Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Jeg har mer troen på at vi slipper å jobbe, får mat og penger til det vi trenger, og får tid til alt annet enn jobb;) Det kan selvfølgelig ende med menneskets ødeleggelse, eller terminator veien:P Men det kan også bli bra, der vi får tid til det alle vil drive med;) Om folk vil jobbe, la dem, om folk vil lære, la dem lese, om folk vil reise eller trene, osv.. de får tid til alt annet enn jobb, med andre ord en mer lykkelig menneskerase, mindre eller ingen krig, ingen fattigdom, og staten sørger for at vi holder oss utdannet og ikke blir dumme;) Et eks.

Jeg tror alltid menneskenes mørke sider vil gjøre verden et drittsted på mange måter. :p Hat, egoisme, empatimangel, krig, penger, grådighet, vinning, avhengighet, underholdningsbehov, forskjell etc.

 

Men nå er jeg egentlig bare negativ, og bør gå å ta meg en bolle. :p Men har ikke bolle. Butikken er stengt også. Kanskje jeg rett og slett skal lage boller?

 

Eeeller ikke, fordi jeg ikke gidder? :p

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har mer troen på at vi slipper å jobbe, får mat og penger til det vi trenger, og får tid til alt annet enn jobb;) Det kan selvfølgelig ende med menneskets ødeleggelse, eller terminator veien:P Men det kan også bli bra, der vi får tid til det alle vil drive med;) Om folk vil jobbe, la dem, om folk vil lære, la dem lese, om folk vil reise eller trene, osv.. de får tid til alt annet enn jobb, med andre ord en mer lykkelig menneskerase, mindre eller ingen krig, ingen fattigdom, og staten sørger for at vi holder oss utdannet og ikke blir dumme;) Et eks.

Jeg tror alltid menneskenes mørke sider vil gjøre verden et drittsted på mange måter. :p Hat, egoisme, empatimangel, krig, penger, grådighet, vinning, avhengighet, underholdningsbehov, forskjell etc.

 

Men nå er jeg egentlig bare negativ, og bør gå å ta meg en bolle. :p Men har ikke bolle. Butikken er stengt også. Kanskje jeg rett og slett skal lage boller?

 

Eeeller ikke, fordi jeg ikke gidder? :p

 

haha ta en bolle;) ;P men god natt, ble sent nå, skal på jobb imorgen:) se filmene over om du har tid;)

Lenke til kommentar

For et trist og ensomt liv... jeg har absolutt ingen venner. Når jeg legger meg hører jeg naboene hygge seg. Jeg har ingenting å "gå til", heller, bortsett fra samtaler hos psykiater - høydepunktene i mitt liv. Dette er egentlig ikke "tunge" tanker, det er rett og slett bare slik det er.

 

Skulle gjerne hatt en forandring.



Anonymous poster hash: d1c37...5ce
Lenke til kommentar

 

For et trist og ensomt liv... jeg har absolutt ingen venner. Når jeg legger meg hører jeg naboene hygge seg. Jeg har ingenting å "gå til", heller, bortsett fra samtaler hos psykiater - høydepunktene i mitt liv. Dette er egentlig ikke "tunge" tanker, det er rett og slett bare slik det er.

 

Skulle gjerne hatt en forandring.

 

Anonymous poster hash: d1c37...5ce

 

Føler jeg skriver mye tilbakemeldinger her om å være positiv osv (som om det er så lett alltid:S).. Men jeg skriver for det om, selv om jeg selv ikke er så positiv idag..

 

Du skriver du gjerne skulle hatt en forandring, det er det kun DU som kan gjøre noe med. :)

 

Det er ikke før man når enden av underlaget at man snur og klater oppover igjen, tilbake til den gode følelsen en hadde før. Jeg har vært laaaangt nede, og spilt det sure spillet.. Kan bare si at den dagen jeg bestemte meg for å snu ting tilbake, og at jeg faktisk gjorde det (jobbet hardt!), det var da all den gode følelsen og venner/sosialt kom mer tilbake! :)

 

Skal ikke si så mye mer, men det er aldri andre som gjør noe for deg, selv om de kan prøve, så må det være DU som faktisk gidder eller vil endre livet ditt, fra der du står nå. Samme hva alder du er, samma hva sykdommer og annet psyksisk man kan ha (har det selv), push deg selv og drit i alt og alle, bare følg instinket og se hvordan ting blir når du kommer nærmere toppen, kanskje det triste livet ditt blir verdifullt? Kanskje du møter noen nye? Hvem vet:) Lag en forandring selv, det er aldri for sent!

