Gå til innhold

Kom med din beste vits


korehoret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mens vi er i gang:

Det var en gang en neger som gikk tur i ørkenen. Plutselig måtte han sånn innmari drite. Da han hadde gått langt om lenge uten å få øye på et toalett blant all sanda ble han til slutt nødt til å sette seg ned å bæsje midt i ørkenen.

Best som han satt der på huk og bygget ut fibernettet / la kabel kom svensken forbi. Han stilte seg opp å glante på negeren og klødde seg omhyggelig i hodet. Før han sa: Sitter du her å smelter?!?

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på nordlendinger og utlendinger:

Det var en gang en afrikaner som hadde fått seg jobb som lastebilsjåfør og var på vei gjennom Finnmark med et lass kokosnøtter. Han var ikke helt stø på glatta, og plutselig lå hele ekvipasjen utenfor veien med kokosnøtter i vilden sky. Afrikaneren klatrer ut, rister på hodet og setter seg for å vente til noen kommer (dette var før mobiltelefonen). Etter en stund kommer det kjørende tre samer på snøscooter. De stopper et stykke unna, og den ene av dem blir stående og myse mens han skygger for sola og tenker så det knaker. Etter et par minutters dørgende stillhet løper han med ett bort til havariet og setter i gang med å trampe manisk på kokosnøttene. "Fort, karer, før det klekkes flere!"

Skjønte'n ikke :( Noen som kan forklare?

Lenke til kommentar

Det er rasistisk å sterotypisere samer som dumme, tullinger som ikke kjenner til noe annet enn skuter, rein og heimbrent. Det er like rasistisk som vitser som spiller på fordommer om jøder, negere, asiater og andre etnisiteter. (Jeg sier ikke her at vi ikke kan fortelle rasistiske vitser, men kun at det blir feil å påstå at en vits ikke er rasistisk fordi den er om en same og ikke en neger.)

 

Når det er sagt er det var det en veldig god vits og jeg lo godt.

 

Nok OT, får fortelle en vits jeg og:

 

En nordlending hadde gifta sæ med ei skreppa(jente) sørfra og dem var på seiltur utenfor Lofoten i båten hans. Dæm hadde kosa sæ neddi lugaren om mårran og jenta hadde gått opp på dekk i evas drakt for å nyte morran. I det ho var oppe på dekk kom det en sjark med en gammel fiskar forbi. Fiskarn utbrøt "Hut dæ av dekk de forbaina sjarkhora!". Jenta ble forskrekka og løp ned i lugaren til gubben sin og fortalte det hele. Han tordna opp på dekk og ropte forarga til fiskarn: "Det e ikkje en sjark, det e ei skøyta!"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er rasistisk å sterotypisere samer som dumme, tullinger som ikke kjenner til noe annet enn skuter, rein og heimbrent. Det er like rasistisk som vitser som spiller på fordommer om jøder, negere, asiater og andre etnisiteter. (Jeg sier ikke her at vi ikke kan fortelle rasistiske vitser, men kun at det blir feil å påstå at en vits ikke er rasistisk fordi den er om en same og ikke en neger.)

Nja. Rasisme er et syn på verden som innebærer at store sosiale skillelinjer er forårsaket av gener, for eksempel at den statistisk sett lavere levestandarden blant afroamerikanere kommer av nettopp de afrikanske genene og ikke av kulturelle fenomener. Da rettferdiggjør man samtidig forskjellene fordi man sier at det ikke er så mye å gjøre med slike ting. Samene er genetisk forskjellige fra oss, så det er kanskje mulig å være rasistisk mot dem. Likevel, i vitsen er moroa mer basert på kultur, og samene er karikerte: nedsnødde tullinger som aldri har vært lenger sør enn Narvik. Stereotypi, ja, men hvis det er rasisme er også vitser som går på at skotter er gjerrige, at irer er alkoholikere pluss all verdens nabo-vitser også rasistiske. OT, men det er viktig å pirke - jo flere som er inneforstått med hva rasisme faktisk er, jo bedre er det. De eneste som tjener på misforståelsen er rasistene selv.

Lenke til kommentar

Det er rasistisk å sterotypisere samer som dumme, tullinger som ikke kjenner til noe annet enn skuter, rein og heimbrent. Det er like rasistisk som vitser som spiller på fordommer om jøder, negere, asiater og andre etnisiteter. (Jeg sier ikke her at vi ikke kan fortelle rasistiske vitser, men kun at det blir feil å påstå at en vits ikke er rasistisk fordi den er om en same og ikke en neger.)

