Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men du, står brikkene dine feil ? ?

 

Edit eller er det singel channel? Klarer ikke se, begynner å bli gammal

I min gamle rig så ga jeg meg litt F i å matche brikker, så jeg hadde en stk 8GB og en 16GB brikke. Har tatt 16GB brikken over i denne maskinen i påvente av noen rimelige 3600mhz CL16 brikker. Så kun single channel pr nå :p

Lenke til kommentar

Jeg har følgende kit:

https://www.ekwb.com/shop/ek-kit-s360

Utvidet med EKWB blokk til mitt skjermkort (RX 5700 XT).

 

Mens jeg spiller BF5 så kommer GPU opp i 60 grader*

CPU kommer opp i 75 grader, men det er visst ikke så uvanlig med disse 7nm cpuene.

 

Hvilke oppgraderinger i loopen vil medføre best reduksjon i temperatur på GPU?

  • Kraftigere pumpe
  • Ekstra radiator

* PCen er plassert i et kott, så romstørrelsen påvirker ambient temperatur. Ligger rundt 28-30 grader i rommet ved load. Har testet å flytte PCen ut i stua, noe som medførte en reduksjon på 5 grader.

Endret av Ajoh
Lenke til kommentar

Jeg har følgende kit:

https://www.ekwb.com/shop/ek-kit-s360

Utvidet med EKWB blokk til mitt skjermkort (RX 5700 XT).

 

Mens jeg spiller BF5 så kommer GPU opp i 60 grader*

CPU kommer opp i 75 grader, men det er visst ikke så uvanlig med disse 7nm cpuene.

 

Hvilke oppgraderinger i loopen vil medføre best reduksjon i temperatur på GPU?

  • Kraftigere pumpe
  • Ekstra radiator
* PCen er plassert i et kott, så romstørrelsen påvirker ambient temperatur. Ligger rundt 28-30 grader i rommet ved load. Har testet å flytte PCen ut i stua, noe som medførte en reduksjon på 5 grader.

Ekstra radiator vil definitivt hjelpe mest.

Du kan sjekke om temperaturene endrer seg mye ved å sette pumpehastighet til 50%, om det er større forskjeller kan det kanskje hjelpe en grad eller to med bedre pumpe

Lenke til kommentar

Måler 52 grader ved Heaven og Superposition loop. Ca 47 grader dersom jeg flytter riggen til stua hvor det er 24 grader i rommet.

 

Battlefield belaster jo CPU. Og den når 75 grader. Visst nok ikke så uvanlig med disse 7nm chippene. Kan det være at CPU blir såpass varm at den øker temperaturen i loopen med 10 grader? Er ikke så gira på å montere GPU blokken på nytt ?

 

Kan jeg benytte et rent steke termometer for å måle vanntemp?

Endret av Ajoh
Lenke til kommentar

Har du noen mulighet til å sjekke temperaturen i vannet? Synes 60 på gpu hørtes høyt ut.

 

Vet ikke om du er så ivrig på det, men montere kjøler på nytt?

Syntes ikke 30 grader over ambient på gpu er hårreisende med en tynn 360, når cpu er på samme loop. Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Syntes ikke 30 grader over ambient på gpu er hårreisende med en tynn 360, når cpu er på samme loop.

Nei, jeg fikk ikke med meg at romtemperaturen var så høy. Da var det ikke så ille.

 

Nei du trenger ikke å feste blokka på nytt!

 

Men hvordan fungerer 5700 XT på 60 grader? Mye dåligere ytelse enn ved 50? I så fall synes jeg det er mye styr for liten gevinst?

 

Med mindre det blir veldig varmt etter 4 timer gaming da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...