Gå til innhold

Gode minner Pokemon....


Anbefalte innlegg

En ting skal den japanske utgaven i hvert fall ha: åpningen er noe som bare kan beskrives med ordene "Funky fresh".

 

http://www.youtube.com/watch?v=YccRkk4-TA4

 

Det de fleste glemmer å nevne er også spillene, den virkelig gullgruven til Pokemon. Har 400 timer både på Blue og Gold, og cirka halvparten på Sapphire. Etter det sluttet på en måte eventyret for meg som ubeseiret trener (blir jeg mester da?:D). Har sett de første sesongene som gikk når det var populært i Norge, og en til der May er med, på tysk. Og selvsagt de 3 første filmene, der favoritten er nummer 2.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Pokemon er ELSK. For å være ærlig foretrekker jeg det på originalspråket med tekst, men ser ikke ut til å finne det noen steder. Dub er som regel dårlig, men for Pokemon er det ganske greit, fordi de ikke har forandret så ALTFOR mye på det.

 

Ellers tror jeg at jeg bare får nøye meg med engelsk dub til jeg finner japansk med tekst. De nyeste filmene hadde japansk med engelsk tekst, men de er vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pokemon for min del, har det vert noe av det som har hatt mest innvirkning på barndommen min, jeg har vel rundt 400 pokemonkort, flere filmer, og brukt utallige timer på det. Jeg lurer på hvor mye penger jeg har brukt på kort og hvor mange de eg har nå som det er jeg som har kjøpt, over halvparten har jeg nok vunnet eller byttet til meg. Jeg har vel sett nesten alle de første episodene og de første filmene. I tilleg har jeg vel runda Pokemon Gult 5-6 ganger, for en utrolig følelse det var å klare å ta Gary den første gangen.

Gull har jeg vel og også runda 3-4 ganger, utrolig følelse å ta ut Lance sine dragon pokemons, og komme inn i pokemon hall of fame. Nå nylig fikk jeg lagt in Leaf Green på mobilen, og har nå tatt leagen og har Zapdos som høgeste lvl i 63.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Ah mange gode minner her.

 

Minnene som varmer meg mest er fra når vi var på klassetur til en hytte midt på vinteren på ungdomskolen, etter vi fikk forbud mot å bruke motorsag og snøscooteren hadde vi ingenting å finne på så jeg og en kompis som hadde Gameboy color startet et eventyr hver jeg med bulbasaur og han med Squirtle hvor vi kjempet mot hverandre og hadde flere kamper underveis i storyn. Hadde en kabel som vi kunne koble gameboyene mot hverandre og spille multiplayer. Det å konkurrere mot en real life kompis gjorde spillet mye mer levende :)

 

Det andre minnet er i Australia som 13 åring og se en Pokemon film på Kino, hadde hele salen for meg selv med masse snacks, det var helt epic.

 

Pokemon stadium har også gitt meg masse gode minner med kompiser i over 5 år vi spillte de minigamesn kompetitivt mot hverandre :D Ah good times

 

Har også et minne fra militæret hvor jeg og en annen kompis leide en Pokemon film når det var finale i champions league og vi tok TV stua før fotball entusiastene fikk mulighet til å kapre TV'n. Å se ansiktene deres når de ikke fikk set champions league eller fifa whatever pga Pokemon var priceless :D

Endret av Gunman1986
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...