentar

Powerknappen plager meg ikke så mye.. litt tungvint, men blir vel en vanesak antar jeg.. problemet er batteriet..

 

Har gått fra en Nokia E51 hvor batteriet holdt i 100 år før man måtte tenke på å finne frem en lader, til nå, ja, hvor man kanskje må lade et par ganger om dagen.. og det er uten å bruke den..

 

Ja jeg gikk også fra E51 og til Desire. E51 holdt i mange dager, denne må kanskje lades 2 ganger om dagen. Hadde jeg visst dette hadde jeg ikke kjøpt den tror jeg. Nå må man faktisk planlegge osv når man skal sove: "hmm, la meg se, hva slags applikasjon må jeg slå av nå, hvor mye datatrafikk skal den få lov til å bruke, hmmmm *gruble gruble*".... Blir for dumt.

 

Jeg kommer også fra E51. Med 1,5 timer podcast lytting (Bluetooth A2DP hodetelefoner), så holdt den mer enn én dag, men vanligvis mindre enn to dager. Dermed ble det til at jeg ladet stort sett hver dag. Dette var med et forholdsvis nykjøpt originalbatteri.

 

Nå har jeg bare hatt Desire ett døgn, men vil ikke bli overrasket om den holder minst like lenge som E51 *med samme bruksmønster*, men vi får se.

Lenke til kommentar

Ok. I mitt tilfelle ville MMS blitt deaktivert, siden jeg bruker kun ett APN til både data og MMS (slik som Telenor beskriver på sin supportside).

 

Men jeg ser fremdeles ikke hva APNdroid har å tilføre meg, så det betyr uansett ingenting.

Mener at det går an å lage et oppsett med to APN, slik at det blir å virke. Dette kan være svært bra hvis man har begrenset internett. Da kan man bruke APNDroid i samspill med 3G Watchdog, og deaktivere internett når grensen er nådd.

 

 

Er det mulig at batteritiden kan bli bedre ved en eventuell fremtidig software-oppgradering? Vurderer frem og tilbake om jeg skal gå for Desire eller ikke. Noen som har erfaring med eller link til en sammenligning av batteri kapasitet på Desire og Legend?

Ja, batteritiden kan bli bedre. Er snakk om optimalisering av kode samt andre endringer. Tilbakemeldinger fra brukere tyder på at den siste oppdateringen har gitt bedre batteritid.

 

Det er fullt mulig å kjøpe yxflash via hjemmesiden til leverandøren, du taster inn en kode for å gjøre programmet til fullversjon.

Det var jeg ikke klar over, takk for tipset!

 

 

Edit: Ellers må jeg si at jeg er imponert over iPhone's nettleser. Så akkurat en video fra pocketnow.com som sammenlignet surfehastighet mellom iPhone, Desire og HD2. Desire vant, men iPhone var ikke langt bak og den er snart ett år. Jeg er imponert over Apple her.

 

Edit 2: Noen som vet om det mulig å endre fra .com til .no på tastaturet når man er på internett?

 

Edit 3: Hva mener folk når man sier; "jeg har hatt på gps"? Hva vil det si at man har det på?

1. De har en stor fordel med at de slipper å legge opp til at programkoden må kunne brukes på andre enheter. Apple har til nå tre versjoner av iPhone, alle er ganske identisk. Men jo, browseren er imponerende.

2. Hvis du endrer til norsk språk på telefonen blir det endret. Du kan også laste ned den modifiserte versjonen av Touch Input fra xda-dev, og velge selv hvilket språk du vil ha på tastaturet.

3. Regner med at det vil si at de aktivt har brukt den. Jeg har GPS tilgjengelig hele tiden, i den forstand at den er på, men ikke aktivert. Jeg har med andre ord ingen satelitt i notificationbaren.

Lenke til kommentar

Vil si at mange er er for strenge når dere vurderer telefonen. Prøvde den i maks 5 min totalt til en fyr på skolen og jeg var strålende fornøyd med de 5 min. Rask, responsiv, ganske god i sollys. Det var det eneste jeg fikk testet ettersom min kommer imorgen. Batteritiden kan forklares så enkelt som at dere enten bruker den for mye, eller har aktivert for mange widgets. Batteritiden vil øke etterhvert. HTC er et godt selskap som lager etter min mening verdens beste touch og smart telefoner. SE, Nokia etc. er mange nivå under HTC.

 

 

Når Paul får rootet telefonen og det kommer custom ROMs så vil batteritiden sikkert øke ettersom de tweaker den en del. Du vil også få muligheten til å klokke ned prosessorhastigheten når telefonen er i dvale som vil spare mye batteri.

 

 

Ja, jeg har god erfaring med Android. Har prøvd 1.5, 2.0 og 2.1 på min Hero og var strålende fornøyd, har prøvd mange forskjellige ROMs og jeg har sett hva utviklerne klarer å gjøre. Mange har økt ytelsen en god del og økt batterilevetiden.

Endret av Jeppfi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...