Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Mennesker er virkelig dyr, og når du er på dit laveste og sårbar slår de til. Merker at når humøret mitt sveier nedover får jeg skikkelig med pes, at jeg kankje har litt usikre venner som ikke har nok vitalitet til å holde seg selv oppe uten å blaste meg med ego hits er nokk sant. En kompis som får høre det av kona når han har vært nede en uke, snur seg til meg når jeg er nede og gir meg samme behandling, dafaq.

 

Vandrende biokjemiske roboter som søker vitalitet og stimulis fra andre for å booste oss selv, thats it.

 

Griner ikke og slår ikke i tastaturet når jeg skriver dette, kan egentlig le av det og se det i et bevisst perspektiv.

Men å bruke logikk i slike situasjoner som nevnt over er helt useless, fuken ego battles.

 

Men vi er jo 99% like alle i menneske familien så ranter vel like så mye om meg selv.

 

Det er veldig sant det. Det er faktisk sånn, at viser du svakhet og usikkerhet, så er de over deg. Det er et slit, du må være våken og rede hele tiden liksom.

Dumt at det skal være sånn, men det er dessverre sånn dyreverden fungerer også hos mennesker.

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deilig, sovna 6.30 også drømte jeg som bare faen, var egentlig ikke ett typisk mareritt selv om det sikkert var det også våkna jeg 8 og har liggi våken siden, trøtt som faen men klarer ikke sove.
Også klør det noe så inni helvete i munnen etter en mini operasjon for å fjerne en visdoms tann på onsdag, satan i helvete, også så trøtt som jeg er.
Ikke kan jeg bite eller lukke munnen ordentlig siden det fortsatt er litt hovent, men er jo en bra ting og det er at det ikke gjør vondt egentlig, var kanskje litt vondt de to første dagene, men så fikk jeg resept på 600mg ibux tabletter men jeg kunne jo spart de 80kr på å bare hive innpå ett par 500mg paracet jeg har istedenfor når jeg bare har brukt 4 ibux av 30stk, jaja.
Jeg trodde det skulle gjøre skikkelig vondt, men slik er det nå ikke, så enten er mange pinglete, eller så gjør det ikke spesielt vondt eller så er jeg bare jævlig bad ass, jeg tror på det siste. :cool:

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Føler meg helt jævlig. Kritiserer meg selv for alt, men jeg kan ikke noe for det. Jeg hadde på meg en hvit genser i går. I dag har jeg på en grønnblå genser. Synes jeg kler den grønnblå genseren bedre, men jeg kler den hvite også. Nå er det feil i mine øyne at jeg gikk med den hvite i går. Går det ann å være så patetisk.

:(

 

Da jeg så meg selv i speilet i dag, kom tankene.

Lenke til kommentar

Har ikke lyst/vilje/energi til stort og er ensom fordi jeg alltid er alene. Redd for folk. Føler at livet mitt er meningsløst.

 

Neida, du er ikke helt ensom da det er mange som ser hva du skriver , det er mange som er redde for andre folk men her trenger du nok å ta steg for steg og begynne med å si hei , utrolig hvor det hjelper etter hvert som du hilser og finner selvtilliten. Husk et hei har ingen forpliktelse overhodet...

Lenke til kommentar

Neida, du er ikke helt ensom da det er mange som ser hva du skriver , det er mange som er redde for andre folk men her trenger du nok å ta steg for steg og begynne med å si hei , utrolig hvor det hjelper etter hvert som du hilser og finner selvtilliten. Husk et hei har ingen forpliktelse overhodet...

Er mange damer jeg kunne tenkt meg å si hei til. Hvis de smiler smiler jeg tilbake. ;) Men jeg føler at jeg bare er søppel.

 

(Ikke at det at de smiler til meg har noe med sjekking å gjøre.)

Lenke til kommentar

Nettopp!

Hei er trolig det ufarligste man kan si og får man et smil fra den personen man hilser på så viser det jo i det minste at man blir lagt merke til.

