Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 hours ago, jocke said:

https://www.amazon.de/-/en/Female-Motherboard-Male-Cable-Adapter/dp/B00O0HC3Y0

Tror jeg har sett lengre varianter som går rett til korrekt kjønn på USB2.0-siden, så du i teorien klarer deg med én kabel fra USB3.0-header på hovedkort, direkte til den USB-hubben.

For all del; det finnes sikkert egnede USB3.0-hubber også, men den jeg lenket til var billig, hadde nok porter, og hadde magnetfeste. Så da traff den på alle punkter jeg hadde behov for.

Jeg tenkte en kabel som denne:

https://www.amazon.de/-/en/Motherboard-19-Pin-Internal-Adapter-External/dp/B00B5T3ZG6/ref=sr_1_4?dchild=1&keywords=USB+3.0+Casing+Motherboard+20+Pin+Female&qid=1627001531&s=computers&sr=1-4

Som jeg kobler til USB3 portene på hovedkortets IO enhet på 'baksiden'  Det skal jo funke den andre veien og

Lenke til kommentar

Status på prosjektet mitt. 'NESTEN' ferdig. Kjørt igang maskinen, gpu og hovedkort  overlevde kjøleblokk byttene.

I oppturen fulgte det en nedtur ->

Den ene vannpumpa må muligens byttes, mangler rpm signal og går på full pupp og får feilmelding på kontroller enheten (Pump speed too low, high flow next sier pumpa går 280 l/h - går via 420 radiator, cpu blokk og ram blokk) som piper noe kævlig... som jeg ikke får slått av, og denne pipingen tror jeg naboene også hører...

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Aldri hatt tempsensor på loopen, bare sørget for at det er nok kjøling. Men det hadde kanskje vært greit å vite hva vanntempen før og etter rad er.

Det som bekymrer meg mest er faktisk nvme disken som er rett over gpuen, og den blir rimelig hot. Har satt en 120mm vifte til å blåse rett på den, kjøler samtidig ram og vrm. 

Lenke til kommentar

Nyere hk har både temp inn og temp ut samt flowsensor, vil en Aquaero 6 XT være overlegen det som er integrert i hk? Er kontrollen verdt over 2000 kr? Din 6 XT har sort faceplate, må det kjøpes i tillegg?

Pumpene mine kontrolleres via en Lamptron FC9 viftekontroller, får ikke lest av turtall, men går an å sette opp og ned hastighet uten å skru på den røde bryteren bak pumpen. Veldig gamle d5 pumper så de har ingen pwm styring. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, samye83 said:

Nyere hk har både temp inn og temp ut samt flowsensor, vil en Aquaero 6 XT være overlegen det som er integrert i hk? Er kontrollen verdt over 2000 kr? Din 6 XT har sort faceplate, må det kjøpes i tillegg?

Pumpene mine kontrolleres via en Lamptron FC9 viftekontroller, får ikke lest av turtall, men går an å sette opp og ned hastighet uten å skru på den røde bryteren bak pumpen. Veldig gamle d5 pumper så de har ingen pwm styring. 

Aquasuite har en god del funksjoner som jeg tror fungerer bra  curve optimering på vifte/pumpehastigheter etc også liker jeg at Aquaero styrer seg selv og bruker ikke så mye av ressursene på pc. + At en kan styre lys på aquasuite, lest litt rundt at de andre alternative lysstyringer, Corsair/TT etc fungerer dårlig og stjeler mye ressurser fra pc  om det er fakta skal jeg ikke stå inne for, men inntrykket jeg har fått når jeg har googlet på de forskjellige løsningene

Lenke til kommentar
10 hours ago, idleman_2 said:

Status på prosjektet mitt. 'NESTEN' ferdig. Kjørt igang maskinen, gpu og hovedkort  overlevde kjøleblokk byttene.

I oppturen fulgte det en nedtur ->

Den ene vannpumpa må muligens byttes, mangler rpm signal og går på full pupp og får feilmelding på kontroller enheten (Pump speed too low, high flow next sier pumpa går 280 l/h - går via 420 radiator, cpu blokk og ram blokk) som piper noe kævlig... som jeg ikke får slått av, og denne pipingen tror jeg naboene også hører...

Techbay har sendt meg en 'ny' (vært inne til reperasjon, og kunne ikke selges som ny) d5 next pumpe  gratis :)  Bra kundeservice :) 

Den muligens defekte D5 next pumpa venter vi på svar fra aquacomputer om hva som skal skje med denne.

