Gå til innhold

Kommentar: Forbrukerfiendtlig eller nødvendig? (PS3)


Anbefalte innlegg

Du sier jo rett ut at Sony er generøse som lar oss beholde OtherOS, ergo at det er snilt av dem å la oss beholde det. Da er det naturlig å tro at du også mener det er vært greit dem å fjerne funksjonen. Og skal Sony få lov, må da andre selskaper også få lov til lignende?

Ble det klarere nå?
Ellers synes jeg Sony har vært meget generøse med i hele tatt å ha hatt denne OtherOS muligheten i utgangspunktet og i 5 år da jeg ikke kjenner til andre konsoller hvor det er mulig uten illegale chips eller hacks om i hele tatt da også.

At de ville måtte komme til å fjerne den pga. det som nå har skjedd har jeg alltid regnet med. Men jeg sier ikke at det ikke er som å regne som en degradering av produktet, gjør jeg vel? :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers synes jeg Sony har vært meget generøse med i hele tatt å ha hatt denne OtherOS muligheten i utgangspunktet og i 5 år da jeg ikke kjenner til andre konsoller hvor det er mulig uten illegale chips eller hacks om i hele tatt da også.

 

At de ville måtte komme til å fjerne den pga. det som nå har skjedd har jeg alltid regnet med. Men jeg sier ikke at det ikke er som å regne som en degradering av produktet, gjør jeg vel? :)

Og det du vil frem til er ..?

Lenke til kommentar

Du endra innlegget i det jeg trykket på "Svar". Før jeg trykket hadde du kun sitert deg selv uten noe begrunnelse.

 

Du forsvarte det noen poster tilbake med at du ikke trenger å oppdatere hvis du ikke vil:

 

Du velger selv om du vil oppdatere til denne firmwaren eller ikke og om du ikke bruker konsollen til spilling ser jeg ikke hvor du skal tvinges til å kjøre denne oppdateringen?

 

Ellers får man kjøpt utviklingskonsoller som er mer myntet på den rollen om det alikevel skulle bli et problem for deg.

 

Men jeg tror du med ditt bruk vil klare deg uten denne oppdateringen og vil ha like god nytte av den som før

 

Som sagt veldig mange ganger tidligere, er kluet her at du uansett mister funksjoner. Enten du oppdaterer eller ikke. Mange, innkludert meg selv, brukte PS3 både til spilling, film OG Linux.

 

På meg har det virket som om du har forsvart Sony, fordi oppdateringen er valgfri og at dette er en naturlig konsekvens av hacken Geohot la ut.

Lenke til kommentar
Du endra innlegget i det jeg trykket på "Svar". Før jeg trykket hadde du kun sitert deg selv uten noe begrunnelse.
Jeg "endret" ikke i den forstand, men la til informasjon for å kanskje oppklare det du ikke skjønte. Som opplagt var å vise hva jeg egentlig sa :).

 

Hva forsvarte jeg? Du er rimelig uryddig i diskusjonen her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Du endra innlegget i det jeg trykket på "Svar". Før jeg trykket hadde du kun sitert deg selv uten noe begrunnelse.
Jeg "endret" ikke i den forstand, men la til informasjon for å kanskje oppklare det du ikke skjønte. Som opplagt var å vise hva jeg egentlig sa :).

 

Hva forsvarte jeg? Du er rimelig uryddig i diskusjonen her.

Er vel heller du som er uryddig. Du har brukt tråden til å debattere mot de som mener det er feil av Sony å fjerne diskusjonen.

 

Hva mener du jeg skal gjøre da? Jeg kjøpte PS3 for bruk med Linux, spill, film og online spilling. Hvordan skal jeg få til dette i dag? Har du noe løsning til meg setter jeg pris på det :)

 

Når du sier det er generøst av Sony å la meg beholde det jeg har betalt for i fem år, sier du inndirekte at det er greit å fjerne den nå.

Lenke til kommentar

tj-nome:

Enig med LucarioX men ikke uenig med meg siden jeg ikke har sagt noe annet enn det :).

 

Luc:

Igjen... Dette er hva jeg sier.

 

Ellers synes jeg Sony har vært meget generøse med i hele tatt å ha hatt denne OtherOS muligheten i utgangspunktet og i 5 år da jeg ikke kjenner til andre konsoller hvor det er mulig uten illegale chips eller hacks om i hele tatt da også.

At de ville måtte komme til å fjerne den pga. det som nå har skjedd har jeg alltid regnet med. Men jeg sier ikke at det ikke er som å regne som en degradering av produktet, gjør jeg vel? :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ved å si at det er tullete å kreve pengene tilbake for produktet og at vi kritiserer noe som ikke har betydning for de fleste brukerne virker det som om du mener at dette er en nedgradering ingen skal få noen kompensasjon for. Du mener at det en nedgradering, men en såpass liten nedgradering at vi ikke har krav på noen kompenasjon?

Lenke til kommentar

Jeg snakket om ift. bruksmønsteret til personen det var snakk om. Forøvrig en diskusjon som var ferdig for lengst. At du ønsker å bringe nye elementer inn i mine utsagn blir noe helt annet.

 

For min del er den diskusjonen død og det meste jeg mener og har sagt om det står i klartekst allerede.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg snakket om ift. bruksmønsteret til personen det var snakk om. Forøvrig en diskusjon som var ferdig for lengst. At du ønsker å bringe nye elementer inn i mine utsagn blir noe helt annet.

Men du stod på ditt, selv om jeg påpekte at jeg kom til å miste funksjonalitet jeg bruker uansett hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

Jeg snakket om ift. bruksmønsteret til personen det var snakk om. Forøvrig en diskusjon som var ferdig for lengst. At du ønsker å bringe nye elementer inn i mine utsagn blir noe helt annet.

 

For min del er den diskusjonen død og det meste jeg mener og har sagt om det står i klartekst allerede.

Det er ikke bare snakk om èn person, det er snakk om alle PS3 eiere - meg f.eks. Jeg skulle også gjerne sett at jeg fikk noen penger tilbake. Diskusjonen lever enda da Sony ikke har delt ut noen form for kompensasjon. At du ønsker å legge debatten død siden du ikke greier å svare på argumentene er forståelig. Ingen tvinger deg til å svare heller hvis du egentlig er enig :) Du har dog aldri gitt opp dine argumenter, da må jeg kunne svare på de.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Her er det fryktelig mye bruk av stråmann taktikk. Noe jeg finner særdeles usaklig.

Tror du har misforstått hva en stråmann er. Her blir det bare påpekt hva du faktisk har sagt, og hvilke meninger og hildninger de samsvarer med.

Fullstendig feil :)

 

Jeg snakket om ift. bruksmønsteret til personen det var snakk om. Forøvrig en diskusjon som var ferdig for lengst. At du ønsker å bringe nye elementer inn i mine utsagn blir noe helt annet.

Men du stod på ditt, selv om jeg påpekte at jeg kom til å miste funksjonalitet jeg bruker uansett hva jeg gjør.

Da virker det som du ikke har lest alle mine svar til deg :).

 

Det er ikke bare snakk om èn person, det er snakk om alle PS3 eiere

Det er ikke snakk om at alle mister noe de bruker.
Lenke til kommentar

Da virker det som du ikke har lest alle mine svar til deg :).

Jeg har lest alle dine svar. Det du gjør er at du synser... Du _tror_ ikke jeg kommer til å bli påvirket fordi du _tror_ at BluRay-DRM aldri kommer til å bli oppdatert, selv om den er oppdatert tidligere og Sony selv sier at BluRay-avspillingen vil lide dersom man ikke oppdaterer.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...