Gå til innhold

Tera Online tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske jeg visste hvor langt unna min CE er nå...

Grace perioden går ut ved midnatt og ifølge gamezone så er lagerstatus "Ubekreftet 11.05.2012" :ermm:

 

Hei,

 

Det har dessverre vært en forsinkelse på Tera Collector's Edition til Norge, og vi venter spillet inn til vårt lager på mandag. Alle forhåndsbestillinger blir sendt ut igjen fra vårt lager så fort de dukker opp fra den nordiske leverandøren (Ubisoft). Vi trodde helt til i går at forsinkelsen ikke ville ramme de som hadde forhåndsbestilt, da vi hadde fått beskjed om at betakoden som var sendt til alle tidligere ville gi tilgang til spillet i 1 uke etter release. Det fikk vi i går avkreftet, noe som selvsagt er veldig kjedelig.

 

Vi har jobbet med å få på plass en kompensasjon til alle som er rammet av forsinkelsen, og kommer til å sende deg og de andre som har forhåndsbestilt et gratis gamecard til spillet i etterkant, slik at du får 1 eller 2 måneder gratis spilletid. Vi beklager forsinkelsen på det aller sterkeste. Vi er gamere alle mann her hos oss, og forstår hvor viktig det er at spesielt spill som dette dukker opp i god tid før release. Det klarte vi dessverre ikke å få til på denne tittelen som følge av forsinkelsen, og beklager dette.

 

Mvh Hauk

Gamezone.no

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sitter lit på gjerdet her og vurderer hvorvidt jeg skal gi TERA en sjanse eller ikke.

Har derfor noen spm. som jeg håper noen kan besvare slik at jeg kan får en formening om det er verdt pengene.

 

Jeg kan vel starte med å si at jeg syns AION var svært kjedelig så om TERA er likt AION så er det kanskje ikke helt min greie.

Men jeg setter pris på følgende i et mmorpg.

  • Masse quester, både solo og gr. pluss mer
  • Gode historier som gir spilleren mål og mening med det han eller hun gjør i spillet
  • Crafting, men det er ikke et must
  • Progressjon gjennom andre ting enn bare quest og combat. Tenker da på lotro/eq2 som gir XP for oppdagelser, reise til nye områder, collectable items etc.
  • Housing, men det er heller ikke et must
  • Enkle mekanismer som gjør at det er lett å spille i gruppe. Tenker da på alt fra interface til det å finne de andre i gruppa uten å springe rundt i timer.
  • Engasjerende kampsystem som stiller krav til skills og ikke bare button smashing i blinde.

Sikkert masse annet også.

 

De mmorpg jeg har brukt mest tid på så langt og trives best med er: Everquest 2, Lord of the rings online, Vanguard: saga of heroes. EVE-online.

 

Alle råd mottas med takk.

Lenke til kommentar

Hei! skal prøve å svare deg så godt jeg kan,

 

- Quester: Er massevis av quester i Tera, mer enn du trenger for å komme deg til cap, så du kan queste fra 1 - 60 solo om du vil, er også group quester som gir litt bedre gear.

 

- Historie/Lore: Nå er jeg bare lvl 40 atm, men historien til nå er genial, spillet er bygd opp med quester som er kalt "story quests" som inneholder lore / cutscenes, der både din og spillets historie fortelles.

 

- Crafting: Er en del crafting , har ikke testet så mye selv, men har hørt at det fungerer greit.. du kan lvle alle proffesions i Tera, ikke bare 1 eller 2 som i andre mmo..

 

- Progressjon: Vel er xp rewards for oppdagelse, men er ikke noe sånn veldig og skryte av, du blir sendt igjennom områdene med story quest`s.

 

- Housing: Dette kommer i en senere patch.

 

- Mekanismer: Tera er et "FPS" mmo, det vil si at meste parten av skillsa dine må du sikte inn selv, noen skills har lock on... ellers så har de noen fine mechanics som både Lancer (tank) og Priest (healer) kan dra nytte av som gjør jobben "lettere"

 

- Kampsystemet: Etter 10-11år i mmo bransjen så må jeg si hands down at tera har den mest hektiske og skillbaserte kampsystemet jeg har noen sinne spilt..

 

Jeg ville anbefalt deg og ta en tur på Twitch.tv/tera å tatt en titt på noen streams.. Innverse som har dagelig stream er en av de første som kom seg til max lvl og der får du sett litt endgame frem til folk begynner med rifts osv..

