Gå til innhold

Forum-mail gone wild!


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Når forumet ble oppgradert så fikk jeg en bug(?) med på kjøpet. Før så ville jeg kun få 1 mail fra en tråd, uansett hvor mange som hadde svart innen jeg hadde trykket meg inn i tråden.

 

Eksempel (Gamle forumet):

 

Jeg skriver i en tråd. 50 personer svarer. Jeg mottar 1 e-post.

 

Eksempel (Nye forumet):

 

Jeg skriver i en tråd. 50 personer svarer. Jeg mottar 50 e-post.

 

Jeg abbonerer på iPhone 3GS-tråden, og som alle har fått med seg idag, så viste Apple OS 4.0 frem. Jeg har nå mottatt 99 mail i løpet av veldig kort tid. Så nå må jeg bruke tid på å filtrere og slette de e-postene. Som vanlig. Det skjer hver dag. Jeg er lei :( Hjelp?

 

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du er det, ja. Men det er du ikke alene om.

I kontrollpanelet har du fem valg rett under der det står "ditt kontrollpanel"," innstillinger, profil, forum, blogger, tracker". Velg forum. Der finner du "emner du abonnerer på". Der kan du hake av for de emnene du vil fikse på, og i en rullegardinmeny kan du endre. Eventuelt kan du fjerne abonnementet og legge til på nytt, da får du også de samme valgene.

Lenke til kommentar

Ja, så langt har jeg kommet, men da kan man kun velge mellom "Øyeblikkelig varsling", "Forsinket varsling" osv? Jeg finner ingenting der jeg kan velge at jeg kun skal få 1 e-post når flere enn en person svarer.

 

Jeg vil ha 1 e-post uavhengig av hvor mange som har svart siden sist jeg var innom tråden. Ikke en e-post per svar.

 

Ellers skal du ha takk for svarene :)

Lenke til kommentar

Ja, så langt har jeg kommet, men da kan man kun velge mellom "Øyeblikkelig varsling", "Forsinket varsling" osv? Jeg finner ingenting der jeg kan velge at jeg kun skal få 1 e-post når flere enn en person svarer.

Har du prøvd Daglig/Ukentlig sammendrag?

 

Jeg vil ha 1 e-post uavhengig av hvor mange som har svart siden sist jeg var innom tråden. Ikke en e-post per svar.

Dette er vanskelig, da funksjonen som sender deg epost(er) ikke forstår når du sist var innom forumet før du faktisk har besøkt det. Og når du besøker forumet forsvinner jo poenget med å sende deg eposter, gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Jeg vil helst ha øyeblikkelig epost, slik at jeg kan svare kjapt om noen lurer på noe. Men før forumet ble oppgradert så fikk jeg kun én epost. Åpnet jeg linken, og da ville forumet se at jeg hadde trykket på den. Slik er det blant annet også med forumet til MacThemes, Modmyi, iPod1 osv. Det er kun Diskusjon.no som sender ut epost for hvert innlegg. Er det ingen enkel løsning på dette, så må jeg bare leve med det. Ingen problem sånn sett :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan du vil at dette skal funke? Du vil at forumet sender deg én e-post for å fortelle deg at det har kommet nye poster i tråden, men du vil at det skal skje hver gang et nytt innlegg postes? :hmm:

Slik jeg har forstått det:

Brukeren besøker en tråd. Forumet registrerer hvilket innlegg han nå har lest.

Nytt innlegg postes. Da får trådnavnet et slik tegn: new_post.png ved siden av seg i forumoversikter osv.

Nå sendes det ut en mail til brukeren.

 

Denne mailutsendingen skal altså være knyttet til det at tråden er "oppdatert" (den får et slikt tegn: new_post.png ved siden av seg), og ikke det at det postes et nytt innlegg.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare legge inn et inlegg i tråden, da kommer det jo opp i Mine Inlegg hver gang noen har skrevet noe du ikke har lest.

 

Deretter trykker du på den lille oransje knappen til venstre (i mine inlegg) og du kommer til første uleste post.

Men han vil ha en mail, så han slipper å sjekke mine innlegg hele tiden.

Lenke til kommentar

Hehe, det jeg snakker om var faktisk standard for et par mnd siden, før dette forumet ble tatt i bruk, så det er merkelig at folk løfter på øyenbrynet nå :p

 

Men det stemmer slik Herr Brun sier, og grunnen til at forumet kun sendte ut en epost før, var for å ikke sende ut en haug med eposter hver gang noen postet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...