Nja. Rasisme er et syn på verden som innebærer at store sosiale skillelinjer er forårsaket av gener, for eksempel at den statistisk sett lavere levestandarden blant afroamerikanere kommer av nettopp de afrikanske genene og ikke av kulturelle fenomener. Da rettferdiggjør man samtidig forskjellene fordi man sier at det ikke er så mye å gjøre med slike ting. Samene er genetisk forskjellige fra oss, så det er kanskje mulig å være rasistisk mot dem. Likevel, i vitsen er moroa mer basert på kultur, og samene er karikerte: nedsnødde tullinger som aldri har vært lenger sør enn Narvik. Stereotypi, ja, men hvis det er rasisme er også vitser som går på at skotter er gjerrige, at irer er alkoholikere pluss all verdens nabo-vitser også rasistiske. OT, men det er viktig å pirke - jo flere som er inneforstått med hva rasisme faktisk er, jo bedre er det. De eneste som tjener på misforståelsen er rasistene selv.

 

Jeg burde kanskje ha uttrykt meg klarer. Jeg reagerte bare på at det virket som enkelte mente at det hadde vært rasisme om vitsen foreslo at negere fødes ut av kokosnøtter, men siden vitsen bare stereotypiserte samer var det ikke det. Poenget mitt var at rasisme er ikke noe som kun kunne gjelde negere og jøder, men også andre etnisiteter.

 

Når det gjelder samene og karikaturen av dem, hvor tror du den kommer fra? Samer ble lenge sett på som dumme, nedsnødde primitive med en underlegen kultur fordi man mente deres rase var mindre intelligent. Argumentasjonen din om fordommer basert på kultur kan jo og brukes om afroamerikanere fordi de stereotypene vi vitser om mest i dag har med kultur (stjeling, vannmeloner, kfc o.l.)

 

 

Så for å kompansere for all OT tar vi en vits (som jeg skamløst haiet herifra fordi jeg ikke kom på hele i forbifarten):

 

Det var en søring som var ute på tur oppe i Finnmark. Han kjørte bil, og det begynte å bli langt på kveld. Han kom til et fergeleie, og fikk raskt vite at den siste ferga hadde gått for kvelden. Ikke at det var noe problem, beleilig plassert for å ta seg av sentkommere som ham var det et vertshus med overnattingsmuligheter like ved. Han fikk hyra seg inn på et rom, og tok etterpå turen ned i restauranten for å ta seg en øl. Bare et par lokale samer satt rundt om kring i lokalet, og søringen satte seg ved baren.

Etter en tid kom en same bort til ham.

-Ska du vær me på fæst?

Søringen ble glad for å høre at ikke hele finnmark var læstadianere, og siden han var glad i å ta seg et glass sa han fort ja, og nikket glad.

-Ja, det blir nåkka drekking.

Søringen ble bare glad for å høre at han ikke hadde tatt feil av invitasjonen og nikket ja.

-Ja, det blir nåkka slossing.

Søringen ler litt, slår samen på ryggen og sier at han har jo vært ute en vinternatt før.

-Ja, det blir nåkka sex.

Dette var da virkelig mer enn han hadde ventet, og søringen tømmer glasset i en slurk og hopper ned av barkrakken.

-Ja, det bli bærre mæ å dæ.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En apekatt kommer inn på en bar, legger en 200-lapp på baren og ber om én øl. "Jøss, en snakkende apekatt..." tenker bartenderen. "Selv om han kan snakke, så er han sikkert ikke så flink til å regne" tenker så bartenderen, og gir apekatten en øl og en 100-lapp tilbake. Så sier bartenderen: "Det må jeg si, en snakkende apekatt, det er ikke noe jeg ser her ofte."

Da svarer apekatten: "Det er faen meg ikke rart når dere tar 100 kroner ølen!"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Det her hørte jeg av en jente som jeg var i militæret med, vi hadde en stor samling in en sal hvor vi skulle si et visdomsord;

 

"Utsiden gir innsiden en sjangs, men det er innsiden som gir utsiden sin glans"

 

Så spurte jeg om jeg kunne tilføye noe, og sa ".... sa gubben og trakk tilbake forhuden"

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

Kanskje ikke den beste jeg kan komme på, men det var den eneste jeg kom på i farta. Det er vel logisk det...

