Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

 

Alt er relativt. Ikke sammenlign ditt liv med andres. Bare du har noen gleder av og til, husk at det er mange falleferdige perfekte fasader. Ikke la deg lure av det ytre.

Et jeg har vi alle sammen. Du mister ikke ditt jeg fordi om du ikke presterer det forventede.

Men jeg skjønner hvorfor du tenker som du gjør. Jeg er litt som deg:-))

 

Jeg sammenligner ikke mitt liv med andres. Jeg driter i hvordan andre har det. Hvorvidt de har perfekte eller dårlige, falleferdige eller solide, fasader tenker jeg ikke over. ;)

 

Men det betyr ikke at jeg er fornøyd. Er man nødvendigvis fornøyd om man ikke sammenligner seg med andre?

 

Jeg blåser i hva andre "har", men jeg ville hatt mer... først og fremst kjenne at jeg holder på med noe viktig og med mye mening.

 

Høres kanskje litt banalt ut, men: uten mening er livet meningsløst!

 

(Opplevd behov kommer ikke nødvendigvis av at andre har mer.)

 

Synd for deg at du ikke klarer å finne noen mening i det livet du har. Så lenge du har den innstillingen der, finner du det heller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Synd for deg at du ikke klarer å finne noen mening i det livet du har. Så lenge du har den innstillingen der, finner du det heller ikke.

Åh? Fordi jeg ikke sammenligner meg med andre?

 

Neida, tenkte mer på hvordan du forholder deg til deg sjøl. Du vil så mye mer, men har virker det som, stagnert.

(sorry, var ikke meininga å gjøre deg irritert)

Lenke til kommentar

Neida, tenkte mer på hvordan du forholder deg til deg sjøl. Du vil så mye mer, men har virker det som, stagnert.

(sorry, var ikke meininga å gjøre deg irritert)

Åja, sånn ja. Beklager. Ja, jeg har vel stagnert på et vis. Det er mange som stagnerer.

Lenke til kommentar

 

Neida, tenkte mer på hvordan du forholder deg til deg sjøl. Du vil så mye mer, men har virker det som, stagnert.

(sorry, var ikke meininga å gjøre deg irritert)

Åja, sånn ja. Beklager. Ja, jeg har vel stagnert på et vis. Det er mange som stagnerer.

 

Huff ja. Noen burde sparka deg i røven. Vi har så altfor lett for å gi opp. Men det er vel følelsen av utrygghet når man føler seg aleine eller noe sånn. Har du ikke noen du kan be om et aldri så lite spark bak?

Synd å aldri få vist seg fram i all sin prakt, billedlig talt.

Legge twist-spor etter seg?

(måtte bare slå en fleip, beklager)

Lenke til kommentar

Snart nok en døgning over.. rart hvor fort tida går selv når man kjeder seg enkelte ganger. Hadde tenkt meg på butikken helt siden i natt (billigere enn bensinstasjon), men neida, sitter bare å, tja, surfer på deprimerende nettaviser og netflix. Får meg ikke til å gjøre noe fornuftig (igjen). Nå skulle jeg heller ønske jeg gikk på bensinstasjonen i natt, færre folk å forholde seg til er det også.

 

Klarte jo å levere søknaden til NAV for sent også for et par dager siden, jeg som har ekstra dårlig råd denne måneden (og dermed også i begynnelsen av neste mnd da NAV aldri er for tidlig ute med behandlingen av søknadene. 4 uker (minst), så ca 1 uke ekstra uten inntekt neste mnd.. dette visste jeg jo. Allikevel gjør jeg det gang på gang..

 

Lurer litt på om jeg har fått alzheimers også, eller om det bare er fordi jeg ikke ser noe håp, men jeg orker egentlig ingenting lenger. Pluss er ikke interessert i ting som interesserte meg før, kommer muligens også av at jeg er komplett mis.. glemte ordet (alzheimer!).. komplett failure som ikke får til noe.

 

Ofte bare kaos i hodet, mange ting på en gang og jeg lurer på om dette eller hint er verdt å "sløse bort tid" på, som paradoksalt nok er det -eneste- jeg ender opp med (tidssløser extraordinairé!).

 

Mislykket. Ordet jeg ikke kom på.

 

Pleier ikke å skrive noe her egentlig. Faktisk hater jeg det.