 

En annen ting man bør prøve å kutte ut er å tenke negativt om seg selv , det er ingen grunn til dette uansett hva man skal tro og man får heller tenke på at man gradvis blir flinkere og bedre i det man gjør om man tar seg tid og ikke stresser ( dette gjelder selvsagt alt fra jobb til damer , daglig gjøremål osv osv).

 

Personlig er jeg litt stressa / deppa pga arbeidssituasjonen for tiden (har noen tøffe saker som går) men det er ikke verre enn at det blir bedre senere når jeg får rettet opp i problemene.

Lenke til kommentar

Sier hei til noen av de som jobber på min lokale matbutikk, siden jeg gikk på skole med en av dem. Men om de legger opp til en lengre prat er jeg ikke så presterende. Jeg kan "skravle", men blir nervøs ovenfor de fleste bortsett fra foreldre og søsken, så blir litt kleint, noe som fører til at jeg bare prøver å avslutte samtalen. :/

 

Kan man si hei til helt fremmede folk? Folk man ikke kan huske å ha sett før, engang? Er det noen som gjør det? Når jeg går på tur i skogen/fjellet så hender det noen av de jeg møter hilser - men det blir vel en annen kultur når man er på tur? :p

 

Skal prøve å hilse mer, og smile mer. :) For å være ærlig så gjør jeg ikke det med mindre jeg ser at andre tar "initiativ"... ikke for å være kjip, er bare redd for at de ikke hilser / smiler tilbake.

 

Men når jeg skulle kjøpe pute i en butikk i sommer så hjalp hun i butikken meg, men ble helt forelsket så da slapp jeg litt av hemningene. :p Var liksom noe kjemisk som forandret personligheten min. :p Eller tørte jo ikke "sjekke" henne, men merket nok at jeg var forelsket. :p For til vanlig er jeg kanskje følelseløs å "se til"...

 

Får prøve å smile og hilse mer. Som en start.

Lenke til kommentar

Sier hei til noen av de som jobber på min lokale matbutikk, siden jeg gikk på skole med en av dem. Men om de legger opp til en lengre prat er jeg ikke så presterende. Jeg kan "skravle", men blir nervøs ovenfor de fleste bortsett fra foreldre og søsken, så blir litt kleint, noe som fører til at jeg bare prøver å avslutte samtalen. :/

 

Kan man si hei til helt fremmede folk? Folk man ikke kan huske å ha sett før, engang? Er det noen som gjør det? Når jeg går på tur i skogen/fjellet så hender det noen av de jeg møter hilser - men det blir vel en annen kultur når man er på tur? :p

 

Skal prøve å hilse mer, og smile mer. :) For å være ærlig så gjør jeg ikke det med mindre jeg ser at andre tar "initiativ"... ikke for å være kjip, er bare redd for at de ikke hilser / smiler tilbake.

 

Men når jeg skulle kjøpe pute i en butikk i sommer så hjalp hun i butikken meg, men ble helt forelsket så da slapp jeg litt av hemningene. :p Var liksom noe kjemisk som forandret personligheten min. :p Eller tørte jo ikke "sjekke" henne, men merket nok at jeg var forelsket. :p For til vanlig er jeg kanskje følelseløs å "se til"...

 

Får prøve å smile og hilse mer. Som en start.

På gaten er det liksom rart om man sier hei, men er man på fjellet er det rar om man ikke sier her. Er rart det er

Lenke til kommentar

Hvis du har munnen lukket kan du smile til hvem som helst. Man smiler litt for å signalisere at man ikke skal robbe eller voldta den man passerer på gaten.

 

Hvis de ikke smiler tilbake kan det være at de er uimottakelige (ikke din skyld) eller at de er for trege på avtrekkeren.

 

Hvis du bor på et lite sted blir det jo mer naturlig å snakke med folk.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

På gaten er det liksom rart om man sier hei, men er man på fjellet er det rar om man ikke sier her. Er rart det er

Man kan vel uten urette postulere at terskelen for å si hei er proporsjonal med befolkningstettheten på angjeldende lokasjon.

 

Det finnes sikkert en enklere måte å si det på, men det var sånn det sto i hodet mitt.

Lenke til kommentar

Men hvis man skal robbe eller voldta noen, lønner det seg ikke å smile for å lure vedkommende?