 

Deler denne musikken som ga meg inspirasjon og motivasjon til å bare springe ut og gi f;

Endret av limitator_X
Lenke til kommentar

Du skriver du gjerne skulle hatt en forandring, det er det kun DU som kan gjøre noe med. :)

 

Det er ikke før man når enden av underlaget at man snur og klater oppover igjen, tilbake til den gode følelsen en hadde før. Jeg har vært laaaangt nede, og spilt det sure spillet.. Kan bare si at den dagen jeg bestemte meg for å snu ting tilbake, og at jeg faktisk gjorde det (jobbet hardt!), det var da all den gode følelsen og venner/sosialt kom mer tilbake! :)

 

Skal ikke si så mye mer, men det er aldri andre som gjør noe for deg, selv om de kan prøve, så må det være DU som faktisk gidder eller vil endre livet ditt, fra der du står nå. Samme hva alder du er, samma hva sykdommer og annet psyksisk man kan ha (har det selv), push deg selv og drit i alt og alle, bare følg instinket og se hvordan ting blir når du kommer nærmere toppen, kanskje det triste livet ditt blir verdifullt? Kanskje du møter noen nye? Hvem vet:) Lag en forandring selv, det er aldri for sent!

Vet ikke om noe jeg kunne gjort eller ikke gjort for å få et bedre liv...

 

Har aldri vært noen "god følelse". :pAnonymous poster hash: d1c37...5ce

Lenke til kommentar

Bestmor døde, mamma ble syk, og heldig som er på bedringens vei.

Jeg hadde en kul jobb jeg hadde fått som jeg valgte å ikke dra til siden alt dette skjedde.

 

Nå sitter jeg hjemme, arbeidsløs, blakk og har ikke stort annet valg enn å bo hos mor og far.

Studielån har jeg også for et studie jeg aldri fikk fullført da jeg ble syk og borte over lengre tid, det funket dårlig å komme tilbake til andre studenter og dårlig sosialt studieliv.

Ble aldri kjent med noen av de jeg endte opp i klasse med, skal nevnes at frafall fra studiet er over 50% sånn i utgangspunktet.

Bilen har jeg heller ikke fått fikset så den blir eu-godkjent, så kjører rundt og håper jeg ikke blir stoppa en dag.

 

De fleste kameratene mine har realtivt god jobber og noen har kjøpt egne leiligheter eller hus. Så ser dem kun noen helger her og der.

En ev dem som er arbeidsledig, men han er etter min mening en idiot, og har fått flere sjanser til å komme seg opp av gjørma enn det jeg noen gang har fått. Hadde jobb en stund, helt til han ble lat og fikk sparken.

 

Så da sitter jeg her da, selvfølgelig ingen å dele dette med, treffer ikke stort med nye mennesker, og jenter syntes nok ikke akkurat det er attraktivt med en gutt i 20-åra som bor med foreldrene, ikke har fått resultater i livet og er depressiv.

Er nok en del som ikke kjenner meg alt for godt som har sett på livet mitt som utrolig kult og jeg har gjort noe helt annet enn de fleste, vært ute av landet til tropiske destinasjoner 10mnd. de siste to åra og levd livet. Men det var selvfølgelig bare lånt tid.

 

I tillegg er jeg generelt usikker på hva jeg skal gjøre med livet.

Skal jeg finne et studie jeg forhåpentligvis liker, for akkurat nå har jeg ikke noe spesielt jeg brenner for. Eller skal jeg håpe at jeg får en stabil jobb så jeg får begynt med livet?

 

/rant

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Man lærer så lenge man lever sies det, men noen ganger er jeg så treg før jeg forstår helt enkle ting.

Nå er jeg veldig nedfor, for jeg har vært så dum å kjøpe noen brukte møbler på en brukthandler. Tenke jeg hadde gjort nesten et varp, og var så dum at jeg sa det til noen nære. Hørte på tonefallet på svaret at noe var galt. Først lenge etterpå har det demret for meg, at det var jo helt teit å gjøre det. Kjøpe brukte møbler som kommer fra andre man ikke vet engang, nei man må selvsagt ta seg råd å kjøpe nye. Og nå når dette har gått opp for meg, er jeg helt oppgitt. Tenker på å kvitte meg med disse så fort som mulig og kjøpe noen nye. Det dummeste er at jeg har jo råd til det. Problemet er at noen nå vet det, og nå vet jeg ikke en gang hvor mange som har fått visst det videre. Føler jeg har tabbet meg helt ut nå, og er helt deppa. Har grublet i tre dager hva jeg skal gjøre for å berge meg ut av dette.

 



Anonymous poster hash: 1dbb9...535
Lenke til kommentar

 

Man lærer så lenge man lever sies det, men noen ganger er jeg så treg før jeg forstår helt enkle ting.

