Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Det ble dag åpna jeg døra og løp mot nærmeste tre for å hogge til meg masse ved. Bare noen få meter utforbi ble jeg angrepet av en edderkopp. WTF?! gjør jeg nå?

Edderkopper er harmløse på dagen, så lenge du ikke angriper dem.

Regner med du sprang ut i overgangen natt -> dag , og at det var grunnen til at edderkoppen angrep. Med mindre du faktisk angrep først da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multiplayeren er nogenlunde handicappet per dags dato. Enda flere bugs enn SMP, mange funksjoner som ikke funker (Mobs og Minecarts er to vesentlige).. ENDA! Det ryktes i at Halloween oppdateringen kommer med gull og grønne skoger til Multiplayeren.

 

Men for all del, elsker multiplayer fordiom. Er veldig koselig å være sosial samtidig som man bygger ting sammen med andre.

 

Ok, tenker bare at det føles litt mer "fornuftig" å bruke flerfoldige timer på å lage svære miner og bygninger hvis du er i multiplayer enn i singleplayer. Regner med det ikke går ann å eksportere singleplayerverdenen til multiplayer på noen måte?

Lenke til kommentar

Mener at det skal gå an å eksportere, om du googler litt eller søker på minecraftforum.net så skal du nok finne svar på hvordan. Under forumdelen "Sosial Spilling" er det en del norske MC servere som har tråder, om du er nysgjerrig så er det en fin måte å teste MP på. Om ikke så er det store forumtråder på andre plasser hvor du kan lete etter servere å spille på.

Lenke til kommentar

Jeg ble angrepet midt på lyse dagen av edderkopper, så de angriper på dagen også.

Det skal de absolutt ikke gjøre. Aldri skjedd hos meg, og det backes opp her http://www.minecraftwiki.net/wiki/Spider#Spiders.

 

Forklaringen kan være at de jaget deg (gjennom en vegg, på et tak etc.) før det skiftet fra natt til dag. Da vil de tydeligvis fortsette å jage deg når det blir dag.

En edderkopp som trasker rundt uten å ha vært i kontakt med deg skal ikke angripe på dagtid med mindre du angriper først.

 

Edderkopper på dagtid må forresten overleve natten. De spawner ikke på dagtid på samme måte som andre dyr.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke oppgraderingene. Gullhakka er jo dårlig. Dessuten får jeg nesten aldri thorium fra de grønne steinene. 1 av 15. Dårlig med iron så gruva blir bare løp og hopp. Kan jo bygge lave steiner, men da blir det ekstra mye graving for takhøyden blir for lav.

Thorium? Grønne steiner?

 

Gull er ubrukelig som verktøy. Kun til pynt.

 

Du kan jo bygge trapper hvis halfsteps passer dårlig.

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Stair

Lenke til kommentar

Skjønner ikke oppgraderingene. Gullhakka er jo dårlig. Dessuten får jeg nesten aldri thorium fra de grønne steinene. 1 av 15. Dårlig med iron så gruva blir bare løp og hopp. Kan jo bygge lave steiner, men da blir det ekstra mye graving for takhøyden blir for lav.

Right, gullhakka er dårligere enn wood afaik og har egentlig ingen annen nytte enn at gull ser kult ut i gullblokker.

Det finnes ikke thorium, men iron og diamond, og du trenger en iron pickaxe for å få tak i diamond. Det vil da si at du ikke kan bruke wood eller stone.

For å effektivt finne diamond og iron foreslår jeg at du leser elites of minecraft, så prøver du ut noen av forslagene de viser til (selv bruker jeg branch mining og det fungerer perfekt).

Lenke til kommentar

Pynt? Wtf is this shit.

 

Mente diamanter. De røde steinene skipper jeg også. Lagte et kompass som jeg ikke ser på en gang.

de røde greien(red stone) kan du bruke til veldig mye morro. du kan lage dører som åpner seg når du går på en plate osv. men da må man sette seg inni hvordan de funker. kan anbefalle deg å prøve det ut. ser håpløst ut, men er gøy når man klarer det :)

:)

Lenke til kommentar

Jeg ble angrepet midt på lyse dagen av edderkopper, så de angriper på dagen også.

Det skal de absolutt ikke gjøre. Aldri skjedd hos meg, og det backes opp her http://www.minecraftwiki.net/wiki/Spider#Spiders.

 

Forklaringen kan være at de jaget deg (gjennom en vegg, på et tak etc.) før det skiftet fra natt til dag. Da vil de tydeligvis fortsette å jage deg når det blir dag.

En edderkopp som trasker rundt uten å ha vært i kontakt med deg skal ikke angripe på dagtid med mindre du angriper først.

 

Edderkopper på dagtid må forresten overleve natten. De spawner ikke på dagtid på samme måte som andre dyr.

 

Så det er slik det henger på sammen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...