 

Tror jeg ser sint ut jeg. :p

 

Ja her er det sånn at man kan sky butikkene fordi da kommer det masse folk for å prate med deg. Når man er ferdig med den ene står neste for tur to hyller bortenfor. Men jeg selv kjenner få, da.

 

Well well. Time will show.

 

Det ordner seg for de fleste: ;)

 

Lenke til kommentar

Man kan vel uten urette postulere at terskelen for å si hei er proporsjonal med befolkningstettheten på angjeldende lokasjon.

 

Det finnes sikkert en enklere måte å si det på, men det var sånn det sto i hodet mitt.

Sier alle hei i Kenya, eller er det en fordom? Vet ikke om du har sett filmen Fargo. Hehe. Nei man blir formet av klima, ass. Eller geografi.

Lenke til kommentar

Vanskelig å uttrykke skuffelsen over at bestevenninna mi ikke kom som avtalt. Hun bor i en annen by og vi hadde planlagt hele dagen i dag for en uke siden. Snakket med henne senest i går kveld, og da sa hun "jada, jeg kommer i morgen jeg. Har laget kake og alt". Avtalen var at hun skulle komme med 8-bussen. Det gjorde hun ikke. Greit nok, det er tidlig på en søndag og alle kan forsove seg. Men da hun ikke kom med halv 2-bussen satte skuffelsen virkelig inn. Er så ufattelig nede nå.

 

Ikke nok med det, men har prøvd å få tak i henne siden i dag tidlig - hun har vært og slått på telefonen og i tillegg vært aktiv på Facebook siden da, så jeg vet hun er oppe - uten hell. Ikke har hun svart på meldinger heller.

 

Gidder ikke stole på folk lenger.

Endret av Therawyn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å uttrykke skuffelsen over at bestevenninna mi ikke kom som avtalt. Hun bor i en annen by og vi hadde planlagt hele dagen i dag for en uke siden. Snakket med henne senest i går kveld, og da sa hun "jada, jeg kommer i morgen jeg. Har laget kake og alt". Avtalen var at hun skulle komme med 8-bussen. Det gjorde hun ikke. Greit nok, det er tidlig på en søndag og alle kan forsove seg. Men da hun ikke kom med halv 2-bussen satte skuffelsen virkelig inn. Er så ufattelig nede nå.

 

Ikke nok med det, men har prøvd å få tak i henne siden i dag tidlig - hun har vært og slått på telefonen og i tillegg vært aktiv på Facebook siden da, så jeg vet hun er oppe - uten hell. Ikke har hun svart på meldinger heller.

 

Gidder ikke stole på folk lenger.

 

Og så vil hun ikke svare deg en gang, hva slags "bestevennine" er det? Er det første gang hun gjør noe sånt, eller har det skjedd før, og så kommer hun med dårlige unnskyldninger senere da kanskje?

 

Men kan si at dette er du ikke alene om. Har også hatt opptil flere slike "venner". Nå har jeg ikke mer med dem å gjøre.

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

Lenke til kommentar

Det har skjedd før at hun ikke har tatt telefonen og sånn, men ikke at hun ikke har dukket opp til en avtale uten så mye som et ord. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor hun ikke kom og ikke svarer eller tar telefonen. Men jeg vil bare snakke med henne, uansett. Kommer til å ringe telefonen hennes ned i hele dag til hun enten tar den eller den går tom for strøm. For dette fortjener jeg ikke! Dette er siste sjansen jeg gir henne til å forklare seg, og svarer hun ikke i dag gidder jeg ikke lenger. Er så dritt lei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er veldig sant det. Det er faktisk sånn, at viser du svakhet og usikkerhet, så er de over deg. Det er et slit, du må være våken og rede hele tiden liksom.

Dumt at det skal være sånn, men det er dessverre sånn dyreverden fungerer også hos mennesker.

 

Anonymous poster hash: 1dbb9...535

Endel mennesker oppfører seg sånn ja, men det kan også være en opplevelse en selv har som ikke nødvendigvis samsvarer med virkeligheten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...