Gå til innhold

Kommentar: Forbrukerfiendtlig eller nødvendig? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes det ble tullete å kreve penger tilbake for produktet når man fortsatt kan gjøre det man gjorde om man velger å ikke oppdatere.

 

Hvis en ikke oppdaterte vil en miste tilgang til spill og bluray i fremtiden, dette kommer fra Sony selv. Så hvis du bruker PS3 til å spille og bruker OtherOS for å kunne programmere, mister du enten muligheten til å spille nye spill, eller muligheten til å programmere. Vil du påstå at det er tullete å kreve pengene tilbake når du enten mister spill eller OtherOS?

Lenke til kommentar

En bilanalogi er alltid populært. Alltid like treffende. :)

 

Blir litt som om bilprodusenten kommer å henter reservedekket i bilen du kjøpte for fem år siden. Det er jo ikke noe problem fordi det viser seg at det er så få som trenger det, og så kan det brukes til å gjemme narko.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

En bilanalogi er alltid populært. Alltid like treffende. :)

 

Blir litt som om bilprodusenten kommer å henter reservedekket i bilen du kjøpte for fem år siden. Det er jo ikke noe problem fordi det viser seg at det er så få som trenger det, og så kan det brukes til å hjemme narko.

Glimrende eksempel, velger selv å tro at de fjernet reservehjulet grunnet dette

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er en av de som ikke kunne brydd seg mindre om Linux. Likevel er jeg bekymret over Sonys respektløse behandling av sine kunder. At de fjerner PS2-kompatibilitet svir enda for min del, og nå dette?

 

Hvor vil det ende?

 

PS2 Kompatibiliteten kommer faktisk senere, flere som hevder at Gods of War collection allerede nå kjører i en slags kompatibilitetsmodus og at den eneste grunnen til at Sony ikke har gitt full software støtte for emulering er at man ønsker å tjene på re-makes av ps2 tittler.

 

Ryktene sier at vi muligens kan se allerede i år en Ps2 software komp modus tilgjengelig i playstation store, om dette stemmer eller ei blir spennende å se.

 

I mine øyne så er Sony utelukkende kun ute etter hard cold cash , det koster dem faktisk mindre å fjerne OtherOs funksjonaliteten enn å forbedre Anti-cheat systemet (som sannsynligvis er ikke eksisterende) for online spill og det ligger nok en markedsstrategi bak manglende PS2 Kompatibilitet på Slims.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

OtherOS-muligheten var sikkert artig for de som så nytten i det. Likevel så var ikke resultatet av fastvareoppdateringen overraskende: En enkel tekst forklarer konsekvensene av å gjennomføre oppdateringen som fjerner OtherOS-muligheten, samt konsekvensene av å ikke oppdatere. Det er likevel dumt at brukeren i praksis ikke har noe valg, dersom konsollen fortsatt skal brukes som en spillkonsoll.

 

Til bruk som en generell datamaskin så er ikke tapet så veldig stort. I tillegg til å kjøre over en hypervisor, så har PS3 så lite RAM at det ville vært skammelig for 8 år siden. Det merkes veldig lett, selv i spill: Innlastingstidene er ufattelig lange. Jeg kan se mulighetene til å bruke den som "stue-PC", men da må det være utelukkende fordi det er ønskelig å slippe å bruke penger og plass på en ekstra "boks" som gir større frihet i forhold til programvareutvalg og programvarekvalitet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...