Gå til innhold

Mobilt bredbånds modem?


Anbefalte innlegg

Tenkte eg skulle prøve mobilt bredbånd. Og da virker Netcoms "Mobilt bredbånd Fritid" gunstigt.

For abonnement(kun SIM kort) er det ikkje noe avtaletid, men abonnement med Modem er det 1 års avtaletid.

Men eg har ikkje lyst til å binde meg for 1 år, om dette ikkje skulle virke der eg bor f.eks.

Er det noen som vet hvor eg kan kjøpe et slikt modem(USB), gjerne billigt. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte eg skulle prøve mobilt bredbånd. Og da virker Netcoms "Mobilt bredbånd Fritid" gunstigt.

For abonnement(kun SIM kort) er det ikkje noe avtaletid, men abonnement med Modem er det 1 års avtaletid.

Men eg har ikkje lyst til å binde meg for 1 år, om dette ikkje skulle virke der eg bor f.eks.

Er det noen som vet hvor eg kan kjøpe et slikt modem(USB), gjerne billigt. :whistle:

 

Vil egentlig ikke anbefale deg mobilt bredbånd i det hele tatt... Kjøp heller en bra telefon (jeg har HD2, kan brukes som en trådløs WIFI) og betal for det du bruker.

 

De fleste mobile bredbånd/surfe telefoner kommer med "500MB GRAAAATIS surf/nedlastning" Høres helt villt bra ut. Noe det IKKE er. Hvordan skal du holde styr på hvor mye du bruker? Pluttselig er det ute og du betaler 1.5 kr per MB :p

 

Mitt tips er altså: Kjøp en bra telefon (evnt med surfe pakke, så du betaler 1200kr i mnd er det vel og kan ha fri bruk) Da får du telefon OG nettverk.

Håper jeg fikk dytta noe nyttig inn her ^^

 

- Daniel :w00t:

Lenke til kommentar

1200kr i mnd!!! Eg synest 129kr mnd. er for mye!!! :blush:

Netcom fritid har fri bruk hverdager etter 16.00 og i helgene. Det er da eg kommer til å bruke det.

 

Ja, hensikten med produktet der er jo at du finner ut at det er kl 15 du EGENTLIG trenger nette, da koster det vilt mye å være på nett :p

 

Men om du klarer å holde deg innenfor disse rammene (16+ og lørdag/søndag) er det jo uvurderlig :)

Lenke til kommentar

Netcom suger jo ettersom de reklameerer att 5 stykk kan være pålogget, og når 2 er pålogget blir det bare tull, å betale for å alltid være på nett med fart sm en kunne forvente på 30 tallet en gang duger ikke, men så er det jo svensk så er vel ikke noe annet å forvente

Lenke til kommentar

DU kan vel teste det med mange mobiler. Kan f.eks koble opp via Bluetooth og betaler per MB.

 

 

 

 

Har 3G-Modem fra Netcom. De steder jeg er, har jeg dårlig dekning og får av og til bare oppkoblet mot GPRS = treg.

 

Desuten er det ikke noe erstatting for ekte nett. Husk "GRATIS BRUK" fra 17 -8 + helgen, men om du laster ned mere en 2 GB mnd i en periode blir hastigheten opp/ned begrenset til 150 kbs til neste mnd - Det blir treg, HUSK DET!

 

Det andre tilbud på AV & TIl (Telenor) inkl. vel bare 500 MB, og det er ikke mye! Kan bli RÅDYRT surfing .... 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har netcom hele-tiden, som for øvrig er eneste linjen jeg har inntil jeg får altibox. Mesteparten av tiden ligger hastigheten på i overkant av 1 mbit/s, og går på super-3g. Noe jeg er fornøyd med. Linjen er også forholdsvis stabil. Må si meg fornøyd med dette, eneste du bør være obs på er kvoten. Dvs at for min del kan jeg laste ned max 4 GB i mnd, før linjen blir strupet til 200 kbits. Kvoten er lavere for avogtil. Jeg hadde ice før. Det er absolutt ikke å anbefale. Det går rett og slett voldsomt treigt, og linjen er ustabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...