Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

Kan jeg spør hva det er som gjør at du tjener så lite/han tjener så mye hvis begge er i fulltidsarbeid? Jobber han i Nordsjøen? Etter mine egne erfaringer å dømme er det omtrent umulig å ha fulltidsjobb og samtidig være fattig i Norge.

 

Edit: nå snakker jeg om tilfeller der man bare har seg selv å forsørge.

Er så lei av å ikke ha heltidsjobb står det ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bare så sliten om dagen, og lei.. Lei alt egentlig!

 

Jeg lar småting knekke meg og reagerer på ingenting. Jeg er så lei av å ikke ha heltidsjobb, lei av å ha utbetalt 1/5 av hva typen har, lei av at han kan kjøpe seg hva han vil og gjøre det han syns er gøy mens jeg sitter her uten noe som helst. I uka klagde han over hvor sliten han var og hvor dårlig råd han hadde og siden vi pusser opp har vi lagd oss budsjett. Å komme hjem fra 8 timer på jobb og finne ut at han har kjøpt GTA er sånne dumme ting jeg blir helt ødelagt av. Om en mnd sitter vi i et hus med påbygg hvor vi verken har gulv, vegger, eller strøm i, og han sa selv han skulle kjøpe gulv så fort han fikk nok penger, ironisk nok koster gulv 640 kr.... Jeg burde jo ikke reagere på sånne teite småting og unne han det, men alikevel..

 

Anonymous poster hash: 9fbef...3ee

Så lenge han tjener sine egne penger til å kjøpe GTA V er det egentlig ikke så mye du kan klage over, selv om det nok kanskje ikke er det smarteste han gjør. Nå er forsåvidt GTA V det kanskje mest etterlengtede spillet i år, så er ikke rart at han kjøper det, og sikkert har tenkt på å gjøre det ganske lenge.

 

Angående pengeproblemet ditt, så er det bare en løsning; tjene mer penger. Har selv en liten drøm om å tjene penger på noe jeg kan selge/gjøre over internett, for å få maksimal frihet, men har ikke kommet på noe genialt enda (har bare en halvveis bra ide som jeg skal se litt nærmere på).

 

Om du ikke skaffer penger på egen "buisness", så må du skaffe deg en jobb, så enkelt er det. Og ja, du har sikkert søkt "overalt", og gjor "alt mulig" for å få deg en jobb, men når det kommer til stykket, hjelper ikke det pengeproblemet. Du må bare stå på hardere, og være litt kreativ og ikke så veldig kresen. Kanskje du kan få deg vikarjobber innenfor det du jobber som nå, som igjen kan føre til en 100% stilling i framtiden.

Lenke til kommentar

Jo hvis man har det helt ok da ville man fortsatt hatt glede av positive ting. Man trenger ikke å møte veggen eller sitte fast i ett dypt hull for å ha glede av noe positivt senere. Tullsnakk med andre ord

Kommer ann på. Selv er jeg så sykt glad for envher depresjon jeg har hatt, da det for det første har fått meg til å sette mer pris på livet når jeg har det bra. Og også har gjort meg til en sterkere og bedre person. Har kommet til det punktet, hvor jeg nesten ser fram til å få en nedtur, da jeg vet den vil føre til tidenes opptur.

 

"Suffering burns away your weaknesses"

 

Men ja, det kommer vel mye an på hvordan man ønsker å se på som en depresjon. Om man aksepterer en "depresjon" som "the way of living", vil man også kun oppleve "depresjoner".

 

Angående det at de som er deprimert ser på seg selv som så jævlig spesiell, så mener jeg det er mye fordi de ikke tror at alle andre mennesker også må gjennom de samme utfordringene.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Voksen mann som ikke kommer seg opp på jobb om morgenen. 7 vekkerklokker hadde jeg på idag, husker ikke at jeg har slått av noen av dem. Alltid vært ett problem med å våkne. Kan gå fint i ett par uker, før det virker som jeg treffer en vegg, og så sliter jeg i en uke eller to.