Anonymous poster hash: 7d8af...cc1
Lenke til kommentar

Livet mitt er ikke vondt, men jeg lurer virkelig på hva jeg skal tenke tilbake på, på mine siste dager. Hodet mitt er 16 år yngre enn det kroppen min er; og hvorfor? Fordi jeg ikke har en historie. Og dermed på sett og vis, ikke noe spesielt "jeg". Men gratulasjoner til psykiatrien som har funnet passende palliative medikamenter.

Da kjenner du deg kanskje igjen i Eriksons psykososiale stadier.

http://ndla.no/nb/node/3987

http://no.wikipedia.org/wiki/Eriksons_psykososiale_stadier

Lenke til kommentar

Hva er best når man har en deprimerende arbeidssituasjon, å slutte frivillig (selv om man kommer til å slite med å finne noe annet og bedre) eller å sykemelde seg (selv om det aldri vil bli bedre)?

Jeg har klart jobben min i 8 år stort sett uten å gjøre feil, men i det siste har jeg surra litt og fått kjeft (ikke direkte da) for det. Jeg er i utgangspunktet ufattelig sårbar for kritikk og det skal ikke så mye kjeft til før jeg ligger nede for telling mentalt. Som nå.

Har mista all arbeidslyst. Før mislikte jeg bare jobben min. Nå hater jeg den.

 

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Dere som er så heldige å ha blitt født med pent/normalt utseende, vær takknemlig. Sett pris på det hver eneste dag. Det er nemlig helt forferdelig å gå gjennom livet når man blir ansett som stygg.

 

Enig. De med pent/normal utseende har faktisk ingen aning på hvordan det er å leve som stygg. Har snakket og tatt opp dette med utallige terapeuter og de skjønner ikke, først da jeg møtte en terapeut som jeg selv vil karakterisere som stygg fikk jeg noe nyttig ut av samtalene, høres sikkert teit ut, men sånn var det.

Det finnes selvfølgelig mindre pene mennesker (les; stygge) som lykkes med livet, men sannsynligheten for det er dramatisk mindre enn de med normalt utseende.

Jeg i midten av 30årene og har foreløpig ikke lykkes, kan oppsummere med at jeg var mobbet i alderen 7-20. Hatt selvmordstanker og vært deprimert siden jeg var 13. Sosial angst har jeg hatt minst like lenge, utviklet vrangforestillinger, fått irritabel tarm og ereksjon problemer etter en årrekke med antidepressiver. Har ingen venner, aldri hatt kjæreste, aldri hatt bestevenn, har ikke hatt bursdag siden jeg var tenåring, ikke blitt bedt i en bursdag siden jeg var tenåring, vært på 1 fest i hele mitt liv og har ikke vært ute å reist på mange år. Enste jeg føler å ha lykkes med hittil i livet er at jeg har overlevd.

 

 

Anonymous poster hash: 4ed39...139

Lenke til kommentar

Skjønnheten kommer innenifra heter det. Og ja, jeg tror det ofte stemmer. Et fornøyd menneske er mye mere tiltrekkende enn et misfornøyd et. Mindre pene eller stygge mennesker kan ha en veldig tiltrekningskraft.

 

Jeg ønska ofte at jeg var en grå mus, i stedet for det jeg er. Har nok mest med sjøltillit å gjøre.

 

Men ja, noen er tiltrekkende mest pga av sitt utseende, Marilyn Monroe, James Dean. De er ikoner som virker samlende. Unntak.

Endret av kismet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke så vanskelig det?

 

Stygge.

Tora+Berger+E+IBU+Biathlon+World+Cup+Wom

Franck-Ribery.jpg

 

 

Pene.

5416075_2323774.jpg

190815.png

 

 

 

Hvis man må se modellaktige ut for å ikke være stygg, syns det blir tull. Det er faktisk mange som liker Tora Berger, bare for å ta det eksempelet. Hun ble lagt ut i tråden "vintersport babes" og flere var enig der. Så ikke tro at det å være pengepen er pent for alle.

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Nå har vi funnet kjernen i problemet, tror jeg. Om vi alle skal se ut som Playboy-modeller, fordi det er det samfunnet legger opp til, så må noe gå gærent. En får ikke gjort noe med hvordan en ser ut fra naturens side. En kan enten akseptere det eller la være. Og prøve å holde seg i form og ta vare på det en har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...