Gå til innhold

- Eia sprer rasisme


  

224 stemmer

  1. 1. Bør det være tillatt å publisere forskning av denne typen?

    • Ja
      214
    • Nei
      8
    • Tja...
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vi noen eksempler på identiske IQ-tester utført på mennesker fra samme by med lik utdannelse og like foreldre?

 

1: Klima kan ha mye å si: Det er ingen hemmelighet at det er vanskeligere å tenke i varmere strøk, fordi man blir døsig av varme.

Jeg tuller ikke.

 

2: Utdannelse, og da spesielt formforståelse og tallforståelse i barndommen, kan ha mer å si enn man til nå har trodd.

 

3: Derfor trenger vi mennesker fra samme samfunnsklasse, med liknende utdannelse, som bor i liknende klima, med liknende barndom.

 

Du finner få som er mer FOR vitenskap enn meg, men du finner samtidig enda færre som er mer kritisk til KVALITETEN på vitenskapen enn meg.

 

...

Kvaliteten på "raseforskning" og IQ-tester så langt er bedriten.

Hadde den vært dårlig, hadde jeg sagt dårlig.

 

Eksepsjonell

Særdeles god

Meget god

god

Svak

Meget svak

Elendig

Bedriten <---- Her er forskningen på IQ og menneskeraser akkurat nå.

 

Norge har steget med 2 i IQ på fire år -- fra 98 i snitt til 100 i snitt.

 

Og asiatene er MEGET gode på målingene.

http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality

 

Til sist:

http://en.wikipedia.org/wiki/Heritability_of_IQ

 

IQ er delvis arvelig, men... barn av begavede foreldre er ofte mer gjennomsnittlig, og barna deres igjen nesten alltid gjennomsnittlige -- selv om begge foreldrene har like høy intelligens.

 

...

Testen nevner at eldre foreldre får smartere barn... men tar ikke hensyn til muligheten om at eldre foreldre kanskje lærer opp barne sine på en smartere måte eller at intelligente foreldre lærer barne sine opp til å bli smartere -- samt at man blir mer intelligent når man blir eldre.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
For å forstå denne besynderlige reaksjonen må vi sette oss inn i verdensbildet til den venstreintellektuelle. Hun tror at det kun finnes tre grunnleggende politiske ideologier: sosialisme (venstresiden), nazisme (høyresiden) og sosialdarwinisme (liberalisme). De fleste venstreintellektuelle klarer ikke å se noen vesensforskjell mellom nazisme og sosialdarwinisme, og derfor finnes det i realiteten kun to alternativer: sosialisme og nazisme.

 

...

Det verste er sikkert at han tror på dette selv, og at diverse andre som forguder ham OGSÅ tror dette.

Ordrett.

Lenke til kommentar

IQ er delvis arvelig, men... barn av begavede foreldre er ofte mer gjennomsnittlig, og barna deres igjen nesten alltid gjennomsnittlige -- selv om begge foreldrene har like høy intelligens.

 

...

Testen nevner at eldre foreldre får smartere barn... men tar ikke hensyn til muligheten om at eldre foreldre kanskje lærer opp barne sine på en smartere måte eller at intelligente foreldre lærer barne sine opp til å bli smartere -- samt at man blir mer intelligent når man blir eldre.

En tidligere episode av hjernevask handler om det du skriver her. Da blir det forklart at til tross for hva noen tror, så blir ikke barna særlig påvirket av foreldrene. Derfor tar man hensyn til at muligheten om at foreldre kanskje lærer oppp barna sine på en smartere måte, men det gir ikke noe utslag.

Lenke til kommentar

IQ er delvis arvelig, men... barn av begavede foreldre er ofte mer gjennomsnittlig, og barna deres igjen nesten alltid gjennomsnittlige -- selv om begge foreldrene har like høy intelligens.

 

...

Testen nevner at eldre foreldre får smartere barn... men tar ikke hensyn til muligheten om at eldre foreldre kanskje lærer opp barne sine på en smartere måte eller at intelligente foreldre lærer barne sine opp til å bli smartere -- samt at man blir mer intelligent når man blir eldre.

En tidligere episode av hjernevask handler om det du skriver her. Da blir det forklart at til tross for hva noen tror, så blir ikke barna særlig påvirket av foreldrene. Derfor tar man hensyn til at muligheten om at foreldre kanskje lærer oppp barna sine på en smartere måte, men det gir ikke noe utslag.

Dette tror jeg egentlig ikke noe serlig på. Jeg er overbevist om at foreldre spiller en stor rolle for barnet uansett. Hvorfor skulle ellers svarte i ghettoen ha så mye vanskeligere for å komme seg ut av kriminalitet og fattigdom enn hvite? Jeg tviler på at det er pga et par iq-poeng, men heller det at de vokser opp med en holdning om at politiet er deres værste fiende etc.

 

Hvem forteller deg hvordan du tenker?

Onar Åm.

Lenke til kommentar

Det er ikke forbudt å linke til eksterne kilder her på forumet. Men vi foventer de som poster her i hovedkategorien tar seg bryet med å formulere en påstand eller konkretisere hva de ønsker med innlegget, ellers blir det bare spam. Uten den egeninnsatsen kan folk trette hverandre ut med endeløse strømmer av linker til andres meninger om en sak, og det ønsker vi ikke.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slutt å gjem dere bak det argumentet, det er ikke poenget mitt! Svar meg heller på hvorfor alle mørkhudete er dumme fordi gjennomsnittet viser det.