Lenke til kommentar
2 hours ago, idleman_2 said:

Techbay har sendt meg en 'ny' (vært inne til reperasjon, og kunne ikke selges som ny) d5 next pumpe  gratis :)  Bra kundeservice :) 

Mulig jeg har vært uheldig, men jeg har motsatt opplevelse. Svarer omtrent aldri på e-post (eller så tar det fryktelig lang tid). Jeg returnerte også et produkt på angrerett helt i begynnelsen av juni, og kan ikke se at jeg har fått refundert noe for det enda. Sendte også en e-post 12.juli og spurte om de hadde noen planer om å ta inn Aquacomputer Leakshield produktene, men har til gode å få svar på den også. Mulig jeg har urimelige forventninger, men... ja.

Endret av jocke
Lenke til kommentar
6 minutes ago, jocke said:

Mulig jeg har vært uheldig, men jeg har motsatt opplevelse. Svarer omtrent aldri på e-post (eller så tar det fryktelig lang tid). Jeg returnerte også et produkt på angrerett helt i begynnelsen av juni, og kan ikke se at jeg har fått refundert noe for det enda. Sendte også en e-post 12.juli og spurte om de hadde noen planer om å ta inn Aquacomputer Leakshield produktene, men har til gode å få svar på den også. Mulig jeg har urimelige forventninger, men... ja.

 

Har handlet mye på nett, og faktisk aldri brukt angreretten. Godt mulig at de er snillere med kunder som kjøper det de vil ha og skaper lite bryderi på salget. Butikkene taper jo en god del penger på at folk har lov å angre på nettbestillinger.  Har handlet på techbay/microplex flere ganger.

Lenke til kommentar
33 minutes ago, idleman_2 said:

 

Har handlet mye på nett, og faktisk aldri brukt angreretten. Godt mulig at de er snillere med kunder som kjøper det de vil ha og skaper lite bryderi på salget. Butikkene taper jo en god del penger på at folk har lov å angre på nettbestillinger.  Har handlet på techbay/microplex flere ganger.

Jeg feilberegnet høyden på Ultitube-reservoaret jeg hadde bestilt, så jeg kjøpte ny som var ett hakk mindre, og returnerte den gamle (som var uåpnet, og således kan videreselges uten problem). Jeg synes det er godt innenfor hva angrerett er ment å dekke.

Om jeg har havnet på den dårlige siden til de pga. noe slikt, så tenker jeg det sier mer om de, enn om meg (-:

Lenke til kommentar

Jeg var for at de hadde plukket feil og sendt noe annet enn det jeg skulle ha. Da svarte de samme dag og rett deler ble sendt fort. (Noe smådeler. Fikk beholde det som var feil.)

Samtidig så har jeg vært for at de svarer tregt, og/eller ikke svarer i det heletatt. Litt begge deler altså... og det er vel sånt som kan skje med en liten nisjenettbutikk... :ermm:

Vi er heldige som i det heletatt har et såpass godt lokalt alternativ. Handler der når det jeg er ute etter er på lager.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Jann - Ove said:

Samtidig så har jeg vært for at de svarer tregt, og/eller ikke svarer i det heletatt. Litt begge deler altså... og det er vel sånt som kan skje med en liten nisjenettbutikk... :ermm:

Jo det kan stemme at responsen på mail ikke alltid er den beste. Men var rask i responsen når det er utstyr det er feil med, feil på produktet. Sånn sett er jeg positivt overrasket

Lenke til kommentar
jocke skrev (4 timer siden):

Mulig jeg har vært uheldig, men jeg har motsatt opplevelse. Svarer omtrent aldri på e-post (eller så tar det fryktelig lang tid).

Det er diverre mi erfaring òg. Eg har prøva å sende dei E-post utan å få svar. Då misser eg ein del av lysta til å handle der. Det er veldig leitt, for eg vil helst støtte norske butikkar så sant eg kan. 

Lenke til kommentar
8 hours ago, jocke said:

Mulig jeg har vært uheldig, men jeg har motsatt opplevelse. Svarer omtrent aldri på e-post (eller så tar det fryktelig lang tid). Jeg returnerte også et produkt på angrerett helt i begynnelsen av juni, og kan ikke se at jeg har fått refundert noe for det enda. Sendte også en e-post 12.juli og spurte om de hadde noen planer om å ta inn Aquacomputer Leakshield produktene, men har til gode å få svar på den også. Mulig jeg har urimelige forventninger, men... ja.

Kanskje du havner i spam kassa?

Ringe er alltid en vinner.

Lenke til kommentar
Just now, idleman_2 said:

Må skaffe meg ny pc skjerm, spørsmålet er  hva slags skjerm burde jeg gå for..  foretrekker kvalitets skjerm fremfor  høyest mulig fps ->

30" +  og helst 4K skjerm

Kommer ann på hva du skal bruke den til. Om det er media(typ spill/film etc) så er det ingenting som slår en 48" CX/C1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...