 

"En Arsenal supporter, en Chelsea supporter, en Liverpool supporter og Manchester United supporter sto alle 1 meter unna kanten på et høyt fjell. De hadde ingenting å spise eller drikke. Så sa Arsenal supporteren: Dette gjør jeg for Arsenal. Også hoppet han ut i havet.

Så sa Chelsea supporteren: Dette gjør jeg for Chelsea. Også var han i havet.

Da var det bare Liverpool og Manchester United supporteren igjen. Man Utd supporteren så på Liverpool supporteren og sa: Dette gjør jeg for Manchester United! Også dyttet han Liverpool supporteren over kanten!" :tease:

Ikke svar negativt på denne vitsen fordi du ikke liker Man Utd! :nei: Men om hvordan vitsen er. :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var et middelaldrende par som hadde to makeløst vakre tenåringsdøtre.

 

De bestemte seg for å prøve en siste gang for å få den sønnen de alltid hadde ønsket seg.

 

Etter måneder med forsøk ble kona omsider gravid og leverte en frisk liten gutt ni måneder senere.

 

Den frydefulle faren sprang inn på fødestuen for å se sin nyfødte sønn.

 

Han tok en titt og ble forskrekket over å se den styggeste ungen han noensinne hadde sett.

 

Han dro til sin kone og sa at det ikke var en sjanse i havet at han var faren til denne ungen.

 

"Se på de to vakre døtrene vi har!" Så ga han henne et strengt blikk og spurte, "Har du vært utro mot meg?" Kona bare smilte søtt og sa, "Ikke denne gangen". :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når vi først er inne på nordlendinger og utlendinger:

Det var en gang en afrikaner som hadde fått seg jobb som lastebilsjåfør og var på vei gjennom Finnmark med et lass kokosnøtter. Han var ikke helt stø på glatta, og plutselig lå hele ekvipasjen utenfor veien med kokosnøtter i vilden sky. Afrikaneren klatrer ut, rister på hodet og setter seg for å vente til noen kommer (dette var før mobiltelefonen). Etter en stund kommer det kjørende tre samer på snøscooter. De stopper et stykke unna, og den ene av dem blir stående og myse mens han skygger for sola og tenker så det knaker. Etter et par minutters dørgende stillhet løper han med ett bort til havariet og setter i gang med å trampe manisk på kokosnøttene. "Fort, karer, før det klekkes flere!"

Skjønte'n ikke :( Noen som kan forklare?

 

De trodde det var afrikaner-egg. Siden de er brune.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alle barna flyktet fra biene unntatt Sam, han var lam.

 

Alle barna lekte indianer og cowboy unntatt Merete, det var henne de skalperte.

 

Alle barna hoppet strikk unntatt Lena, hun manglet begge bena

 

Alle barna var friske unntatt Therese, hun hadde cerebral parese.

 

Alle barna stod og tisset unntatt Kåre, han ble våt i håret.

 

Alle barna manglet armer og ben, unntatt Dag, det var hans motorsag

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

En kompis av meg som var matroslærling på supply båt satt en kveld å pratet med en eldre kollega. Bare for å finne noe å snakke om sier kompisen min: "har du noen gang prøvd å sitte på hånda til den sovner og så onanere? Slik at det kjennes ut som som du blir runket av noen andre?"

 

Kollegaen svarer kjapt: "Nei. Men jeg har prøvd å sitte på kuken til den sovner, og så onanert, da kjennes det ut som jeg runker noen andre"

 

 

Ikke akkurat en vits.

 

But I lol'd.

Endret av ScudNor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse er bra!!!!

 

- KariKari tok seg en tur i dusjen, så kom det en gammel mann inn i dusjen sammen med henne, men KariKari bare lo for hun visste at det ikke var nok shampo til begge to :D

 

- KariKari var på tur i parken, så kom det en svær mann og slengte henne in i en busk og begynte og ta av alle klærne hennes. Men KariKari bare lo for hun visste at klærne ikke passte :p

 

- KariKari hadde kjøpt seg en stooor popcorn på kino som hun hadde mellom bena og spiste av. Så begynte filmen og hun satte popcornen ned på gulvet. Så kom det en gammel mann og satte seg ved siden av hun og tok henne i skrittet. Men KariKari bare lo for det var ikke der popcornen stod :D

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...