Gå til innhold

Gode minner Pokemon....


Anbefalte innlegg

Eg husker dagen endå når eg rusla ned trappa kl 8 om morgoen for og sjå TV2 Barne TV. Men det var eit nytt program på TV-en. Det var Pokemon. Eg vart ganske hekta på denne serien. Fulgte med kvar helg når Pokemon gjekk på TV-en.

 

Så skuffet TV2 meg når Pokemon League skulle begynne. TV2 fant ut at dei skal starter på nytt fra episode 1. Det var krise! Husker moren min trøstet meg ned med at Pokemon League kjem den. Først vert det replay sån at alle barna skal få fulge med. Eg kunne ikkje vere egoist og såg hele serien på nytt. Men TV2 bestemte seg igjen for og vise replay før Pokemon League skulle begynne!

 

Der sluttet brått Pokemon perioden min og evig hat mot kannalen TV2 startet.

 

No er det, mangen år siden. Kjøpte tilfeldig Pokemon Soulsilver (Blander veldig for Silver Soul (Gintama) og Soul Silver) Der at pokemon verden ikkje var lengre 151 pokemons. Men nesten 500 no. (Tru det er 493...) Eg var ganske udatert når eg ikkje har spilt Pokemon siden Blue, Red og Yellow på GBA.

 

Eg bestemte meg for og sjå på Pokemon igjen. Tru det eller ikkje... EG LIKTE DA! Har ikkje storkosa meg sån på lenge... Har no sett 12 episode og gleder meg som ein unge til Pokemon League. Denne gangen kjem ikkje TV2 i vegen for meg!

 

Litt snålig at interessen for denne serien dirrer forsatt i hove på denne stakkars karen. Andre som funnet seg tilbake til gamle serie som gjekk på TV-en?

Endret av Tj-nome
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følge wiki er det 13 filmer. Må si ærligt at eg har aldrig sett ein pokemon film... Husker at den første gjekk på Kino her heime, men så hadde eg vannkopper eller noko. Slikt at eg ikkje kunne kom ned og sjå på filmen. Typisk at Kino salen og vise filmen ein veke når eg ligge sjuk heime.

 

Men filmen skal eg sjå! Må nett komme meg til Leaguen som eg gleder meg så felt til! Men arg at eksamen er rett rundt hjørne!

Lenke til kommentar

Pokemon 1 og 2 er jo fullstendig fantastisk! :D

 

Har kun filmen på eng. Men har vertfall heile season 1 på norsk til Pokemon League. VHS! Så har koblet til gamle VHS til maskinen til prosjektoren og lyse det opp på lerretet

 

Da er KONGE! Må si at det blir lite matematikk på meg før eksamen :blush:

Lenke til kommentar

Jeg fikk så stort pokemon-sug for en måneds tid siden at jeg like godt satte på Pokemon Snap på Project 64, for noen herlige minner, og for et spill!

 

Husker også jeg var så fan at jeg fulgte med hele tiden på serier, brukte alle sparepengene mine på spillekort og figurer, kjøpte filmer, spill, og offisielle pokemon cd-plater.

For å ikke glemme et karneval jeg skulle på, og da måtte jeg selvfølgelig få bestemor til å sy meg et kostyme som gjorde at jeg ligner på Pikachu :D

 

Jeg savner den tiden....

Lenke til kommentar

Jeg fikk så stort pokemon-sug for en måneds tid siden at jeg like godt satte på Pokemon Snap på Project 64, for noen herlige minner, og for et spill!

 

Husker også jeg var så fan at jeg fulgte med hele tiden på serier, brukte alle sparepengene mine på spillekort og figurer, kjøpte filmer, spill, og offisielle pokemon cd-plater.

For å ikke glemme et karneval jeg skulle på, og da måtte jeg selvfølgelig få bestemor til å sy meg et kostyme som gjorde at jeg ligner på Pikachu :D

 

Jeg savner den tiden....

 

Du er ikkje den einaste med Pikachu kostyme :blush:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har selv sett alle 12 sesongene/alle 619 episodene, og det er stor forskjell mellom sesong 1 og 12 i animerte delen. Mye bedre "grafikk" i de siste sesongene.

 

Men liker ikke storyen i de nye. I starten av hver generasjon(Kanto, Jotho, Hoen, Sinnoh).

Ash har slått 36 gymmer, deltatt i 3 ligaer og vunnet Orenge Island Leauge + Battle Frontier, men har blir fremdeles sett på som en "noob"/nybegynner i starten hver gang.

Selv Pikachu som han har hatt i mange år, og burde vært i lvl. 100 for lengst, taper mot de første gymmene. Hater også at han alltid etterlater alle pokemonene sine untatt Pikachu (og Aipom en gang).

Ville vært gøy om han i en sesong tok alle sine 7 beste med på en ny tur/generasjon og brukte de beste hele tiden.

 

Vet at det er lagd sånn fordi ellers ville det ikke gått, men blir irretert av det uansett :/

 

Ny pokemon-serie til høsten da, 5. generasjon, "Pokemon Black & White", nye pokemoner, personer og sted.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Eg har sett litt pokemon i det siste, men kun komt meg til sesong 3. Er kos hittil, eg trur eg såg til sesong 6-7 når det gjekk på TV2 for 5-6 år sidan. Det er fortsatt nokre få episoder eg hugsar frå eg var liten, som då butterfree reiste eller då ash fanga treecko.

Musikken frå mystery dungeon blue vekkjer ein del minner også. Det er ikkje så lenge sidan, men eg sleit nesten ut DS'en når det kom ut.

Lenke til kommentar

Første Pokemon filmen=Masterpiece.

Du kunne ikke sagt det bedre.

Husker første gangen jeg så den første filmen, måtte kjøpe den på VHS, men det var vel tross alt den første gangen i mitt liv at jeg fikk se "epic moments"...

Fill lyst til å se den på nytt nå, tror jeg skal det, har jo ferie :blush:

 

Angrer ikke på at jeg tok en titt inn her :w00t:

Lenke til kommentar

Er helt fantastisk, eneste som plager meg er at jeg ikke finner serien på norsk. Engelsk har plagsomme stemmer og japanske har andre navn på personene :(

Rofl, jeg har den på VHS, Norsk.

Hmm, ikke for å tulle, men vet nesten ikke om jeg klarer å få filmen ut av kasetten jeg o.O, kan hende at vi faktisk har en VHS spiller et eller annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...