Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
30 minutes ago, samye83 said:

Hvilken antialge bruker du? Det ble skikkelig lekkasje da jeg tok ned loopen istad. Fikk mye på psuen, heldigvis var strømmen av. Ikke vant med radiator overalt og fikk da en lærepenge. Mulig jeg også kun bruker destillert vann og antialge i fremtiden.

Algedreper for aquarium :p

noen dråper holder

Lenke til kommentar

^^ som Mumriken sier

Hadde en gammel ek X99 blokk liggende, og skulle teste den. Viste seg at all nikkelet inni blokka var løsna og finnene var helt tetta av dritt. Måtte kaste hele greia. :p JA den blokka er blitt brukt sinnsykt med timer

Ikkje dumt å åpne blokka etter et par år.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Syns nikkelbeleget blir slitt selv med premix fra EK. 

Når er litt oljete konsistens i vannet i res. Syns jeg har vært grundig med vask av alle komponentene. Bare til radiatorene brukte jeg over 3 timer med risting og bytting av destillert vann. Krystallklart vann som kom ut fra dem. 

Gpublokka renset jeg ikke siden den også ble brukt med EK klar premix. Pumpa og topen ble også plukket fra hverandre, skjønner ikke hvor jeg kan ha oversett.

Edit: rensa cpu blokka tidligere idag, og nå er den snart tett igjen. Den fungerer ypperlig som en filter, hehe

Edit 2: Og gjett hva jeg klarte... var i windows og installerte nvidia driver og så temperatur på over 90 grader. Med 3 radiator og heatkiller blokk var det noe som er ruskende galt. Jeg hadde glemt å rive vekk lappen som var på coldplate. Slik feil har jeg ikke gjort i de 20 årene jeg har vannkjløt. Ble litt for ivrig igår tror jeg.

Endret av samye83
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Status på vannkjølt pc.. alle rør ferdig ..  trykktest -> lekasje i en vanntank, aquacomputer, aqualis level sensor.

Sendt mail til techbay og får vel ny sensor med bedre gummipakning (ny revisjon)

https://forum.aquacomputer.de/weitere-foren/english-forum/103966-pump-adapter-for-d5-water-leakage/

Klint på litt pasta og tynne plastskiver ser ut til å tette lekasje som en midlertidig løsning. Tatt ut vanntank plugget alle hull og fyllt opp tanken med vann og trykksatt tank med 0,25 bar, Stå i noen timer å se om det kommer noe vann ut

Lenke til kommentar
23 minutes ago, idleman_2 said:

Hva tenker dere om rørene jeg har laga ?

 

Frihåndsbøying og øyemål...

 

20210720_181744.JPG

Ser flott ut dette :)
Eneste problemet med slike rør er når du skal bytte ut noe hardware. Det gjør jeg veldig ofte, så softtube og hurtigkoplinger ER et must.

Lenke til kommentar
49 minutes ago, idleman_2 said:

Status på vannkjølt pc.. alle rør ferdig ..  trykktest -> lekasje i en vanntank, aquacomputer, aqualis level sensor.

Sendt mail til techbay og får vel ny sensor med bedre gummipakning (ny revisjon)

https://forum.aquacomputer.de/weitere-foren/english-forum/103966-pump-adapter-for-d5-water-leakage/

Klint på litt pasta og tynne plastskiver ser ut til å tette lekasje som en midlertidig løsning. Tatt ut vanntank plugget alle hull og fyllt opp tanken med vann og trykksatt tank med 0,25 bar, Stå i noen timer å se om det kommer noe vann ut

Hvor lenge må jeg trykkteste før jeg kan trekke en konklusjon om at det er tett ? Ser trykket har gått opp litt pga økning i temp på vannet

Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt å få opp 'vannfontene' effekt.. men droppa det inntil videre... ble for mye koblinger til at det ble pent...

Evt lage en modifikasjon.. et rør som går ned inni røret  til inntaket som styrer noe av vannstrømmen opp senter røret

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
1 hour ago, N o r e n g said:

Hva er tankegangen med separate løkker? Du får dårligere utnyttelse av radiatorene, og du mister jo redundansen med å ha to pumper.

 Potensielt lavere temperatur på cpu. 

Derfor har mange hatt dualloop med gpuer som spyr  mye watt :)

cpuer er ofte vanskeligst å kjøle pga liten kjøleflate, som igjen krever lavere vanntemperatur. Om man har veldig mye radiator, så har det mindre å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...