 

Vil til slutt si, hvis du skal spille Tera og skal spille på en PVP server , ville jeg valgt Samauel servern, siden servern Essinia har en god del que i prime time. (usikker om du i hele tatt kan mekke character på essinia, tror det er slått av for øyeblikket)

 

--------------------------------------------------

 

 

Foresten, hvilken server spiller folket på?

essinia her iværtfall! :D

 

 

-------------------------------------------------------

 

Er ragnarok på Essenia ? har ikke sett snurten av dere eller noen guildwars announcements fra dere..

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Lootsystemet ødela spillet for min del. Var artig helt frem til første instance.

Items blir kastet på bakken og de blir tildelt en random person i gruppa (uavhengig hvem som plukker opp).

Går heller ikke an å trade når man er i en instance. Helt ufattelig godt gjort å ikke ha et bedre system ved release.

Så i mine øyne er det absolutt 0 poeng i å gjøre instancer, og jeg kommer ikke til å spille TERA noe mer.

Håper noen kan motbevise meg :)

Lenke til kommentar

Lootsystemet ødela spillet for min del. Var artig helt frem til første instance.

Items blir kastet på bakken og de blir tildelt en random person i gruppa (uavhengig hvem som plukker opp).

Går heller ikke an å trade når man er i en instance. Helt ufattelig godt gjort å ikke ha et bedre system ved release.

Så i mine øyne er det absolutt 0 poeng i å gjøre instancer, og jeg kommer ikke til å spille TERA noe mer.

Håper noen kan motbevise meg :)

 

Kommer jo ann på hva party leader setter loot rules til , du kan sette opp class restricted loot, og loot på kvalitet på itemsa, det er også auto roll på satte regler

 

 

En stor takk til MrDarkey for et meget utfyllende og godt svar. Var en tur på gamestop og plukket opp CE utgaven av spillet så nå gjenstår instalasjonen av spillet.

 

Bare hyggelig :)

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Lootsystemet ødela spillet for min del. Var artig helt frem til første instance.

Items blir kastet på bakken og de blir tildelt en random person i gruppa (uavhengig hvem som plukker opp).

Går heller ikke an å trade når man er i en instance. Helt ufattelig godt gjort å ikke ha et bedre system ved release.

Så i mine øyne er det absolutt 0 poeng i å gjøre instancer, og jeg kommer ikke til å spille TERA noe mer.

Håper noen kan motbevise meg :)

 

Du må følge med på hva party setup er! Om det er random pt, så må du si at det skal settes til rolling på green/blue eller bedre, at det bare kan rolles på class restricted, og at det bare kan rolles etter combat. Som party leader har du mange alternativ på loot setup. Alternativet er jo selvsagt guild run, da er det lettere enn PUGs :)

Endret av Frode99
Lenke til kommentar

Lootsystemet ødela spillet for min del. Var artig helt frem til første instance.

Items blir kastet på bakken og de blir tildelt en random person i gruppa (uavhengig hvem som plukker opp).

Går heller ikke an å trade når man er i en instance. Helt ufattelig godt gjort å ikke ha et bedre system ved release.

Så i mine øyne er det absolutt 0 poeng i å gjøre instancer, og jeg kommer ikke til å spille TERA noe mer.

Håper noen kan motbevise meg :)

Veldig enkelt å motbevise, da samtlige ting du sier ikke stemmer.

 

Loot blir kastet på bakken som i Diablo, men det er ikke "førstemann til mølla" av den grunn.

Trade fungerer helt fint, både i instance og utenfor instance.

 

Veldig tåpelig svar og vurdering av ett spill, da du tydeligvis såvidt har spilt spillet, eller bare generelt ikke forstår MMO's.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Takk frode99 :) Godt å vite at det finnes mange alternativer for loot-setup. Gikk ut i fra at det bare var sånn, siden party-leader aldri endret på noe. Ting ble bare kastet rundt til random personer.

Jeg fikk f.eks. en blå øks som jeg ikke fikk brukt og jeg så den aldri droppe på bakken. Though jeg fikk ikke lov til å trade med andre inne i instancen.

 

Sending: Det var sånn jeg opplevde instancer. Jeg var ikke party-leader og kunne heller ikke gjøre noe med loot-rules. Hvis du skal motbevise noe så får du backe det opp og ikke fremstå som et rævhøl.

 

Spørsmål: Kan man få dawnhide av cloth extraction? Levle opp leatherworking når jeg får i gjennomsnitt 1 dawnhide fra mobs pr. level er et helvete.

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

Spørsmål: Kan man få dawnhide av cloth extraction? Levle opp leatherworking når jeg får i gjennomsnitt 1 dawnhide fra mobs pr. level er et helvete.

 

Desverre er det kun mulig å få tak på dawnhides som drops fra fiender. Leather extraction gir kun produktet du lager av dawnhides igjen er jeg redd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...