Gå til innhold

Avsløringene i den katolske kirken


Anbefalte innlegg

Hvor står det "at kirken skal ordne opp i dette selv" ?

 

Jeg regner med at de tar noen grep? Eller foregår det slik: "Tilgi meg for jeg har syndet, jeg har pult altergutten på 12 år en stund.. Presten: Gud tilgir deg, vi skal ikke si noe til onkel politi bare ikke gjør det igjen."

Dette er "å ordne opp selv"

 

Ordner de opp sånn eller ordner de ikke opp i det hele tatt? De prestene som begår overgrep får bare fortsette? Det er faktisk det vi ser, noe som gjør saken enda verre...

 

Prestene får ikke sparken, de får ture på videre. Når i tillegg kirken vet at det pågår og sitter på en liste over hvem som gjør det, uten å løfte en finger så blir det jo helt sinnsykt...

 

Amen..

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor står det "at kirken skal ordne opp i dette selv" ?

Jeg regner med at de tar noen grep? ..

Nei, det er det påtalemyndightene som gjør, kirken tilgir.

 

Skjønner du i det hele tatt poenget mitt? Kirken og prestene tror på synd og tilgivelse mellom seg og gud. De trenger ikke påtalemyndighetene i disse tilfellene... Det er derfor utrolig skummelt når kirken tar seg frihet til å holde tilbake informasjon om pedofile overgrep fra prester, da prestene ikke kommer til å melde seg fordi de ikke trenger noe annet enn guds tilgivelse.

 

Altså må det være greit for kirken at prester begår overgrep så lenge de forsoner seg med gud.

 

Jeg skjønner at det ikke er kirkens jobb å ta disse overgriperne, men når de VET hva som foregår uten å gjøre noe og heller beskytter dem og utrolig nok la de fortsette i jobben, da er det noe elementært galt.

Lenke til kommentar
Hvor står det "at kirken skal ordne opp i dette selv" ?

Jeg regner med at de tar noen grep? ..

Nei, det er det påtalemyndightene som gjør, kirken tilgir.

Skjønner du i det hele tatt poenget mitt? Kirken og prestene tror på synd og tilgivelse mellom seg og gud. De trenger ikke påtalemyndighetene i disse tilfellene...

Nei, hvorfor blander du tilgivelse og påtalemyndighet ?

Lenke til kommentar

Nei, hvorfor blander du tilgivelse og påtalemyndighet ?

 

Det var du som blande inn påtalemyndighet. Noe man ikke trenger siden man har tilgivelse...

Hvem sier det ?

 

Jeg sier det! Dersom alt handler om ditt forhold til gud så trenger man ikke påtalemyndighetene. Samme kan det være, nok OT

Ja du sier det, og ingen andre og godt er det, for slik er det ikke. :)

Lenke til kommentar

Nei, hvorfor blander du tilgivelse og påtalemyndighet ?

 

Det var du som blande inn påtalemyndighet. Noe man ikke trenger siden man har tilgivelse...

Hvem sier det ?

 

Jeg sier det! Dersom alt handler om ditt forhold til gud så trenger man ikke påtalemyndighetene. Samme kan det være, nok OT

Ja du sier det, og ingen andre og godt er det, for slik er det ikke. :)

 

Hvorfor holder da DKK dette hemlig for nettopp påtalemyndighetene? De kan selvfølgelig ikke si min setning over her, men kan virke som det er det de mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...