 

Hva er det du ikke forstår med dette? Det er så enkelt som at mørkhudede i snitt har lavere IQ enn hvite, akkurat som at hvite i snitt har lavere IQ enn asiater. Det betyr ikke at alle hvite er dummere enn alle asiater, det betyr heller ikke at alle mørkhudede er dummere enn asiater, men i snitt så er asiater smartere enn oss alle. Det er på ingen måte noe mål på kunnskapsnivå, men et mål på prosesseringsevnen.

 

Det har seg nemlig slik at det er fysiske forskjeller på hjernene til de forskjellige "menneskerasene", både størrelse og konsentrasjonen av forskjellige celler og reseptore. I tillegg så har det seg slik at det ene ikke nødvendigvis er bedre enn det andre, noe de som er PKere er veldig opptatt av, de som ser på forskningen og registrerer og ikke minst godtar at det er slik, trekker på skuldrene og går videre, mens enkelte skal hause opp stemningen og referere til nazisme, undermennesker osv. Jeg ser ikke på meg selv som noe undermenneske i forhold til asiater, jeg ser heller ikke på meg selv som noe overmenneske i forhold til mørkhudede - jeg er bare annerledes.

Lenke til kommentar

Dette tror jeg egentlig ikke noe serlig på. Jeg er overbevist om at foreldre spiller en stor rolle for barnet uansett. Hvorfor skulle ellers svarte i ghettoen ha så mye vanskeligere for å komme seg ut av kriminalitet og fattigdom enn hvite? Jeg tviler på at det er pga et par iq-poeng, men heller det at de vokser opp med en holdning om at politiet er deres værste fiende etc.

Neivel, heldigvis slipper jeg å forholde meg til hva andre tror om det. Det kom klart frem i Hjernevask at dette var tilfelle, men at forskere lenge har hatt politiske motiver for å undertrykke dette.

 

Hvorfor svarte i ghettoen har vanskeligheter? Det behøver ikke å ha med IQ å gjøre, det kan være andre faktorer som lar seg påvirke av foreldrene. Husk, det er ingen som mener at foreldrene ikke påvirker barna sine, det ble bare slått fast at IQ ikke noe man lærer under oppvekst, men noe man arver biologisk. På den måten kan man også spekulere i om noen folk som skiller seg statistisk i kriminalitet. Det er ikke så interessant for meg eller på dette nivået.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neivel, heldigvis slipper jeg å forholde meg til hva andre tror om det. Det kom klart frem i Hjernevask at dette var tilfelle, men at forskere lenge har hatt politiske motiver for å undertrykke dette.

Jepp, nettopp fordi at antirasistene har en lei tendens til å forsøke å undertrykke forskning, på samme måte som kreasjonister gjør det. Det er som om at de mener at kunnskap er farlig. Det å være politisk korrekt, går over alle støvelskaft i slike sammenhenger.

 

Hvorfor svarte i ghettoen har vanskeligheter? Det behøver ikke å ha med IQ å gjøre, det kan være andre faktorer som lar seg påvirke av foreldrene. Husk, det er ingen som mener at foreldrene ikke påvirker barna sine, det ble bare slått fast at IQ ikke noe man lærer under oppvekst, men noe man arver biologisk. På den måten kan man også spekulere i om noen folk som skiller seg statistisk i kriminalitet. Det er ikke så interessant for meg eller på dette nivået.

Som du nevner så er det mange ting som påvirker dette og at det ikke nødvendigvis er IQ som påvirker om de når frem her i livet eller ikke.

 

Det er problematisk, da oppvekstvilkårene gjerne er dårligere enn for overklassen, dårligere helsetilbud, skoletilbud og jobbtilbud. Mange havner gjerne på hjørnet for å selge dop for den lokale dealeren, i svært ung alder. Nettopp fordi foreldrene ikke eier nåla i veggen. Det legger ikke akkurat til rette for å få en skikkelig utdannelse, selv om du har jævlig godt genetisk grunnlag for det.

 

Vi vet jo f.eks at gutter generelt sett er mer aggressive og at testosteron er en av faktorene som fører til denne aggresjonen. Produksjonen av testosteron, styres også av genene og er arvelig. I tillegg vil miljøet ha mye å si her, men gutter med høyt testosteronnivå, vil i større grad trigges til aggresivt reaksjonsmønster enn gutter som ikke har så høyt testosteronnivå. (Isolert sett.) Det er mange andre faktorer som spiller inn selvsagt, så det er for enkelt å se på testosteronnivå og si at den ene er voldelig mens den andre ikke er det, men har man høyt testosteronnivå, så er man isolert sett, altså om man ser bort fra alle andre faktorer, høyere aggresjonsnivå.

Lenke til kommentar

Så lenge den empiriske vitenskapen som er brukt til å kome til ein slik konklusjon er grunndig gjennomført og kontrollert for feil eller alvorlege mangler ser eg ingen grunn til å halde den skjult, som med all anna vitenskap.

Noko av det mest sentrale her blir kvaliteten på IQ-testane og skikkeleg kontroll av gruppene som blir testa.

Lenke til kommentar

Asiatene er ikke smartere enn oss hvite. Vi fant opp atombomben først og utslettet byenbe deres i 1945.

 

Har mine tvil om at du ga så mange bidrag innenfor dette feltet av fysikk.

Jeg kan jo ta feil dog, men jeg anser sannsynligheten liten....

 

Boink

 

Og ditt bidrag er også lik null, , men hva har det med saken å gjøre? Ikke en dritt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...