Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Skulle til å skrive innlegg her, men får svare AB over først i samme slengen: hun trengte bare noen å snakke med, og prøvde å hjelpe til litt iallfall. Håper det går bedre nå.

 

 

In other news, nå er jeg lut lei av familie problemene våre. Hadde gledet og sett fram til å samle hele familien til bursdagen min om 3 uker, men ser relativt mørkt ut og mildt sagt så gidder jeg ikke dette mer. Kommer til å sette foten ned og melde fra at bursdagen er avlyst så lenge de holder på slik. Har nok av problemer fra før og nekter gjennomføre bursdagen min slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg klarer ikke livet mer.

 

Nå vurderte jeg alvorlig å kontakte noen, fordi jeg ble redd hva du har tenkt å gjøre. Men så ser jeg via din profil, at du like etter skriver ønskeliste til jul et annet sted. Vet ikke hva jeg skal tro eller gjøre nå. :(

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

 

Husk at dette er en deppetråd, der man kan få ut depresjon og frustasjon via ord, trenger ikke bety eksakt hva som står i setningen, jeg og tenker av og til av livet er et ork, og at jeg gjerne ikke orker det mer, men det betyr ikke at jeg seriøst planlegger selvmordet mitt liksom... :) (hadde dog ikke skrevet om det her)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Admin eller moderatorfolka sitter på IP-adressen til de involverte. Du må derimot ha et vedtak fra Politiet om å hente ut opplysninger knyttet til den IP-adressen. Ganske overbevist om at det funker dårlig å forfølge sånt over nett. Ved mindre en kjenner vedkommende, som du sier.

Lenke til kommentar

Admin eller moderatorfolka sitter på IP-adressen til de involverte. Du må derimot ha et vedtak fra Politiet om å hente ut opplysninger knyttet til den IP-adressen. Ganske overbevist om at det funker dårlig å forfølge sånt over nett. Ved mindre en kjenner vedkommende, som du sier.

 

Tror ikke det er så vanskelig å finne ut. En kjapp lynmelding til en kollega i ISP'en...

 

Er ganske sikker på at de vet hva jeg heter, hva jeg tjener, hva jeg stemmer, hva slags sykdommer jeg har og hvem jeg er i slekt med og har av venner.

 

Ingen anklager til noen som helst, dette! Sier bare at nettet ikke er et sted for å være anonym, og at det nok foregår skjulte ting _overalt_...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Admin eller moderatorfolka sitter på IP-adressen til de involverte. Du må derimot ha et vedtak fra Politiet om å hente ut opplysninger knyttet til den IP-adressen. Ganske overbevist om at det funker dårlig å forfølge sånt over nett. Ved mindre en kjenner vedkommende, som du sier.

 

Tror ikke det er så vanskelig å finne ut. En kjapp lynmelding til en kollega i ISP'en...

 

Er ganske sikker på at de vet hva jeg heter, hva jeg tjener, hva jeg stemmer, hva slags sykdommer jeg har og hvem jeg er i slekt med og har av venner.

 

Ingen anklager til noen som helst, dette! Sier bare at nettet ikke er et sted for å være anonym, og at det nok foregår skjulte ting _overalt_...

 

Sant det med at nettet ikke er beste plassen om man vil være helt anonym, MEN det finnes metoder, jeg snakker ikke om vpn eller tor, man må bare tenke og være smart, så er alt mulig;)

Lenke til kommentar

 

Admin eller moderatorfolka sitter på IP-adressen til de involverte. Du må derimot ha et vedtak fra Politiet om å hente ut opplysninger knyttet til den IP-adressen. Ganske overbevist om at det funker dårlig å forfølge sånt over nett. Ved mindre en kjenner vedkommende, som du sier.

 

Tror ikke det er så vanskelig å finne ut. En kjapp lynmelding til en kollega i ISP'en...

 

Er ganske sikker på at de vet hva jeg heter, hva jeg tjener, hva jeg stemmer, hva slags sykdommer jeg har og hvem jeg er i slekt med og har av venner.

 

Ingen anklager til noen som helst, dette! Sier bare at nettet ikke er et sted for å være anonym, og at det nok foregår skjulte ting _overalt_...

 

 

ISP'en, det er vel internettleverandøren, er det ikke det? Men hvordan kan du vite hvilken ISP andre har?

De vet jo hva du heter, og kan selvsagt slå opp hva du tjener også på skatetlistene. Men hva du stemmer og hvilke sykdommer du har vet de vel neppe. Hvor skulle de ha de opplysningene fra??

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Jeg husker at militæret i alle fall ikke hadde tilgang til journalen min i sin tid. Vi kan vel være så paranoide vi ønsker, og så lenge det er offentlig tilgjengelige opplysninger på nett, så har Sylar ett poeng. At ingen andre enn han er interessert i egne helseopplysninger og hva vedkommende stemmer eller betaler i skatt får så heller være.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

ISP'en, det er vel internettleverandøren, er det ikke det? Men hvordan kan du vite hvilken ISP andre har?

De vet jo hva du heter, og kan selvsagt slå opp hva du tjener også på skatetlistene. Men hva du stemmer og hvilke sykdommer du har vet de vel neppe. Hvor skulle de ha de opplysningene fra??

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

ISP = Internet Service Provider, ja. ISP kommer opp ved å slå opp IP'en...

 

Men ja det er vel mest Google og Facebook som vet hva slags sykdommer jeg har. Alt jeg klikker på blir jo registrert, så er det bare å analysere historikken.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Men ja det er vel mest Google og Facebook som vet hva slags sykdommer jeg har. Alt jeg klikker på blir jo registrert, så er det bare å analysere historikken.

Jeg er ganske overbevist om at de to vet hva slags blodtype jeg har også.

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle om man skriver det på profilen sin på Facebook eller gjemt inne i en tekst på diskusjon.no postet som "AnonymDiskusjon"...

 

Men neida, foreløpig har de ikke tiigang til legejournaler. Selv om det jo etterhvert skal "online" det og - jeg stoler ikke på den "sikkerheten".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...