Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forklaringen er den helvetes kjæresten hennes som sørger for å gi henne et helvete hver gang hun vil reise noe sted.

 

Men likevel er det jævlig dårlig gjort å ikke åpne døra en gang. Hver gang hun har kommet på døra MI med tårer i øynene over noe kjæresten har ført eller sagt og bønn om å få være hos meg har jeg tatt imot henne med åpne armer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forklaringen er den helvetes kjæresten hennes som sørger for å gi henne et helvete hver gang hun vil reise noe sted.

 

Men likevel er det jævlig dårlig gjort å ikke åpne døra en gang. Hver gang hun har kommet på døra MI med tårer i øynene over noe kjæresten har ført eller sagt og bønn om å få være hos meg har jeg tatt imot henne med åpne armer.

Jeg håper hun en gang kan komme seg vekk i fra den løken der, men da håper jeg og at du er der. For da kommer hun nok til å trenge deg mer enn før. Selv om jeg skjønner at det ikke frister å være der for noen som oppfører seg sånn.

 

Edit: det er den løken du snakket om i kjærlighetstråden sant?

Endret av Overmoden
Lenke til kommentar

Samme løken, ja. Men må si at så tålmodig som jeg er, er det ufattelig sårende å bli behandlet på denne måten. Jeg forstår at alle kan være deprimert og ha lyst å stenge verden ute, men det er ingen unnskyldning for å ikke sende så mye som en melding engang.

 

Jeg er ufattelig glad i denne jenta og hadde gjort omtrent hva som helst for henne, men fortsetter det slik, ser jeg dessverre ikke noe langvarig vennskap. Dette har bare skjedd for mange ganger. Ikke nøyaktig dette, men lignende ting. Og det sårer ufattelig mye hver gang, men dette er nesten dråpen.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig valgte hun det selv. Men synes det er dårlig gjort å velge alkohol over en avtale med venner. Jeg hadde bare ikke forventet det, siden det er så ulikt henne som det kan bli.

 

Klar over at jeg gir for mye av meg selv. Det er fordi jeg føler jeg ikke kan eksistere på egen hånd. Uten andre mennesker er og har jeg ingenting. Så jeg klamrer meg til de få jeg har for harde livet.

Endret av Therawyn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Det må gå an å åpne døra, selv om kjæresten er aldri så løk (og hun selv hadde vært på fylla. Inneforstått med at om en har en avtale med en buss dagen etter, så går en ikke på fylla.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Jeg sier meg enig med siste taler, men jeg har ikke noe tro på at du bare er sånn ut av det blå. Uten at du skal føle deg tvunget til å fortelle om hvorfor du har blitt sånn.

 

Jeg er også sånn, men det kommer av dårlig selvbilde, som igjen kommer av alt fra mobbing gjennom hele grunnskolen, til et forhold med min far som senere flyttet til Stokcholm. At jeg senere har blitt som jeg er tolker jeg mer som en reaksjon på det igjen. Jeg ligger i alle fall ekstremt på giversiden ned til det helt latterlige fordi jeg i bunn og grunn føler at jeg ikke fortjener bedre.

 

Problemet med det igjen er at det er ikke opp til oss to å bestemme hva vi fortjener eller ikke. Det må nesten andre få lov til å gjøre. (Selv om i alle fall mitt hode veldig gjerne skulle ønske å beholde kontrollen selv). Løsningen for oss begge på litt sikt må være å kreve mer av andre, og lære oss å slappe av. Det verste som kan skje er at livet jevner seg litt ut, og at de som virkelig er ens venner velger å bli. Fordi de er glad i oss. Jeg kan ikke forstå det på noen annen måte.

 

Men ikke hør på meg, jeg er vanligvis ikke så logisk av meg som gir inntrykk av å være her. Men det er verdt en tanke.

Endret av Bruker-360061
Lenke til kommentar

Jeg er også sånn, men det kommer av dårlig selvbilde, som igjen kommer av alt fra mobbing gjennom hele grunnskolen, til et forhold med min far som senere flyttet til Stokcholm. At jeg senere har blitt som jeg er tolker jeg mer som en reaksjon på det igjen. Jeg ligger i alle fall ekstremt på giversiden ned til det helt latterlige fordi jeg i bunn og grunn føler at jeg ikke fortjener bedre.

Tror dette går mer på i hvilken grad man knytter seg til andre, enn hvor dårlig selvbilde man har... selv har jeg dårlig selvbilde med mye skam, men jeg knytter meg ikke til folk, det er som om folk bare er ting for meg... jeg er helt ufølsom. Så hadde jeg vært i situasjonen til Therawyn så hadde jeg sluttet å bry meg om vedkommende ved første tegn til slik oppførsel...

 

En har en sykdom/diagnose som heter avhengig personlighetsforstyrrelse. Sier ikke at noen her har denne altså, men det må vel bli noe i denne retningen? Og det er jo ikke alle med dårlig selvbilde (og som har blitt mobbet) som har denne...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Ja. Nei. Jeg vet ikke. Mitt svar gikk mer på hvordan jeg opplever det. Om jeg har denne personlighetsforstyrrelsen eller ikke kan jeg ikke svare på, da det ikke har vært utredet.

 

Jeg føler mer at jeg overkompanserer for et eller annet, (og tenker at det er meg det er noe galt med. Videre tolker jeg det dithen at det jeg ser ut til å overkompansere for ligger i barndommen en plass. Det er liksom ikke nok å være meg. Og det er slitsomt. Jeg prøver hele tiden å gjøre meg så liten og usynlig som mulig. "Det er ikke så farlig med meg." Om det er noe som helst så må det være unnvikende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...