 

Nå er jeg veldig nedfor, for jeg har vært så dum å kjøpe noen brukte møbler på en brukthandler. Tenke jeg hadde gjort nesten et varp, og var så dum at jeg sa det til noen nære. Hørte på tonefallet på svaret at noe var galt. Først lenge etterpå har det demret for meg, at det var jo helt teit å gjøre det. Kjøpe brukte møbler som kommer fra andre man ikke vet engang, nei man må selvsagt ta seg råd å kjøpe nye. Og nå når dette har gått opp for meg, er jeg helt oppgitt. Tenker på å kvitte meg med disse så fort som mulig og kjøpe noen nye. Det dummeste er at jeg har jo råd til det. Problemet er at noen nå vet det, og nå vet jeg ikke en gang hvor mange som har fått visst det videre. Føler jeg har tabbet meg helt ut nå, og er helt deppa. Har grublet i tre dager hva jeg skal gjøre for å berge meg ut av dette.

 

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

 

Lær deg å drit i hva andre sier.

Hvorfor sløse penger, selv om du har råd?

 

Helt ærlig, at folk henger seg opp i hva andre kjøper er ett tegn på at de har ett problem, ikke at du har ett problem.

Om du har rett familie, som jeg delvis har, så blir man kritisert samme hva man gjør, er fort like galt å kjøpe nytt som brukt.

 

Ja, vet det er vanskelig å drite i hva andre sier, men med litt trening går det. Det første og kanskje beste er å beholde sofaen og ta det som det kommer. Det er begrenset hvor galt det får blitt med en ny sofa :)

 

 

Eller vil du at andre skal diktere hva du kan og ikke kan uavhengig av det du selv vil resten av livet?

 

Behold sofaen, om så kun i protest :)

 

Anonymous poster hash: e4b55...702

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du skriver du gjerne skulle hatt en forandring, det er det kun DU som kan gjøre noe med. :)

 

Det er ikke før man når enden av underlaget at man snur og klater oppover igjen, tilbake til den gode følelsen en hadde før. Jeg har vært laaaangt nede, og spilt det sure spillet.. Kan bare si at den dagen jeg bestemte meg for å snu ting tilbake, og at jeg faktisk gjorde det (jobbet hardt!), det var da all den gode følelsen og venner/sosialt kom mer tilbake! :)

 

Skal ikke si så mye mer, men det er aldri andre som gjør noe for deg, selv om de kan prøve, så må det være DU som faktisk gidder eller vil endre livet ditt, fra der du står nå. Samme hva alder du er, samma hva sykdommer og annet psyksisk man kan ha (har det selv), push deg selv og drit i alt og alle, bare følg instinket og se hvordan ting blir når du kommer nærmere toppen, kanskje det triste livet ditt blir verdifullt? Kanskje du møter noen nye? Hvem vet:) Lag en forandring selv, det er aldri for sent!

Vet ikke om noe jeg kunne gjort eller ikke gjort for å få et bedre liv...

 

Har aldri vært noen "god følelse". :pAnonymous poster hash: d1c37...5ce

 

Finn på noe som kan gi en god følelse x) Selv om det kan være rus eller et betalt ligg, drit i det xD

Lenke til kommentar

Bestmor døde, mamma ble syk, og heldig som er på bedringens vei.

Jeg hadde en kul jobb jeg hadde fått som jeg valgte å ikke dra til siden alt dette skjedde.

 

Nå sitter jeg hjemme, arbeidsløs, blakk og har ikke stort annet valg enn å bo hos mor og far.

Studielån har jeg også for et studie jeg aldri fikk fullført da jeg ble syk og borte over lengre tid, det funket dårlig å komme tilbake til andre studenter og dårlig sosialt studieliv.

Ble aldri kjent med noen av de jeg endte opp i klasse med, skal nevnes at frafall fra studiet er over 50% sånn i utgangspunktet.

Bilen har jeg heller ikke fått fikset så den blir eu-godkjent, så kjører rundt og håper jeg ikke blir stoppa en dag.

 

De fleste kameratene mine har realtivt god jobber og noen har kjøpt egne leiligheter eller hus. Så ser dem kun noen helger her og der.

En ev dem som er arbeidsledig, men han er etter min mening en idiot, og har fått flere sjanser til å komme seg opp av gjørma enn det jeg noen gang har fått. Hadde jobb en stund, helt til han ble lat og fikk sparken.

 

Så da sitter jeg her da, selvfølgelig ingen å dele dette med, treffer ikke stort med nye mennesker, og jenter syntes nok ikke akkurat det er attraktivt med en gutt i 20-åra som bor med foreldrene, ikke har fått resultater i livet og er depressiv.

Er nok en del som ikke kjenner meg alt for godt som har sett på livet mitt som utrolig kult og jeg har gjort noe helt annet enn de fleste, vært ute av landet til tropiske destinasjoner 10mnd. de siste to åra og levd livet. Men det var selvfølgelig bare lånt tid.

