Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke akkurat bare tenna hans som gjør han stygg/mindre attraktiv. Trenger ikke være så politisk korrekt heller. Stygge og pene mennesker fins. Akkurat som det fins gode og vonde lukter.

 

Jeg rakker ikke ned på mennesker med et stygt utseende, jeg har et stygt utseende selv og vet hvordan det er.

 

Sier heller ikke at en person med et stygt utseende har et "stygt" indre heller.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Det er ikke politisk korrekt å hevde at du kommer bedre ut av det ved å ha et bedre forhold til deg selv. Hvordan folk velger å oppnå det får være deres sak. Men det hjelper ikke å whine på internett over at en er stygg. Det finnes heldige og mindre heldige genkombinasjoner, men in the end, så spiller det ingen rolle. Om du ikke er lykkelig med deg selv, så kan du ikke forvente at andre skal være det heller.

Lenke til kommentar

Faktisk så har undersøkelser vist at attraktive mennesker har større sjanse for å lykkes i livet enn de som er mindre pene. Men det kan jo selvfølgelig i mange tilfeller ha med å gjøre at mennesker som blir plaget for måten de ser ut har dårligere selvbilde og selvtillit. Det kan jo påvirke evnen til å nå sine mål i stor grad.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Greia er vel om en skal la skal la sånne såkalte undersøkelser hindre en i å nå sine mål, eller om en skal lære seg å gi faen? Jeg tror dog du er inne på noe i det du sier med selvbilde. Som kan skyldes så mangt. Ikke nødvendigvis bare mindre heldig utseende. Fortsatt god søndag.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke akkurat bare tenna hans som gjør han stygg/mindre attraktiv. Trenger ikke være så politisk korrekt heller. Stygge og pene mennesker fins. Akkurat som det fins gode og vonde lukter.

 

Jeg rakker ikke ned på mennesker med et stygt utseende, jeg har et stygt utseende selv og vet hvordan det er.

 

Sier heller ikke at en person med et stygt utseende har et "stygt" indre heller.

Jo, du rakker ned på mennesker når du kaller dem stygge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Greia er vel om en skal la skal la sånne såkalte undersøkelser hindre en i å nå sine mål, eller om en skal lære seg å gi faen? Jeg tror dog du er inne på noe i det du sier med selvbilde. Som kan skyldes så mangt. Ikke nødvendigvis bare mindre heldig utseende. Fortsatt god søndag.

 

Enig. Det er nok heller på grunn av selvtilliten attraktive mennesker har (fordi de er attraktive) at de er suksessfulle, ikke at de er attraktive (selvfølgelig til en viss grad).

Lenke til kommentar

Blir feil å si at utseende ikke teller, det er ikke alt men det teller. Ellers hadde ikke kameraten min som ble utsatt for mobbing gjennom mesteparten av skolen, plutselig fått positiv oppmerksomhet fra jenter og respekt fra guttene som mobbet han. fordi han som et resultat av trening fikk en muskuløs kropp.

 

Ergo et bedre utseende gjorde at folk begynte å legge mer merke til han. Finnes garantert mange andre som har opplevd det samme som kameraten min.

 

@kismet Ja Ribery er stygg og Blind er kjekk, hva så? Må være lov å kalle en spade for en spade.

Endret av Roger Roger
Lenke til kommentar

Blir feil å si at utseende ikke teller, det er ikke alt men det teller. Ellers hadde ikke kameraten min som ble utsatt for mobbing gjennom mesteparten av skolen, plutselig fått positiv oppmerksomhet fra jenter og respekt fra guttene som mobbet han. fordi han som et resultat av trening fikk en muskuløs kropp.

 

Ergo et bedre utseende gjorde at folk begynte å legge mer merke til han. Finnes garantert mange andre som har opplevd det samme som kameraten min.

 

@kismet Ja Ribery er stygg og Blind er kjekk, hva så? Må være lov å kalle en spade for en spade.

Ribery er jo sexy:-)))

Lenke til kommentar

Herregud, hva feiler det meg?

