Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Kommer så garantert til å få høre det nå men..

 

Minecraft har blitt KJEDELIG.

 

Så og si alle updates siden "Adventure update" har tatt minecraft i nøyaktig motsatt rettning en det jeg håpet spillet skulle. Og hver gang det kommer en update som skal "ta spillet tilbake til gamle røtter/vanskelighet" så blir jeg dypt skuffet. Det finnes ingen utfordring i spillet. Det er langt mellom oppdateringene, og det som kommer i oppdateringene er stort sett selvutvikla versjoner av gamle populære mods.

 

Finner heller ingen gode servere lenger. Enten er de for strenge og har ingen spillere, eller så er det for løssluppent på regler med for mange spillere (ofte drittunger).

 

Har flere ganger de siste halvåret forsøkt å komme meg tilbake i spillet, ved å starte nye verdener, testet seeds som så bra ut, spilt flere coustum maps og forsøkt meg på servere og å holde min egen server. Men akk ei. resultater er det samme hver gang.. Får lysten tilbake i ca 2-3 dager..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Helt enig at Minecraft blir bare kjedeligere og kjedeligere.

Savner helt ekstremt den følelsen som jeg hadde i BETA 1.7.3, der alt var så gøy.

 

Problemet er at hvis jeg går tilbake til 1.7.3, så er det masse bugs der, som er veldig irriterende.

 

Har spilt 1.7.3 siden jeg begynte å spille MC, av to grunner:

 

1. PC'en min takler bare 1.7.3 og eldre (Min tidligere PC var en gammel dritt)

 

2. Og jeg datt av lasset med oppdatering 1.8.1. Etter denne kjørte Minecraft seg litt ut i feil spor. Har prøvd nyere, men går alltid tilbake til 1.7.3.

Lenke til kommentar

Minecraft har blitt kjedeligere. Det er greit med meir innhold (sjølv om enkelte nok vil påstå at det strider litt mot det superenkle konseptet som Minecraft bygger på), men eg synest også at ein i stor grad dilter etter poppulære mods utan å bringe noke særlig spennande til spelet.

 

Dei siste oppdateringane har også vært prega av at det nye innholdet berre er av små finurligheiter som dei fleste spelerane ikkje kjem til å bruke mykje tid på. I staden så burde dei enten fokusere på bug-fixes og optimalisering, eller så burde ein legge til større utfordringer som gjer spelet meir interesant.

 

 

Eg ser blandt anna at survival versjonen ligger inne i ei identitetskrise der ein ikkje heilt veit korleis den skal utviklast vidare. Her burde ein enten gå fullt ut på overlevelsesbiten med å legge inn farer rundt kvart hjørne og behov for både mat, drikke, husly og varme. Eller så burde dei bygge vidare på den rettninga som dei per i dag ser ut til å gå for, adventure sjangeren.

 

Minecraft starta som eit reint bygge spel, deretter blei det meir bygging og utforskning, så la ein til litt fiender. Men deretter så har det vært så mange personer inne i bildet at Minecraft har blitt ein blanding av mange sjangere der ingen av sjangerane er spesielt gode.

Spelet er for innholdslaust til å være eit godt adventure-spel, kampsystemet er for dårlig til å være eit godt action-spel, byggemuligheitene er for begrensa til å være eit godt bygge-spel, osv.

 

Men det skal uansett bli spennande å sjå korleis Minecraft kjem til å utvikle seg.

Lenke til kommentar

Dere har ikke prøvd og kjøre inn noen mods da?

Ta en titt på FTB, se om det er noe dere liker der.

 

Prøvd flere mods, men alle sliter også med identitet. Man får magi, teknikk, produksjon og utforsking inn i en og samme pakke, der alle drives av hver sin energitype og krever latterlig med ressurser. Det er gøy i 5-6 timer, men da har man det som trengs til å starte masseproduksjon og maskineri så alt går av seg selv, og vips så har man ingenting å gjøre igjen

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

hei folkens. Jeg har drevet litt med vanilla minecraft (snapshots) nå i det siste, og kom idag ut med en ny episoden: http://www.youtube.com/watch?v=k4xaC-WQrRI .

 

 

 

Vurderer nå å starte opp med noe modspacks spilling, og tenkte litt på yogscast Moonquest (modsene, en samling med galacticcraft etc). Er dette en grei modpack eller? Om det er noen som vil joine på litt spilling på yt, med MC en gang er det også bare å si i fra. ;)

Lenke til kommentar

lakusland;
serveren drives av Lakus som er forumsveileder på serveren.


selve serveren består av en god del forumfolk..
verdenen ble nylig resetta, så alle har startet fra scratch igjen.
dette er pga. patch 1.7 og de nye biomene som legges til.
hovedverden er survival, med en liten tilleggsverden som er i creative.

alt står bedre forklart her.
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1427705


De fleste serverene jeg legger til er enten døde eller ingen liv.

 

 

Noen som har lyst på en noob på serveren deres?

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...