Gå til innhold

- Eia sprer rasisme


  

224 stemmer

  1. 1. Bør det være tillatt å publisere forskning av denne typen?

    • Ja
      214
    • Nei
      8
    • Tja...
      2


Anbefalte innlegg

Leder i SOS Rasisme/Tjen Folket, Trond Thorbjørnsen, mener Eia går langt i å antyde at menneskers skjebne er forutbestemt.

 

– Han sprer rasisme når han viser til at mørkhudede skal være dummere enn andre. Det kan fort feste seg hos folk, og som vi vet er det skumle tradisjoner for slike tankeganger, sier han til Dagbladet.

 

Det er sentralt i venstresidens filosofi at alle mennesker er like, men at kapitalismen gjør at forskjellene øker. Men hva hvis vitenskapen faktisk avdekker at gener har langt mer å si enn tidligere antatt? Bør forskningen da holdes tilbake? Bør det være tillatt å publisere forskning som kan virke støtende på mennesker?

 

http://www.tv2underholdning.no/gkn/-harald-eia-sprer-rasisme-3180532.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg mener at forskning jeg ikke liker skal holdes tilbake...Er det dette svaret du vil ha?

 

Jeg tror faktisk at den jobben SOS rasisme gjør virker imot sin hensikt. Kjenner at rasistgenene mine blir vekt til live hver gang noen av disse folkene åpner kjeften sin.

 

Btw, mye forskning viser vel at asiatere er de som har høyest IQ. Er dette med å fremme rasisme blant asiatere i forhold til den hvite mann?

Lenke til kommentar

Btw, mye forskning viser vel at asiatere er de som har høyest IQ. Er dette med å fremme rasisme blant asiatere i forhold til den hvite mann?

Rasisme mot asiatere hvertfall!

 

Men at svarte amrikanere har en snitt-IQ på 85 er bullshit så det synger etter! Små forskjeller (type 2-3 poeng) som har mye å si over tid er jeg derimot langt mer åpen for! At det er genetisk også! (Mye ny forskning som tider på at gener har mye mer å si enn tidligere antatt på mange områder)

 

Eia har vel heller ikke antydet at livet til svarte folk er forutbestemt. Han har kun sagt at de statistisk sett prosesserer informasjon tregere enn hvite. HVA F**N ER PROBLEMET HVIS DET ER SANT? SOS er på jordet!

Lenke til kommentar

Man kan ikke dømme etter gjennomsnitt!

Nei vel. Da er det vel bare å skaffe seg en pitbull til kjærledegge som kan være med barna når du er borte da eller? Eller hva med å anskaffe en border collie som sofahund i en liten leilighet hvis du skal ha en hund du ikke trenger å gå tur med?

 

For man skal jo ikke dømme etter gjennomsnittet.........

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Men at svarte amrikanere har en snitt-IQ på 85 er bullshit så det synger etter! Små forskjeller (type 2-3 poeng) som har mye å si over tid er jeg derimot langt mer åpen for! At det er genetisk også! (Mye ny forskning som tider på at gener har mye mer å si enn tidligere antatt på mange områder)

 

At afroamerikanere har et snitt på 85 må man vel nesten forvente. Gitt at det ikke har dukket opp forskning som sier at IQ er 100% genetisk determinert så er det bare å se på utdanningsnivået, inntektsnivået og leveforhold generelt(kosthold?) til veldig mange afroamerikanere. Å bo i ghettoen med dårlig utdanningstilbud danner ikke akkurat et grunnlag for å dra opp snittet.

Lenke til kommentar

Litt morsomt at Charles Murray mener at svarte har en gjennomsnittelig IQ på 85, for da Viggo Kristiansen(Baneheia-saken) ble dømt for drapene ble Kristiansen karaktisert som lettere tilbakestående av retten etter at hans IQ ble målt til 83. Murray kan like godt si at han mener at den gjennomsnittelige svarte amerikaner er lettere tilbakestående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...