 

Sto og vasket opp, i godt humør, sang til livlig musikk, og helt plutselig, uten forvarsel, renner tårene og jeg gråter som jeg aldri har grått før. Ikke har jeg tankekjør, ingenting er galt, men jeg klarer ikke å holde tårene inne.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke på noen ting, bare hørte på musikk og var helt avslappet i hodet. Det gikk over ganske fort da, men det var veldig ubehagelig. Ble helt satt ut, og tror det forsterket gråten litt. Leste at angst kan forårsake plutselig gråt, men har hatt angst i mange år og det er første gangen det har skjedd.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til de av dere som noen gang har vurdert selvmord.

 

Ofte når jeg leser om det så tenker folk på å ta livet av seg fordi de føler seg verdiløse. Men jeg for min del har aldri tenkt det. Eneste grunnen til at jeg fortsatt er i live er fordi jeg vet at jeg har verdi. For meg er selvmord en mulig løsning i de periodene hvor jeg har det veldig vondt og ikke finner noenting som hjelper.

Lenke til kommentar

Nei, tenker det er veldig individuelt. Kan hende de tenker og gjennomfører det fordi livet blir for hardt og vanskelig, at man ikke har nok energi til å kjempe tilbake, at man er lei av livet pga mangel på det man verdsetter høyt, eller at man har kommet til et punkt og står helt fast, eller det har med jobb og relasjoner å gjøre. Men jo, muligens alle disse tingene bidrar til at en føler seg verdiløs og ikke har noe nytte til verden og livet lenger.

 

Skal ikke utbrodere om egne tanker om saken men kan ta en bekjent som eksempel som dessverre forlot oss sist sommer. Fra utsiden var han helt grei kar og god handyman når det gjaldt praktiske jobber. Hadde også familie og barn. I etterkant fikk jeg høre at de hadde skilt seg og han ikke fikk bo hjemme. Tenker det var knekken som satte alt i gang, med alvorlig depresjon som følge og ikke klarte å håndtere det. Følte han seg verdiløs? Hvem vet, fra utsiden virker det som bare han gjennomgikk en veldig hard periode, som han dessverre ikke taklet psykisk. Det er alt vi vet.

 

Hvert enkelt tilfelle må nok vurderes før man kan fastsette noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til de av dere som noen gang har vurdert selvmord.

 

Ofte når jeg leser om det så tenker folk på å ta livet av seg fordi de føler seg verdiløse. Men jeg for min del har aldri tenkt det. Eneste grunnen til at jeg fortsatt er i live er fordi jeg vet at jeg har verdi. For meg er selvmord en mulig løsning i de periodene hvor jeg har det veldig vondt og ikke finner noenting som hjelper.

 

Vi vet at alle har samme verdi etter loven, men folk måler jo andre etter verdi på forskjellige måter. Hvis noen ikke er intreressert i meg, så vet jeg at jeg har liten og ingen verdi for dem. De driter i om jeg hadde tatt livet av meg, selv om de hadde latet som noe annet.

 

Tror ikke mange bryr seg om meg, og derfor er jeg verdiløs for dem. Jeg har opplevd mye at folk gir F.. i meg, og brydd seg mye mer om andre i stedet. På jobb, blant venner(den gang jeg hadde "trodde jeg"), postfunksjonærer, håndverkere og familie. Jeg blir alltid mest nedprioritert.

 

Jeg bryr meg ikke så mye om det. For jeg vet det har noe med at jeg ikke er som de syns jeg burde være, og ser svakhet i meg. Jeg har gjort masse tabber, folk har misforstått meg, jeg har ikke sosiale evner, ikke evne til å skaffe meg kvinnfolk, har vært sky og ynkelig og sosialt dum. Sånne ser de ned på. Jeg er hvertfall blitt det. Selv leger har sett ned på meg.

 

Jeg har det likevel bra nok med meg selv, men sliter med store smertefulle flashback's på utallige vonde hendelser opp gjennom åra. Det er det som er verst for meg, og som gjør at jeg har hatt tanker om å gjøre det slutt.

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...