 

I tillegg er jeg generelt usikker på hva jeg skal gjøre med livet.

Skal jeg finne et studie jeg forhåpentligvis liker, for akkurat nå har jeg ikke noe spesielt jeg brenner for. Eller skal jeg håpe at jeg får en stabil jobb så jeg får begynt med livet?

 

/rant

For å i det hele tatt få en stabil jobb, må du har utdanningen, med andre ord bør du sette av tid til studie og jobbe på en matvarebutikk eller pizzakjede 2-3 dager i uken slik at du kan klare deg eller spare litt. :) Det er det broren min gjør nå, han har komt langt :)

 

Men om du ikke brenner for noe, da er det vanskelig å si... :S Jeg brenner ikke for yrket mitt (etter jeg gikk fra skole til yrke), for det var ikke helt slik jeg trodde, men det er helt ok, god lønn og det gir meg muligheter til så mye :) feks strippeklubb XP neida, skal ikke dra det den veien. men ja, feks sparing, bolig, kjøpe ting fra utlandet og nettet, tv, pc , gaming, det er så mye :D

Lenke til kommentar

 

Man lærer så lenge man lever sies det, men noen ganger er jeg så treg før jeg forstår helt enkle ting.

 

Nå er jeg veldig nedfor, for jeg har vært så dum å kjøpe noen brukte møbler på en brukthandler. Tenke jeg hadde gjort nesten et varp, og var så dum at jeg sa det til noen nære. Hørte på tonefallet på svaret at noe var galt. Først lenge etterpå har det demret for meg, at det var jo helt teit å gjøre det. Kjøpe brukte møbler som kommer fra andre man ikke vet engang, nei man må selvsagt ta seg råd å kjøpe nye. Og nå når dette har gått opp for meg, er jeg helt oppgitt. Tenker på å kvitte meg med disse så fort som mulig og kjøpe noen nye. Det dummeste er at jeg har jo råd til det. Problemet er at noen nå vet det, og nå vet jeg ikke en gang hvor mange som har fått visst det videre. Føler jeg har tabbet meg helt ut nå, og er helt deppa. Har grublet i tre dager hva jeg skal gjøre for å berge meg ut av dette.

 

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

 

 

Man bør sjekke at det ikke er skadedyr eller vond lukt i dem, men det er jo absolutt ikke teit å kjøpe brukte møbler hvis det ikke er noe galt med dem i utgangspunktet. Folk kvitter seg med mye som er i god stand.

Lenke til kommentar

Man lærer så lenge man lever sies det, men noen ganger er jeg så treg før jeg forstår helt enkle ting.

 

Nå er jeg veldig nedfor, for jeg har vært så dum å kjøpe noen brukte møbler på en brukthandler. Tenke jeg hadde gjort nesten et varp, og var så dum at jeg sa det til noen nære. Hørte på tonefallet på svaret at noe var galt. Først lenge etterpå har det demret for meg, at det var jo helt teit å gjøre det. Kjøpe brukte møbler som kommer fra andre man ikke vet engang, nei man må selvsagt ta seg råd å kjøpe nye. Og nå når dette har gått opp for meg, er jeg helt oppgitt. Tenker på å kvitte meg med disse så fort som mulig og kjøpe noen nye. Det dummeste er at jeg har jo råd til det. Problemet er at noen nå vet det, og nå vet jeg ikke en gang hvor mange som har fått visst det videre. Føler jeg har tabbet meg helt ut nå, og er helt deppa. Har grublet i tre dager hva jeg skal gjøre for å berge meg ut av dette.

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

Har du råd til nye er det ikke noe problem å kjøpe brukte.

 

Det er et ordtak som er "å være så rik at man har råd til å be om noe billigere."

 

Er man fattig og ber om noe billigere viser man at man er fattig.

 

Er man rik og ber om noe billigere viser man at man er fornuftig med bruk av penger.

 

Jeg anbefaler å beholde sofaen hvis du liker den. Ikke bry deg om hva andre synes. Ingen møbler trenger å beholdes evig, så du kan kjøpe en ny om en stund, hvis du går lei.

Lenke til kommentar

Innerst inne vet jeg at jeg egentlig bare er en billig dritt som fortjener å bli sett ned på av alle

 

"Blond og billig" er det en sang som heter av Ole I dole.

 

Jeg har også alltid følt at jeg er en "billig bitch" fordi jeg er blond og pen (gutt altså). Føler det stinker liksom.

Og jeg også føler at jeg kan gå med på alt med sex og sånt og er en billig dritt på den måten.

 

Så det er ikke bare du som føler det sånn. Men jeg klarer meg med at jeg digger meg selv også da, og er glad i fantasiene mine.

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...