Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

jocke skrev (3 timer siden):

Det bør ikke være noe problem å få endret på gamle ordrer, med mindre de er veldig gamle (les: mange år). Mulig det er noe foreldelse for å søke MVA-refusjon i Norge, men ja. 

Jeg sjekket min ordre fra april 2019, alt så korrekt ut på den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg kan se, så vil man ikke «se» momsen -- den er bakt inn i prisene som vises. Man kan enkelt sjekke om man har «feil» pris ved å sjekke f.eks. produktnummer 3831109832462 før og etter innlogging (med norsk konto). Prisen er den samme (i alle fall hos meg); €142.77. Dette har jeg fått bekreftet fra EKWB at er pris inkl. 22% slovensk moms. Det er også prisen som jeg faktisk betalte, og som står i kvitteringen.

Endret av jocke
Lenke til kommentar

Jeg har et problem med at gpu blokka fylles opp med luft etter å ha fjernet luftboblene helt. Slik har det vært i flere uker. Det er ikke så mye luft i loopen og pc'en står på 24/7. Kan det være at blokka ikke er helt tett og luft kommer inn? Jeg kan heller ikke se noen lekkasje. 

Dannelsen av bobla på bildet under har tatt ca 2 dager  Den vil bli større og større med tida. Er så irriterende at jeg må tippe pc'en flere ganger i uka for å fjerne bobla. Tror dere at blokka er defekt?

 

luftboble.jpg

Lenke til kommentar

Vannet kommer nedenfra fra radiator via aquacomputer filter. Deretter går det fra vrm-cpu-chipset-gpu-res-radiator.

 

Edit: Jeg har hatt samme orientering på loopen før med et r9 290 kort, og det var da ikke et problem. 

 

 

ek-strix2.jpg

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Gpu er jo toppen av loopen med denne layout så ikke så rart luften havner der. Har du vortex i res kanskje? Åssen ser pumpe res opplegget ut?

Filteret kan vel også skape luftbobler. Ville hatt filter på retur, så eventuelle bobler i væsken fanges opp i res 

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Det er en EK res-d5 pumpe combo. Jeg brukte den siden jeg ville forenkle loopen litt. Med en pumpe så går vannet ganske så sakte rundt, og loopen min er ganske restriktiv. Mulig jeg setter tilbake bitspower dual d5 for å øke litt på flow. 

Hadde nesten samme loop med r9 290 siden 2013 uten at det var et problem. Men da brukte jeg dobbel pumpe. 

Edit: Jeg kan prøve å fjerne filteret helt for å teste om det er den som lager trøbbel. Kommer også til å sette inn dual d5 når jeg får tid.

Edit2: Jeg har snudd og vendt og ristet på kabinettet veldig mange ganger, og det har gått sammenhengede i en måned snart. Bør være boblefri vann til nå eller?

pumpe.jpg

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Akkurat. Det burde dempe vortex rimelig bra. Den EK vortexbryteren du har der er ikke noe spesielt bra syntes jeg. Techbay solgte en blå svamp tidligere, i mangel av bedre ord. Den var veldig bra. EK har en tilsvarende svamp, den er vel mørkegrå .. men den er elendig. Den går i oppløsning.

 

Edit

Hvorfor bare fortelle når man enkelt kan illustrere :) Worst scenario her da: Kraftig pumpe og liten loop på testbenken.

https://drive.google.com/file/d/15s-Np4vR3Yl5SE8cIE6ixk0qRpmO312T/view?usp=sharing

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var bare en midlertidig res/pumpe som jeg satte sammen for en liten test. Skal bestille Heatkiller tube res, den er sååå fin :D 

 

Edit: Vannet går så sakte hos meg nå at det er ingen fare for å skape en slik syklon. Det er også en EK antisyklon plastskille i res'en. 

Endret av samye83
Lenke til kommentar
samye83 skrev (1 time siden):

Gjenstår å finne en smart måte å integrere Tube res til Bitspower dual top på. Har googlet litt uten å finne noe særlig inspirasjoner. 

Har ikke den toppen 4 hull til å skru reservoir direkte på? Tror det følgte med et adapter fra 4 hull til reservoir gjenger med den reservoir pakka jeg kjøpte i 2012. 

 

W0D1lku.png

Endret av NAVer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
samye83 skrev (1 time siden):

Når man bestiller deler fra aquatuning, er det best å velge UPS eller DHL? Det virker som UPS tar momsbehandlingen for deg, mens DHL ikke gjør det. Totalt sett er det billigere å bruke DHL. Noen som har erfaring rundt levering fra Aquatuning?

UPS så trenger du ikke å tenke på noe, du betaler alt hos aquatuning ink mva.
Du får ikke gyldig kvittering om dette skal brukes i firma sammenheng. Men som privat person er det greit.

DHL havner momsgebyr og mva på deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...