Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

16 hours ago, samye83 said:

Det kan du konkludere. Men dobbeltsjekke med spredningsmønstret på kjøepasta/flytende metall neste gang du demonterer blokkene. 

Conductonaut var lei å smøre utover på begge flater, måtte jobbe godt og lenge for at conductonaut skulle være smørt utover HELE flaten.. både på cpu og kjøleblokk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, idleman_2 said:

Conductonaut var lei å smøre utover på begge flater, måtte jobbe godt og lenge for at conductonaut skulle være smørt utover HELE flaten.. både på cpu og kjøleblokk

Kan være litt makk første gangen, men tar bare et par minutter når du får det inni fingrene

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da var leakshield på plass...  Ikke sikker på om plasseringen  er bra.. men går nå klar av glassdøren .. undersiden er ikke så lekker da...

at det funker gjør den.   Om noen rynker på nesa over lys.. har ikke gjort noe med dette enda.. tanken er vel at temperatur i gpu/cpu

skal styre lys/farge

 

20210823_135942.JPG

leak_1.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ingen safe guard i pcen. Har aldri lekket, bortsett fra når jeg var uheldig med tømming av vannet og det begynte å renne fra topp-radiatoren. Skal mye til at det skal lekke når man først gjør det skikkelig. Kortslutta en rambrikke i løpet av de siste 20 årene, så lite svinn generelt.  

Lenke til kommentar

Jeg skulle legge inn relekabel fra aquacomputeren, og har kjøpt to ulike kabler til det formålet men har helt glemt å koble til det. :blush:

Har dog justert ned tjmax til 95C for sikkerhetsskyld, etter å ha opplevd konsekvensene av en kokt cpu-blokk tidligere... (Skal gå greit med metalltopp, men man vet aldri. Det kan gå galt med plexi/acetal om man er uheldig nok.)

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
6 hours ago, idleman_2 said:

Da var leakshield på plass...  Ikke sikker på om plasseringen  er bra.. men går nå klar av glassdøren .. undersiden er ikke så lekker da...

at det funker gjør den.   Om noen rynker på nesa over lys.. har ikke gjort noe med dette enda.. tanken er vel at temperatur i gpu/cpu

skal styre lys/farge

 

 

 

Meget pent!

Alltid deilig å se at minnet er vannkjølt, når det er det viktigste komponenten for cpuytelse i 2021 :) 

Lenke til kommentar

Om en kikker på det store bildet zoomer inn på vanntank så ser dere vannfontene i aksjon... til de som trodde at det ble lite vann til cpu/gpu blokkene... Har fortsatt nesten 300 l/t på max pumpehastighet gjennom Vannblokkene cpu/gpu

 

Et spørsmål.. jeg har kjørt destillert vann i sløyfa i 2-3 uker og skal nå bytte dette ut med destillert vann tilsatt algedreper middel...     trenger jeg å tømme absolutt alt vann ut av vannsløyfa..... tyngdekrefter etc vil jo sørge for at en ikke får ut hver eneste dråpe... eller har dere et triks eller to for for fjerne mest mulig  ?

Lenke til kommentar
11 minutes ago, idleman_2 said:

Om en kikker på det store bildet zoomer inn på vanntank så ser dere vannfontene i aksjon... til de som trodde at det ble lite vann til cpu/gpu blokkene... Har fortsatt nesten 300 l/t på max pumpehastighet gjennom Vannblokkene cpu/gpu

 

Et spørsmål.. jeg har kjørt destillert vann i sløyfa i 2-3 uker og skal nå bytte dette ut med destillert vann tilsatt algedreper middel...     trenger jeg å tømme absolutt alt vann ut av vannsløyfa..... tyngdekrefter etc vil jo sørge for at en ikke får ut hver eneste dråpe... eller har dere et triks eller to for for fjerne mest mulig  ?

Bare tøm det meste. Om det er litt igjen har nada å si :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...