 

Ifølge blodprøver hos lege feiler meg ingenting. Spiser normalt, har 7-8 timer søvn. Er godt med luft på rommet mitt, sover godt, men TUNGT.

 

Ringte inn syk idag, siden jeg har så lang vei til jobb hadde jeg kommet 1.5 time for sent hvis ikke. Satan så patetisk! Ser egentlig for meg en fremtid på NAV siden jeg er så udugelig.. Ha en fin fin dag ja...



Anonymous poster hash: dd1bc...ae5
Lenke til kommentar

 

Voksen mann som ikke kommer seg opp på jobb om morgenen. 7 vekkerklokker hadde jeg på idag, husker ikke at jeg har slått av noen av dem. Alltid vært ett problem med å våkne. Kan gå fint i ett par uker, før det virker som jeg treffer en vegg, og så sliter jeg i en uke eller to.

 

Ifølge blodprøver hos lege feiler meg ingenting. Spiser normalt, har 7-8 timer søvn. Er godt med luft på rommet mitt, sover godt, men TUNGT.

 

Ringte inn syk idag, siden jeg har så lang vei til jobb hadde jeg kommet 1.5 time for sent hvis ikke. Satan så patetisk! Ser egentlig for meg en fremtid på NAV siden jeg er så udugelig.. Ha en fin fin dag ja...

 

Anonymous poster hash: dd1bc...ae5

 

Jeg også hatt store problemer med forsoving i min første jobb. Løsningen ble å få sparken (fullt fortjent), og i min neste jobb forsov meg ikke noen ganger. Forsåv meg forsåvidt i dag, så jeg er ikke perfekt, men forsovingen i dag tror jeg det kommer noe godt ut av, da jeg forhåpentligvis endelig "lærer" meg å ikke slumre om morgenen.

Lenke til kommentar

Jeg også hatt store problemer med forsoving i min første jobb. Løsningen ble å få sparken (fullt fortjent), og i min neste jobb forsov meg ikke noen ganger. Forsåv meg forsåvidt i dag, så jeg er ikke perfekt, men forsovingen i dag tror jeg det kommer noe godt ut av, da jeg forhåpentligvis endelig "lærer" meg å ikke slumre om morgenen.

 

 

Fortsetter dette så blir det sparken på meg, og det er isåfall fullt fortjent. Må no for fan klare å komme meg på jobb hver dag... Da blir det isåfall noen jævlig koselige familieselskap fremover, jah! :ph34r:

 

Nei, buckle the fuck up, får legge meg tidligere og gå til innkjøp av en monstervekkerklokke eller to til, tenker jeg.

 

 

 

Anonymous poster hash: dd1bc...ae5

Lenke til kommentar

 

 

 

Fortsetter dette så blir det sparken på meg, og det er isåfall fullt fortjent. Må no for fan klare å komme meg på jobb hver dag... Da blir det isåfall noen jævlig koselige familieselskap fremover, jah! :ph34r:

 

Nei, buckle the fuck up, får legge meg tidligere og gå til innkjøp av en monstervekkerklokke eller to til, tenker jeg.

 

 

 

Anonymous poster hash: dd1bc...ae5

 

HAr du prøvd sånn sol alarmvekke klokke? Som blir lysere og lysere så du skal våkne gradvis? De skal visst funke veldig bra. Litt stiv i prisen, men skal funke.

Lenke til kommentar

HAr du prøvd sånn sol alarmvekke klokke? Som blir lysere og lysere så du skal våkne gradvis? De skal visst funke veldig bra. Litt stiv i prisen, men skal funke.

 

Skal ta meg en titt på de, takk :)

 

 

Eller hva med en sånn som måler søvnfasene dine og vekker deg når du er ute av REM-søvn?

 

Verdt ett forsøk, takk til deg og :)

 

Anonymous poster hash: dd1bc...ae5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...