Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i det. Men så har ikke jeg så mye minecraft diskusjon å bidra med heller da. Dessuten så har jo ikke minecraft så mye innhold utover det spillerne lager selv, så det er liksom ikke så mye å diskutere, føler jeg. Ikke har vi på diskusjon.no en felles server som vi spiller på heller (har det noen gang vært det?), spillerne er mye mer spredt rundt. De som henger her henger da i de ulike servertrådene.

Lenke til kommentar

Sitter og skal kombinere to ulike circuits til en her. Den ene er en stackable double piston extender, vertikal. De står 2x2, funker fint alene.

 

MEN, så kommer det trickye. De 12 blockene, altså 8 pistons og 4 blocks, skal trekkes til side av det meget simple sliding door prinsippet, stacket likt for å ta alle blocker, selvsagt.

 

Problemet er at sliding doors-circuiten må slås av sist, og slås på først. Noen tanker på hvordan jeg kan gjøre dette?

 

Prøvde med tre dioder, to på rad, en ved siden, så du får mer delay av enn på. Men det blir ikke rett det heller.

 

Så må vel ty til mer avanserte gates og minnecircuits for å få det til.

Lenke til kommentar

Hva er Tekkit egentlig?

Tekkit er en modpack til Minecraft der de har lagt inn alle de mest kjente modsa, som for eksempel Industrial Craft.

kjedlig svar, men google er din venn, og finner som oftest svaret fortere enn det meste annet ; )

Vel, jeg spurte her nettopp fordi jeg ville ha deres anbefalinger. Mange servere som ikke "annonserer" seg like godt, så det blir vanskelig å finne. Dessuten kan jeg ikke finne ut hvordan miljøet og folka er på de ulike serverne ved hjelp av Google. Derfor spør jeg her.

 

Enig i det. Men så har ikke jeg så mye minecraft diskusjon å bidra med heller da. Dessuten så har jo ikke minecraft så mye innhold utover det spillerne lager selv, så det er liksom ikke så mye å diskutere, føler jeg. Ikke har vi på diskusjon.no en felles server som vi spiller på heller (har det noen gang vært det?), spillerne er mye mer spredt rundt. De som henger her henger da i de ulike servertrådene.

Men da er det jammen meg på tide at vi skaffer oss en, da!

Endret av Bysno
Lenke til kommentar

Ikke for å drive reklame eller noe, men som svigermors drøm sa så er serveren min allerede for det meste befolket av folk herifra.

 

Problemet med å "samle alle" er at alle har ulike preferanser. Noen liker vanilla, noen liker PVP, creative, FTB, adventure maps osv.

Lenke til kommentar

Problemet er at sliding doors-circuiten må slås av sist, og slås på først. Noen tanker på hvordan jeg kan gjøre dette?

 

Prøvde med tre dioder, to på rad, en ved siden, så du får mer delay av enn på. Men det blir ikke rett det heller.

 

Har du en World fil, så kan jeg prøve: )

Vanskelig å forklare med ord.

Lenke til kommentar

Ikke har vi på diskusjon.no en felles server som vi spiller på heller (har det noen gang vært det?), spillerne er mye mer spredt rundt. De som henger her henger da i de ulike servertrådene.

jeg kan sette opp en server for diskusjon.no (også hoste den)

Endret av Sverre26
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...